2 januari 2019

Pepp och egenremiss

Allmänt

 
 
Jag försöker peppa mig själv då jag inte upplever att jag får stöd från vården alls. Lånat massa böcker idag som jag börjat bläddra i. Bla en som heter "bli bäst med mental träning" och "mod att möta förändringar". Läst lite bara men blivit peppad och gjort framsteg redan. Det svåra för mig är att BEHÅLLA motivationen. Den finns där korta stunder för att sedan försvinna. Hur behåller en den? Behöver nog läsa texter som dessa varje dag, flera gånger om dagen. Även lyssna på motiverande poddar. Laddat ned tre olika med Olof Rhölander nu samt börjat prenumerera på hans veckobrev. Gå in och gör det du med 😀 Jag måste va stark i mig själv för att klara av mitt liv och alla motgångar. Ingen kan va stark åt mig. 
 
 
Har äntligen orkat skriva ihop en egenremiss till smärtkliniken och postat så nu håller jag tummarna att de hör av sig och vill ta emot mig ❤ 
 
MALIN

Så fint! Det är viktigt med pepp! Kram

Svar: Ja verkligen :-)
Ida

Matilda Berlin

Tack för tipset!! Ska absolut ta och kolla in honom =) Kram fina <3

Svar: Gör det :-)
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Ja, åh, att behålla motivationen är något man nog aktivt måste göra ibland. Helt klokt att läsa/ lyssna till pepp, lite varje dag :D :D

Svar: Ja jag behöver jobba på det aktivt flera gånger om dagen. Så lätt att falla annars. Kram
Ida

Ines

Vad glad jag blir av att läsa det här, det du skriver är sant. För att behålla motivationen måste man nog påminna sig själv väldigt mycket och ofta så man inte faller tillbaka i det sämre! Kram

Svar: Kul du gillar det :-) Ja en måste påminna sig själv hela tiden för att inte falla tillbaka i gamla spår... Kram
Ida

Emma Engström

Motivation är verkligen en färskvara som man måste underhålla hela tiden, men man får hitta sina sätt att hålla den uppe! KRAM

Svar: Ja det är inte lätt. Hur gör du? :-) Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress