22 september 2017

Då va det min tur...

Allmänt

... att bli sjuk. Den årliga höstförkylningen har hälsat på mig nu. Har ont i halsen, svårt att svälja och noll smaksinne. Känner mig hängig och fryser. Jag vet att INGEN tycker det är särskilt trevligt att vara sjuk men jag hatar det något enormt just för att min depression blir värre då jag bara kan ligga i sängen och alla dumma tankar blir starkare. Kommer missa både läkartid och samtalstid i veckan :-( Men gäller att acceptera läget och stå ut.
 
Vill dricka varm choklad och äta ostmackor till som jag doppar i chokladen. Varmt och lent för halsen och inget som skaver när jag sväljer. Äääälskar att doppa ostmackor i varm choklad :-) Vad äter ni när ni är sjuka och har halsont? Här blir det mest makaroner, varma koppen eller varm choklad... Hela kostcirkeln ;) Haha! 
 
Camilla

Krya på dig ❤️ Kramar

Svar: Tack! Kramar till dig ❤
Ida

Anonym

GLASS 😀 och risgrynsgröt på tub som är varm 😊

Svar: Glass är fan bäst!!!
Ida

Linda

Krya på dig! Du kanske mår bättre om ett par dagar 💙💚💛💜

Svar: Tack! Hoppas det men brukar va sjuk länge tyvärr..
Ida

Anonym

Jag äter samma som vanligt:) Försöker ignorera smärtan bara.

Men när jag var lite fick jag nyponsoppa med glass. Det var en höjdare!

krya på dig!

Svar: Svårt att ignorera när jag knappt kan svälja... Nyponsoppa med glass fick jag också som barn :) Tack
Ida

Ninna

Vila vila vila och en bra bok till. lätt promenad i mån av orket. massor med vatten och grönt tee. vitaminrik och hälsosam kost, mycket bär, grönt och naturlig mat. c vitamin, zink, d vitamin extrados, ingefära, vitlök och chili.

Svar: Inte råd att köpa bär o kosttillskott. Får vila och hoppas det inte blir halsfluss som sist.
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Stackare, krya på dig! När jag är förkyld äter jag typ allt jag brukar. Men har jag feber och halsfluss så blir det mycket buljong med makaroner. Och apelsinjuice, för det gör så härligt ont i halsen, hahah >.<

Svar: Kan typ inte svälja :( Hatar det! Haha självplågeri med apelsinjuice ju 😂
Ida

Ingrid

Kopiösa mängder te och glass! :)
En hit är att koka egen dunderdryck på ingefära och citron. Det river gott och rensar i halsen!
Krya på dig och kämpa på!

Svar: Tack för tipset :-) Kram
Ida

Anna

Du har inte tänkt på att börja jobba som fotograf? :) tänker mer lite extra, så mkt du skulle orka. Helt ärligt så är dina bilder så OTROLIGT fina! Finns ju många andra som tror att de är fotografera, men du är verkligen så sjukt duktig! Följer dej på insta så har sätt dina bilder där :)


Det var bara en tanke, men du ska veta att du har verkligen sjukt mkt talang och jag skulle LÄTT boka dej för ngt jobb om jag skulle behöva en fotograf :)

Svar: Asså denna kommentaren va SÅ FIN <3 Tack till dig :-) Skulle gärna jobba som fotograf. Om så bara för något enstaka uppdrag :-) Skulle behöva skaffa mig en hemsida och en kamera. Jag brinner för att fota och vill gärna utvecklas i det.
Tusen tack :-) KRAM
Ida

Matilda Berlin

Men fyyy! Krya på dig vännen <33

Svar: Det är verkligen fyy :-( Tack snälla du!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress