Fredag. Började med en tidig frukost till nyhetsmorgon. Sen iväg till psyk för samtal med min terapeut. Blev ett bra samtal som ledde fram till en ny plan till slut. Blev väldigt besviken först för de har så sjuka regler där som terapeuten måste följa fast hon inte håller med chefen. Orkar inte gå in på vad men hoppas vår nya plan kommer bli bra. Vill bara komma igång med behandlingen. Vi har liksom inte börjat än och då har vi ändå setts sedan i våras eller vintras. Dietisten skulle jag fått träffa för en vecka sedan men får nu vänta tre veckor till. Suck! Tror inte hon kan göra nåt för mig ändå, har redan matscheman jag fått förut att luta mig mot.
Varit hundvakt i eftermiddag då mamma är på vift. Passade på att göra müsli, va såå längesen! Älskar hemgjord granola. Smaksatt med kokosolja, honung, kanel, kardemumma och full av nötter, kokos, russin och havregryn. Nu godis, tända ljus och tv. Ha en fin fredag 😘
Emma Engström

Näe men så himla gott! <3

Svar: Ja verkligen 😀
Ida

Mia

Vad skönt med en ny plan, och ett bra samtal ❤. Dåligt dock av dietisten...minst sagt. Men det är som du säger, xx antal matscheman har en ju fått under åren. Har dock slängt alla mina, och det är skönt! Det där med Hemmagjord granola låter så himla gott! Får äta upp min först, och göra egen sen 👍. Kram Mia

Svar: Ja känns bra med en hyfsat tydlig plan. Inte haft det förut. Bra att du slängt matscheman! De kan verkligen ställa till med problem. Är kluven till att träffa henne. Vill inte räkna kalorier/dag osv. Hemgjord granola är sååå gott!!! Ha en fin helg 😘
Ida

Anonym

Vad önskar du för hjälp av dietisten? Du vill ju inte ha matschema och jag gissar att du har stenkoll på hur mycket och vad man ska äta både för
att stå still liksom öka.

Svar: Vet inte om jag ens vill träffa henne men ska ändå göra det. Kanske är det matschema jag har hemma inte det som passar mig o min situation just nu. Kan lyssna på vad hon har att säga. Sen har jag en del frågor.
Ida

Therese - psykiskt sjuk, men ändå mest som alla andra

Håller tummarna för att den nya planen blir bra!

Svar: Tack snälla!
Ida

Anonym

Jag tycker det är svårt att få till crunchet på granola och sen blir det rätt så dyrt för min lilla plånbok med alla ingredienser tyvärr. Men gillar pauluns och start😀 brukar du ha grekisk yoghurt till granola?

Svar: Denna blev krispig. Hade inne den länge i ugnen. Inte dyrt att göra egen, men pauluns är dyr! Ha i havregryn, linfrön, kokos och solrosfrön. Blanda med olja, vatten och honung. Väldigt billigt! Har grekisk yoghurt eller annan yoghurt. Varierar
Ida

Anonym

Ja pauluns är dyr...blir oftast start som är god och billigare eller nedsatt på matsmart. Lever rätt knapert som student och de ggr jag testat blev det dyrt med frön och nötter, och jag gillar nötterna. Sen tar det lite tid också...

Svar: Jag lever på sjukersättning vilket är mindre än csn så vet hur det är att leva knapert. Handlar mest varor med nedsatta priser o kort datum.
Ida

Anonym

Ja knapert är det minst sagt, bor i en storstad med skyhöga hyror...men bara hålla ut. Ha en fin morgondag💐

Svar: Inte kul men förhoppningsvis blir det annorlunda på sikt.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress