Här har ni en utmattad Ida. Har precis ätit frukost 🙊 och klockan är lunch... Men orkar inte ha dåligt samvete över det. Sov max två timmar igår natt, gick upp tidigt för att åka till syrran dit hennes sambos familj även va bjudna. Blev lunchbuffe', julklappsspel och fika. Syrran hade gjort en glasstårta som serverades med hallon. Så gott! Buffén bestod av både julmat och annat för den som tröttnat på julmat (vilket de flesta gjort). Kände när jag vaknade att jag egentligen inte orkade köra 6 mil och va social hela dagen men tänkte att det säkert blir kul så åkte ändå. Borde kanske inte gjort det för va sååå trött och när jag kom fram slog yrseln ner som ett blixtnedslag, fick lock för öronen och frös som en idiot! Fick lägga mig i deras säng efter maten. Kände mig jättekonstig. Alla ljud upplevdes som skärande och värkte i mina öron. Allting hänger ihop. Min sjukdom gör att jag blir extra ljudkänslig. Min spända nacke gör att jag får yrsel och sus i öronen samt lock. Även fått inflammation i käken så kan knappt gapa eller tugga. Höll ut och deltog trots allt i julklappsspelet och fikat. Lyckades kamma hem en papperskorg till badrummet, en spegel och kökshanddukar :) 
 
 
När jag skulle  köra hem på kvällen va det så dimmigt att jag såg 2 meter framför mig. Va nära på att vända tillbaka men lyckades krypa hem som en vägsnigel. Så läskigt att köra i tät dimma! Va HELT SLUT när jag kom hem. Därför sov jag länge idag. Vill helst bara ligga på soffan hela dagen idag. Varit lite för mycket sista tiden känner jag😥 
 
Vad gör ni idag? Jag får massa frågor om vad jag ska göra för kul på nyår och jag ogillar den frågan så tänker inte fråga er samma sak. En måste inte göra nåt speciellt alls. För mig innebär nyår bara att en byter kalender typ. Är som vilken dag som helst. 
 
Kram 🌟
 
ajlimullersandvik.blogg.se

Maten ser härlig ut och glasstårtan är så slät och perfekt! Ledsen att du mådde så dåligt dock, stackare..

Svar: Ja den va go :-) Mmm kändes trist att jag mådde dåligt när jag väl tog mig i kragen och åkte dit...
Ida

Johanna Ahlsten

Vi ska bara vara hemma imorgon. Sjuka barn som dessutom varit ute och farit alldeles för mycket över jul. Håller med om att nyår är överskattat men kan ändå tycka att det kan vara mysigt att fira om en gör det ”på sitt sätt” liksom. Ska fixa lite gott att äta och dricka och det räcker, behöver inte klä upp mig eller gå ut och festa. Läste vad du skrev om Årssammanfattning i förra inlägget, jag postade en sån idag för det har blivit en tradition och intressant att se tillbaka, men köper din kritik ❤️ Stor hjärtlig kram till dig Ida, du är en kämpe ❤️

Svar: Åh va synd med sjuka barn men skönt att va hemma :-) Bara mysa o chilla! Absolut kan det va kul att se tillbaka på året som gått men för mig blir det bara en negativ spiral då det varit ett fruktansvärt tufft år så orkar inte. Tack för allt ditt stöd Johanna <3 Massa kramar!!
Ida

Camilla

Visst är det kul med julklappsleken? Den kör vi på julafton, perfekt då man slipper köpa en massa julklappar.
Vi ska inte göra nånting på nyår. Äta gott och spela nyårsbingo, som två riktiga pensionärer men jag gillar det. Min festtid är över sen länge och jag har nästan alltid varit hemma med Hugo på nyår då han var så rädd för fyrverkerier.
Kraam och gott nytt år ❤️

Svar: Ja det är jättekul :-D Låter som en skön nyårsafton :-) Kram o gott nytt år!
Ida

Mia

Hoppas att du mår lite bättre snart Vännen, tänker på dig ❤. Idag är det en lugn dag, och på Nyårsafton ska jag vara hos mina föräldrar, orkar inget annat. Vi ska väl kika på Film, och sen blev jag lovad grönsaker och Dip 😋. Säger samma som dig, det är en kväll som alla andra. Kram Mia ❤

Svar: Tack <3 Skönt att ta de lugnt på nyår. Ska också göra det :-) Kram
Ida

Allt oviktigt

Håller tummarna för att du har haft chansen att vila ordentligt nu. Här blir det lugnt på nyår, har inte firat nyår sedan jag var 20

Svar: Ja jag har vilat nu :-) Nej jag har inte firat med fest sedan jag va tonåring...
Ida

Anonym

Det var bra att du åkte tycker jag❤ även om du blev tröttare så gav det säkert mer att få sällskap och god mat än att sitta hemma ensam❤

Svar: Ja jag är glad att jag for iväg :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress