23 februari 2018

Tråkigt besked

Allmänt

Denna morgon blev inte som jag tänkt mig. Skulle åkt till Skövde för att vara barnvakt åt Otto idag då han är krasslig och inte får vara på förskolan. På det sättet skulle syrran och hennes kille slippa att vabba. Men i morse skrev syrran att hon och hennes kille också börjat känna sig sjuka så det va nog ingen bra idè att jag skulle åka dit med risk för att bli smittad. Så synd :-( Men vill verkligen inte bli sjuk nu igen, hade ju nyss maginfluensa.
Sen ringer ägaren till Newton (hunden jag rastar) och meddelar att den förra rastaren nu vill börja rasta Newton igen efter att ha varit hemma med sin hund som fått valpar ett tag. Då behövs inte jag längre :-( Fick verkligen bita mig i tungan för att inte börja gråta i telefonen. Blev SÅ LEDSEN!!! Att rasta Newton har betytt så mycket för mig. Jag har känt mig behövd och haft något att gå upp till om morgnarna. Dessutom tjänat några hundralappar vilket jag verkligen behövt. Men nu är det slut med det. Han sa att de varit jättenöjda med mig och att de skulle höra av sig om den andra rastaren blir sjuk eller så. Känns kul att höra att de varit så nöjda med mig iaf :-) Men så fort vi lagt på så bröt jag ihop. Började störtgråta och tårarna sprutade. Newton betydde så mycket för mig <3
Det är fredag och de flesta ser fram emot en skön helg med vänner, familj, partner. De ser fram emot middagar tillsammans, fester, hemma mys osv. Jag ser inte fram emot helgen alls. HATAR helger! Allt är stängt efter två på lördag. Önskar jag bodde i en större stad ibland så man kunde gå ut och sätta sig på ett cafe`eller strosa runt på stan på helgerna iaf. Men här är allt dött. Så konstigt, för det är väl på helgen man har tid att fika och gå på stan? Eller? Jag kommer spendera helgen ensam som vanligt utan några planer alls. Det är tufft. Försöker att hålla mig sysselsatt och att gilla läget men just nu är jag bara så ledsen. Allt känns tomt. Meningslöst. Men antar att det kommer bättre dagar. Kram på er <3
Nathalie

Vad tråkigt med hunden och att din syster med familj blev krassliga :( Jag hatar på ett sätt också helger, de är som att allt står stilla då. Kram<3

Svar: Ja jättetråkigt :-( Ja jag känner mig såå ensam... Gör du det med? <3 Kram
Ida

Camilla

Nej så tråkigt att du inte ska gå ut med Newton mer 😕 förstår att du är ledsen. Kan du försöka hitta en annan hund att gå ut med? Ett tips är att skriva en lapp på en djurbutik alternativ på blocket. Eller varför inte köpa en liten hund som du var inne på förut? Jag vet att det kostar endel men en blandras kan man få för ca 5000kr. Många kramar ❤️

Svar: Ja jag blev såå ledsen :-( Jo jag kan försöka hitta en annan, har letat men utan resultat. Har råd att köpa en hund men det tillkommer ju mat, försäkringar mm. Sen blir man ju lite låst, kan tex inte åka till Otto eller åka till Gbg för att träffa en vän. Har inte råd att ha hunden på dagis o mamma har ju redan två hundar så hon kan inte passa en till. Men det vore mysigt <3
Ida

Asta

Vet att jag tjatar men vad händer med DBTn? Kram

Svar: Har ju förflyttats till Lidköping (vilket tog ett jävla tag) från Vänersborg. Så nu måste jag börja om med comitmentfasen vilket kommer ta typ en månad eller mer... SUCK!! Vill ju bara komma igång. Kram
Ida

Matilda

Va tråkigt med hunden. Som du säger så är det så viktigt att känna sig behövd. Tror mycket att komma vidare beror på just den känslan. Att man gör nytta och att man utför något bra. Minns att nån skrev att saras jobb på äldreboendet kan ha medfört att hon kommit Så långt som hon gjort just för att man blir en del av något och känner sig produktiv. Det kanske dyker upp nån mer hund som behöver rastas eller nån som behöver barnvakt eller annat extraknäck? Tråkigt att du mår så när det är helg. Det ska ju va det man längtar efter redan på måndag. Men håll ut. Om några år när du är frisk kanske du har man och barn och fullt upp med familjelivet. Då kommer du älska helgerna med allt mys det medför. Du får visualisera ditt liv och använda som motivation för att komma tillbaka till en normalvikt. Se framför dig hur små räkor rycker i byxorna och vill att ni ska leka. Som ropar mamma mamma och som vill krypa ner Bredvid Dig och mannen när mardrömmarna sätter in. Hur ni myser på helgerna och reser på somrarna. Ja det kan absolut bli så. Så fortsätt resan mot friskhet. ❤

Svar: JA! Att känna sig behövd är såå viktigt för att må bra. Har försökt hitta ny hund att rasta men är svårt tyvärr. Lättare i storstäder tror jag. Jag visualiserar mycket. Men känns omöjligt ibland. Kämpar på iaf <3 Kram
Ida

Anonym

Tråkigt med hunden. Lite taskigt att de inte sa till den gamla att de har en ny rastare nu. Men hon kanske hade varit det längre än dig. Först in först ut.
Ha en fin helg!

Svar: Jo hon visste att de hade en ny rastare och ägarna till hunden trodde hon skulle vara borta längre tid än det blev.
Ida

Camilla

Jag tycker inte att det var så dyrt att ha Hugo. Kostade 120kr i månaden för försäkring i Agria. Sen åt han ju ett väldigt dyrt foder som bara finns hos veterinären men finns ju billigare bra foder att köpa. Sen visst blir man lite låst men det är det alla gånger värt. Skulle han inte kunna följa med till Otto? Jag vande Hugo från första början att följa med på olika saker så att han blev vad. Likaså att sitta i bilen. Då kan man ha hunden där bara det inte är för kallt/varmt. Kramar

Svar: Tänker mer på om hunden skulle behöva vård. Turbo har varit väldigt dålig och det har kostat massa pengar trots försäkring. Den täcker inte allt. Så rädd att inte ha råd med vård om nåt skulle hända. Sen är jag ju allergisk också 😦 Mött vissa hundraser som ska va allergivänliga men som jag ändå reagerat på. Syrran o dom vill inte ha djur hos sig. Hon avskyr hundar haha!
Men tänker ändå på det. Skulle ge mig mycket ❤ Behöver va en allergivänlig ras och dom är ganska dyra tyvärr. Kan inte köpa en blandras för några tusen.
Kram 💜
Ida

Matilda Berlin

Men vännen då!! Fy vad tråkigt! Blir så ledsen för din skull =(( Hoppas verkligen att du hittar på något kul att göra i alla fall och att du får en fin Lördag <33

Svar: Tack för omtanken ❤ ja nåt måste jag hitta. Ha rn fin helg rara du 😊
Ida

Anonym

Hur ser en vanlig helg ut för dig? Skiljer den sig från en vardag?

Svar: Nej den ser likadan ut.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress