Har inte mått så bra sedan jag kom hem från kusten. Trodde aldrig jag skulle klara av/orka med att passa Otto ensam lördag eftermiddag, kväll och natt. Hade sån sjuk ångest innan jag for dit. Men gjorde det ändå vilket är framsteg. Ställde inte in. Väl där möttes jag av en glad och kärleksfull Otto 💙 Ångesten lättade något och jag och Otto hade en fin kväll tillsammans ❤ Vi plockade smultron, va på lekplatsen, lekte inne och kollade på sommarkrysset innan jag nattade honom vid halv nio. Sjöng godnattvisa och det gick hem för han somnade snabbt vilket aldrig sker annars sa syrran. Han gör mig gott och jag är hans favorit vilket gör att mitt hjärta smälter 😍
Idag va vi ute och plockade hallon innan jag for hem. Asså jag dööör va gott det är med vildhallon 😋
Fick en kommentar om att jag borde "normalisera" mitt liv. Jo tack om det vore så enkelt... Dessutom hatar jag ordet normal. Strävar inte efter ett normalt liv över huvud taget! Sen kämpar jag varje dag för att ta mig ut och göra saker. Va ju på kusten, är barnvakt, hundvakt, går i dbt mm. Vad mer anser du jag ska göra? Orkar inte försvara mig längre. Att "bara skaffa sig ett normalt liv" efter 18 år av sjukdom och utanförskap är sjukt svårt. Mer komplext än de flesta tror. Och NEJ jag har INTE sagt upp mig från mitt caféjobb som nån skrev. Så nu har jag svarat på det. Kram!
Mia

Det tar mycket kraft att bara orka vara ibland, om folk bara kunde fatta det, och sen frågar jag mig vad är "normalt"? Det är olika från person till person, och vissa verkar ha svårt att förstå att varje människa är en enskild individ, med olika förutsättningar, behov osv. Jag tycker att du är tokstark, när du trots all j..la ångest tar dig iväg, och ändå kan njuta av det du gör ❤. Sen är jag som du, när jag gjort något intensivt under en eller två dagar, så måste jag vila. Det tog mig lång tid att acceptera det, men så är det. Jag är glad att du lyssnar, och tar hand om dig själv!Kram Mia

Svar: Ja verkligen! Det tar massa kraft att leva med ständig ångest och ett monster inom mig som trycker ned mig dygnet runt. Tack snälla <3 Jag kämpar verkligen. Stor kram till dig Mia <3
Ida

Camilla

Vad som är normalt är ju väldigt individuellt, det finns inget normalt. Och tur är väl det att vi alla är olika. Jag tycker att du gör väldigt mycket och kämpar på oerhört bra. Kraam <3

Svar: Ja normalt för dig är kanske inte samma som normalt för mig. Tack <3 Kram!!
Ida

Nathalie

Jag blir så jävla förbannad ärligt talat på hur elaka vissa människor är i ditt kommentarsfält! Så jävla dömande kommentarer som lindas in med en fejkad omtanke och massa hjärtan. Hade det varit så enkelt hade väl ingen mått dåligt! INGEN väljer att må dåligt men vissa förstår inte det, antagligen för att de aldrig varit där själva. Jag tycker du gör massor för att försöka må bättre, hur fan kan de INTE se det? Men enligt vissa är det ju alltid "fel" saker man gör.. Du är bra Ida! <3

Svar: Ja jag håller med. Får ganska ofta elaka kommentarer. Vet inte varför? Tar åt mig i stunden men släpper det sen. De har ju fel så ska inte ta åt mig egentligen för de vet inget och känner mig inte. Lätt att va anonym och kommentera sånt också... Fegt! Ja varför alla dessa hjärtan? Haha! Nej, hen fattar inte alls min situation eller hur det är att må skit och ha gjort i 18 år. Är inte att "bara rycka upp sig". Är SÅ mycket svårare och SÅ mycket som behöver arbetas med. Jag kämpar men vissa ser inte det. Tusen tack för ditt stöd <3 Betyder massor!! Kram
Ida

ISA

Omg läste kommentarerna och vill skrika högt i frustration. Spontana tankar:
1. Att nämna "vännen" i den typen av kommentar är bara provocerande.
2. Jag gissar att det är samma person som skrivit alla tre kommentarerna för att "backa" sig själv :)))
3. Om personen i fråga har så normalt liv med full rulle och härliga aktiviteter, varför lägga tid att gå in på din blogg? Måste ju vara något behov hos den personen som blir uppfyllt av det och hen bör fundera över vad det är.
4. Man måste få säga saker man vill/ska ändra med sig själv utan att det är 100% garanti att det kommer genomföras. Gällande psykiska sjukdomar (notera - sjukdomar ) är det inte bara att göra som man tänkt sig varje gång. Men man måste ändå få SÄGA vad man VILL förändra och ska jobba med att ändra på. Utan att det ska bli något märkligt löfte som du måste visa upp för dina läsare att du håller.
5. Man får sluta och byta jobb utan att det är ett misslyckande eller att någon ska anta varför man gör det.

Det var nog allt. Tack för mig.

Svar: Amen till ditt svar Isa <3 Varför kalla mig vän när jag inte ens känner personen i fråga? Känns bara förminskande på nåt sätt. Undrar också varför hen läser min blogg om hen blir SÅ besviken varje gång hen kollar in min blogg o ser att jag inte lever ett "normalt" liv än. Ja, en måste ju få skriva ner mål och drömmar och vad en kämpar mot utan att det ska ses som ett misslyckande om en inte når dit. Saker tar tid. Speciellt om en som jag varit sjuk så himla länge. Folk antar så mycket. Finns så mycket jag inte skriver här liksom. Tack för dina åsikter. <3
Ida

ISA

Obs glömde: tycker dock folk måste chilla med att reagera så starkt på ordet normalt. Jag tror alla fattar vad man menar när man skriver "normalt liv". Blir ett jävla liv i luckan när jag använder ordet "onyttigt" vilket är så tröttsamt för alla fattar vad man menar med att något är onyttigt men det betyder inte att jag tycker det är farligt eller att man inte får äta det.
Vet inte varför jag var tvungen att lägga till detta men ville väl stötta den anonyma kommentaren i något ;)

Svar: Ja de flesta vet väl vad det innebär när någon skriver normal. Men jag är SÅ anti det ordet och att alla tror att alla vill leva ett "normalt" liv. Är verkligen inte så. ;-)
Ida

Netti Starby

Vad kul att det gick så bra med Otto och så mysigt ni hade det tillsammans <3 Kramis

Svar: Ja det känns SÅ skönt att det gick bra :-D Kramis
Ida

Matilda Berlin

Är det konstigt om jag säger att jag blir så stolt över dig?? SÅ himla grymt att du gjorde det! Att du orkade! Och att du hade en fantastisk tid med den lilla energispridaren (för jösses vilken energi jag får av bara bilderna, hihi)! STOR kram hjärtat <2

Svar: Åhh du är så fin Matilda <3 Tack snälla!!! Jag är fan lite stolt själv men sitter långt inne att säga... Han har massa energi kan jag meddela, lika mycket som du har hahaha :-) Kram <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress