23 augusti 2018

Ett oväntat besked

Allmänt

Gokväll! Idag har jag känt mig krasslig så varit hemma från bildterapin. Bara vilat och ätit. Va på stan en snabbis och köpte ett par söta sockor till min kusins nyfödda son som jag förhoppningsvis ska träffa på lördag (om jag inte är sjuk då). Känns som ALLA får barn nu! Ser bebisar och gravidmagar överallt. Drömmer om det tom.
Fick telefonsamtal från Helenakliniken förut. De hade nu gått igenom mitt "case" och kommit fram till att de inte kunde hjälpa mig 😮 Blev sååå chockad för trodde de skulle erbjuda mig hjälp hos dom. De hade enbart en psykolog som arbetade med KBT och till henne va det jättelåg kö... Så jag ska fortsätta gå hos min nuvarande terapeut och få träffa en dietist från Helenakliniken. Thats it. Vet inte vad jag känner just nu. Ska träffa min terapeut imorgon och prata om allt. Hur vi ska gå vidare nu. Känns ändå bra att veta att det inte blir nåt med Helenakliniken och att det inte va jag som tackade nej till deras vård.
Har en fundering på att radera alla mina gamla inlägg och börja om på ny kula. Men kan man göra det? Vet att det går att ta bort bloggen och lösenordsskydda den men kan jag inte bara radera alla inlägg? Vill inte skriva om min ätstörning el behandling just nu. Vill fokusera på annat. Sånt som tar mig framåt.
Nu ska jag äta mina jordnötssmörsmackor och invänta premiären av Wahlgrens värld 😀 Ska ni se det? Puss o kram 😘
Matilda Berlin

Vet inte om det går att radera dom, men ett alternativ är ju att helt enkelt bara sluta skriva om det och fokusera på det nya. Typ bestämma från Måndag att det bara är fokus på just sånt som gör dig glad? För det tycker jag låter som en fantastisk idé!! <33

Svar: Ja absolut! Bara det att jag inte vill ha kvar allt gammalt :/
Ida

Anonym

Vad för saker för dig framåt? Vore intressant att få läsa om vad du har för mål i livet. Liksom mer om dig. Vet att jag kommenterade det tidigare, men saknar inlägg om dig och dina intressen typ en lista med favorit program, film, stad, bok, tidining mm🌞❤

Svar: Ja jag vill skriva mer om sånt. Vill ta bort alla gamla inlägg men vet inte om det går:( Kram 💜
Ida

Camilla

Märkligt att dom inte kan hjälpa dig. Känner du att det var lika bra?
Whalgrens värld är ett måste ;)
Kraam

Svar: Ja verkligen konstigt! Enda "hjälpen" jag kunde få va ett matschema haha! Skrattretande. Ja Wahlgrens värld är såå kul 😊
Ida

Mia

Nej inte "Wahlgrens Värld" men "Tunnelbanan" 😉. Jag sparade mina inlägg på min dator, innan jag avslutade bloggen. Men sen gick datorn sönder, så ja...det var det! Gott att du vet vad du har att utgå ifrån nu, och så hoppas vi att ni får till ett bra upplägg ❤. Kram Mia

Svar: Haha smaken är olika 😂 Jag hatar tunnelbanan haha! Hur sparade du dem? Jag funderar på att radera hela skiten och börja om.
Tack💜
Ida

Camilla

Det är minst sagt skrattretande! Finns det ingen där som du kan få ha samtal med? Jag ska börja i en samtalsgrupp och på medicinsk yoga i Falun. Jag har gått på den yogan förut och den är väldigt bra. Lugna och sköna rörelser då andningen är i fokus.
Kramar ❤️

Svar: Har du varit på Dala ABC? Ska va bra :) Skönt du fått samtalsstöd och ska börja yoga! 💜 Känner du att det kommer ta dig framåt och bli frisk? Jag går ju på samtal här i stan men fanns ingen på Helenakliniken. Kram
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Man måste nog själv radera hela sitt arkiv inlägg för inlägg, jag tror inte det finns en knapp som raderar alla inlägg så, förutom om man raderar bloggen för då försvinner ju allt. Men du kan ju alltid starta en ny då, det gjorde ju jag :)

Svar: Orkar inte radera ett och ett så får väl ta bort hela bloggen och börja på ny kula isf. Hur kom det sig att du gjorde så?
Ida

Camilla

Jag har ju varit på dala abc förut men chefen där gick i pension och all personal sa upp sig så nu är det som ett ”nytt” ställe med annan personal och nya grupper. Jag behöver mer stöd då jag är så lite i Mora, så jag är väldigt mycket själv. Dock får jag ingen enskild att prata med vad jag vet nu men kanske går att ordna.
Kraam

Svar: Tyckte du skrev att du skulle få samtal? Hoppas det hjälper dig 😍
Ida

Helena

Ett förslag är att flytta den här bloggen till nouws plattform, sen låsa den där och radera inlägg på denna blogg och på så sätt börja om! Då har du kvar de gamla inläggen på nouw och skriver nytt här ❤️

Svar: Smart! Men hur flyttar jag min blogg? Kan inte sånt där 🙊
Ida

Helena

Gå in på nouw så finns det instruktioner 😘

Svar: Tack <3
Ida

Emma Engström

Alltså så himla tråkigt att du fick det till svar, kan tänka mig chocken! Jag hoppas, hoppas verkligen att det kommer bli bättre <3

Svar: Ja det kom som en överraskning att de inte hade KBT och endast EN psykolog på hela mottagningen... Så kass! Tack snälla <3
Ida

Camilla

Jag menade samtalsgrupp :)

Svar: Aha :-)
Ida

Anonym

De kanske känner så eftersom du kan äta? Att det egentligen inte är problemet längre?

Tror du inte att dina känslor kring kropp och ätande skulle ändras om du hade ett jobb att gå till och vänner och umgås med?

Svar: En sysselsättning är oerhört viktigt. Jag o min terapeut ska jobba på den biten. Jag har ju en ätstörning så har problem med maten men är annat som behöver jobbas på för att maten inte ska "komma i kläm". Hade gärna haft vänner att umgås med men inget man bara skaffar så där hux flux tyvärr :-/ Kram
Ida

Anonym

Minns att du kom bra överens med vissa på din gamla folkhögskola,kanske kan börja umgås igen? Har även sett av minst två som skrivit här på bloggen att de kan tänka sig att umgås med dig. Har ni setts något? Tycker det ser ljust ut ändå ❤ sen skrev du väl om en bästa vän du har när ni sågs i somras i Göteborg. Så det ser ändå ut som att du har lite vänner ändå, men att du inte alltid orkar umgås. Kramar

Svar: Ja men alla bor utspridda och långt bort tyvärr 😕 Hon jag mötte i gbg bor i Lund. Nej inte träffat nån via bloggen. Jag har mått så dåligt att det sociala fått stå tillbaka tyvärr. Kram
Ida

Milla

Fina människa. Det går att ändra blogg och få en förändring. Jag bloggar liksom du på blogg.se och du kan öppna en ny blogg från samma mejladress. Så kan du radera denna eller lösenordskydda den om du vill behålla inläggen. Jag gillar den här portalen då det finns så mycket möjligheter. Hoppas du hittar ett sätt som funkar för dig. Det måste kännas bra när man bloggar.

Jag provade själv nouw en gång men det var inget för mig. Det var ingen bloggportal som är vuxen, endast ett uppmärksamhetsställe för fjortisar där det är en tävling om vem som tjänar mest pengar per besök. För alltid blogg.se för mig <3

Du ska känna efter vad du vill, det är viktigt <3

Svar: Kan jag starta en ny blogg med samma namn/adress som nu menar du? Hur? Kram ♡
Ida

Milla

Samma namn vet jag inte, det är jag inte säker på, kanske. Men gå in på den röda knappen det står blogg.se på. Där kommer du till det som heter mitt konto. Där finns en länk med skapa en till blogg. Klicka in där och kolla. Man kan göra både underbloggar till sin vanliga blogg och skapa helt nytt. Ta dig tid och utforska när du har tid och lust. Hoppas mitt lilla tips kanske funkar, kram! <3

Svar: Tack 😀
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress