Jag finner inga ord. Vet inte var jag ska börja men drar det lite snabbt. Hade en tid hos en läkare/gynekolog idag. Varit där två gånger tidigare och han har verkat bra men väldigt stressad och disträ. Förra gången jag va där sa han att han skulle göra en gynundersökning på mig idag. Varit ganska nervös inför detta. Började med att jag fick sitta i väntrummet nästan 45 minuter och vänta på honom. Va så nära på att gå därifrån. Att sitta och vänta så länge när man är orolig är INTE kul! När han väl hämtar mig är han superstressad och han minns inget av det vi pratade om sist. Journalen är hos syster sa han (men gå och hämta den då tänkte jag!!!) så han hade ingen koll på något. Jag fick återberätta allt och han frågade MIG vad som skulle hända om jag började äta x (en medicin)? Öh... det vet inte jag, det ska ju du veta, jag är ingen läkare. Han bad mig då googla en massa saker och frågade vad jag hittade för info och han litade blint på det som stod på nätet. Kändes inte så professionellt precis. Att en läkare ber sin patient att googla och sedan rekommendera det som dök upp på nätet. Han sa sen något så urbota korkat som att det är ju bra om du börjar äta x (medicinen) för man kan gå upp i vikt av den. Jag sa att jag inte vill gå upp i vikt av mediciner utan av mat. Han fattade inget alls. Jävla idiot! När jag hade frågor att ställa så sa han bara att han inte hade tid (tro fan det när du ligger 45 min efter i schemat). Så nonchalant. Nej, han kunde inte hjälpa mig och jag gick därifrån UTAN någon undersökning. Han hade glömt bort att han skulle göra en undersökning. Jag fick påminna om detta men han hann inte göra någon ändå. Jag tänker INTE gå tillbaka dit igen! Aldrig någonsin!
Matilda Berlin

Men WHAT??? Fy vad obehaglig!! Hade faktiskt också en barnmorska som satte sig och googlade mitt framför ögonen på mig när jag var på ungdomsmottagningen. Känns som sagt inte alls särskilt proffsigt.... Nej fy! <33

Svar: Asså googla kan jag göra själv hemma liksom. Inget en läkare behöver säga till mig att göra. Dessutom sjukt att han tog allt som stod på nätet som sanning. Kanske borde granska faktan lite... Usch!
Ida

Camilla

Men herregud! Finns inga ord för hans beteende. Får jag fråga varför du vill göra en gynundersökning?
Kramar

Svar: Nej jag är mållös! Inget jag vill skriva om här men det va HANS förslag att göra en undersökning men det hade han glömt bort tydligen... Kram
Ida

Asta

Men va????? Vilken idiot... 🤬🤬

Svar: Ja VERKLIGEN!!
Ida

Mia

Men Fy vad jobbigt och speciellt i en sådan situation :( Förstår att du blir illa berörd och arg!
Kramar Mia

Svar: Ja jag tänker aldrig mer gå dit! Kram
Ida

Anonym

Det lät mindre trevligt. Han kunde kanske berört din undervikt på ett mer proffessionellt sätt.
Och det där med google var bara skumt.

Svar: Ja han betedde sig verkligen oprofessionellt!
Ida

Anonym

Jobbigt att oroas. Men du fina ida, det faktum att han sa att du bör gå upp i vikt skvallrar ju om att du ser väldigt undernärd ut. Även om du inte själv ser det, så är det tydlig för oss omkring dig att du är mager. Du behöver få komma tillbaka i fysisk balans, din kropp och du förtjänar att slippa gå omkring med den enorma påfrestning som undervikt leder till. kramar

Svar: Det va JAG som sa att jag behöver upp i vikt och inte han. Han sa då att jag kunde ta denna medicin för den gjorde att man gick upp i vikt. Så fel! Jag är väl medveten om att jag är underviktig. Aldrig hymlat om det. Jag ser det också och jobbar på en viktuppgång.
Ida

Anonym

Pratar med patientnämnden och be att du får pengar tillbaka. Efter längre en 30 min väntetid har man rätt till. Och kollar vad skrevs i din journal. Låter inte roligt. Stakars dig :-(
Kram

Svar: Ja jag undrar vad han skrev i journalen... Så idiotisk läkare! Kram
Ida

Jonna

Hej! Är det den där privata läkaren i Lidköping som har sin mottagning i ett vanligt tegelhus med lägenheter? Mottagningen är i en lägenhet som typ luktar kattmat. Han är äldre. Jag gjorde ett ultraljud där, han visste typ inte hur man fick igång apparaten...

Svar: Ja det är en privat läkare som har sin mottagning i en källare i ett hus med lägenheter. Han är gammal och har ett väntrum med möbler av äldre stil. Tänk om det är samma vi varit hos? Jag vill INTE undersökas av honom!! Han verkar helsnurrig!!
Ida

hl

Men usch, fy vad jobbigt och dåligt av läkaren! Gynundersökningar är ju inte direkt trevliga ens i vanliga fall. Att han inte hade din journal är förresten bara strunt, ALLT finns digitalt numera. Hoppas du kan hitta en bättre läkare <3

Svar: Ja han va helsnurrig!! Aldrig mer dit! Tack :)
Ida

Jonna

Hej! Det måste vara samma! Han var verkligen helt snurrig, gå inte till honom mer.

Svar: Ja. Nej aldrig mer! Borde nästan anmäla...
Ida

Maria

Är det privatläkaren på Kvarnegårdsgatan som du varit hos?? Låter nästan så... Han är ju inte så lite speciell om man säger så... Har också varit hos honom och gick heller aldrig tillbaka..

Svar: Mitt emot Milano. Väldigt virrig gubbe...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress