3 april 2018

Livet är NU!

Allmänt

Möttes av beskedet att Lill-Babs avlidit tidigare idag. Jag skrek rakt ut för blev så chockad och ledsen. Visste ju att hon varit sjuk en tid men trodde verkligen inte att hon skulle dö :-( Hon har alltid funnits liksom och va så pigg och alert för sin ålder så trodde att hon skulle leva många år till. Hon va verkligen en person med ett stort hjärta <3 Så varm, rolig, omtänksam och helt underbar! Är verkligen ledsen över att hon inte längre finns med oss. Men hennes verk kommer ju alltid finnas kvar <3
Tidigare i veckan gick Jerry Williams bort. Känns som så många kända personer dött den senaste tiden. Det påminner om hur skört livet är. Det kan ryckas ifrån oss när som helst. Ingen vet vad som händer om en timma eller imorgon. Det gäller verkligen att ta vara på NUET för det är allt vi har <3
Jag har den senaste tiden förändrat mitt beteende och brutit rutiner som inte för mig framåt. Jag är SÅ stolt över mig själv. Mitt tankesätt jobbar jag med hela tiden. Ifrågasätter mina tankar. Tar detta beteende eller denna handling mig framåt? Gör denna tanke mig gott eller trycker den bara ned mig? Är detta något att gräma sig över på riktigt? Vad är egentligen viktigt i mitt liv? Det är väldigt viktigt att ställa frågor till sig själv. För mig är det ett sätt att t mig framåt mot mina mål. Känner ibland att jag inte kan "leva upp till" min ätstörningsdiagnos längre. Jag mäter, väger eller räknar ingenting. Jag kan äta buffè och ta vad jag vill ha, äter dessert, fikar, äter godis och har nästan inga livsmedel som jag inte "får" äta längre. Vikten går uppåt och det är sjukt jobbigt att stå ut i det men jag fortsätter ändå. Vet att det tar mig framåt mot mina mål. Försöker att inte jämföra mig med de som tränar. Jag kan inte träna just nu. Det gynnar mig inte. Vill inte fastna i tvångsträning och prestationer. Det får komma senare. Jag FÅR träna men väljer att inte göra det. Det är verkligen att ta eget ansvar för sitt liv och sitt mående. Vet så många som jagar efter ett visst bmi för då får de börja träna igen. För vissa kanske det fungerar men jag tror att många borde avvakta med träning/motion tills de kan hantera det. Många förnekar att de har ett osunt förhållande till träning men de lurar bara sig själva. Att endast kolla på vad vikten visar för att tillåtas börja träna igen är livsfarligt. Allt sitter i huvudet. Varför tränar du? Hur reagerar du om du inte kan träna på en vecka? Får du ångest? Mår du dåligt? Då är det inte sunt. Man ska kunna åka på semester och bara sola och bada utan att tänka på att man måste träna/motionera för att tillåta sig att ligga på playan och äta glass. Vet inte var jag vill komma riktigt men vill mest säga att livet är NU och du KAN påverka ditt eget liv. Svårt är det men det går faktiskt. Jag tar hellre ångesten nu än om 20 år när jag är 50 plus och inser att livet försvann medan jag levde i min sjuka bubbla. Jag har börjat skriva ned vad jag gjort idag som för mig närmre mina mål. Ett tips till alla er där ute. Skriv ned vad du är rädd för och börja beta av. Du är starkare än du tror. Kram <3
Mia

Tragiskt ❤ att värdera sitt liv är så viktigt. Inte bara låta livet passera utan att ha gjort nått utan leva här och nu men ändå ha mål framåt. Värderar familj och kärlek högt då de finns med hela livet och utan det så blir livet tomt och ensamt tror jag. Sen värderar jag utbildning högt då jag tror att ett meningsfullt yrke är viktigt för att känna att man åstadkommit nått och även känna en viss meningsfullhet att man betyder nått. Sen ger det givetvis en bättre ekonomi och därmed frihet att göra saker. Jätteviktigt att varje dag som du säger fråga sig var man vill i livet och vad man värderar.❤

Svar: Ja familj, relationer och kärlek är värdefullt ❤ Om man nu har det. Inte alla som har. Samma med jobb. Så får man finna annat som man värdesätter. Kram
Ida

Camilla

Sånt bra och viktigt inlägg ☺️ Vill du dela med dig av vad du har för mål? Jag tycker att det kan vara svårt att komma på. Kram ❤️

Svar: Absolut kan jag skriva ett inlägg om mina mål ❤
Ida

Anonym

Hoppas du håller i resten av livet denna gången:)

Jag grät idag för lill-babs. Ingen trodde nog att hon skulle dö. Det är bara så tragiskt:(

Svar: Jag grät med. Så hemskt 😢
Ida

Maria

Det är ledsamt att ännu en fin människa och artist lämnat oss. Att Lill-Babs gått bort har inte tagit mig så hårt som det gjorde då Jerry Williams gick bort. Har nog inte fattat riktigt än att han är borta...
Livet det ska man leva här och nu och man ska ta vara på varje dag, för man har inte en aning om vad som väntar bakom husknuten :)

Svar: Nej jag kan inte ta in det. Precis. Vad som helst kan hända när som helst.
Ida

Matilda Berlin

OMG vad stolt jag blir över dina tankar och steg framåt vännen!! Jag vet att du inte är frisk än och att du jobbar på det, men det låter sååå himla sunt! Jag blir verkligen stolt i hjärtat över dig vännen! YOU GO GIRL <333

Svar: Men fina du! TACK 😍 Jag behöver tillåta mig att va stolt! Kram 😍
Ida

Mia

Fasen Ida var stolt över dig själv, blir så glad över att läsa hur du kämpat/kämpar dig, framåt! Hejar på dig, alltid! Kram Mia

Svar: Åh tack!! Jag är lite stolt ibland haha. Verkligen gjort framsteg 😃 Kram
Ida

Nathalie

Blev också ledsen när jag hörde om Lillbabs och även Jerry Williams. På nåt sätt kändes de så pigga och odödliga. Livet är väldigt skört! :(
Och du, du är en riktig kämpe! <3

Svar: Ja det kändes som de skulle leva i evighet typ. Så hemskt! Får ännu mer dödaångest nu 😦 Tack fina du 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress