Godmorgon! Blev sen frukost här då jag va sjukt trött i morse. Idag är all snö som föll igår borta och det är åtta plusgrader ute... Känns som vår! Men det gör mig inget :-)
Jag har velat skriva en del men vet inte hur jag ska formulera mig. Orden blir till en smörja och ingen kommer förstå vad jag menar. Så har låtit bli att skriva. Känner ofta så, att jag vill få ur mig en sak/åsikt/tanke men att det sedan bara inte kommer fram på det sätt jag önskar. Händer en del men vet inte hur mycket jag vill dela med mig av. Jag har funderat en hel del på hur jag ska vinkla min blogg. Vill inte att den enbart ska handla om hur jag mår eller om min ätstörning. Det ska inte få ta fokus från MIG, den jag är innerst inne. För mina problem definierar mig inte. Jag har en problematik som jag arbetar med men den är inte jag.
Det händer saker med min kropp och jag har nu trappat ned ännu mer på min medicin Fluoxetin. Är såå stolt!!! Äter nu endast 20mg/dag och ska så göra i två veckor för att sedan äta 10mg/dag i två veckor för att sedan sluta helt. Det känns läskigt för jag har inte varit "clean" på sjukt många år. Typ 17 år. Hur kommer jag känna? Hur kommer jag må? Vad kommer hända med min hjärna? Läst mycket om ssri preparat och det är läskigt hur mycket de påverkar en. Vissa blir inte hjälpta alls, tvärtom. Tänk om jag ätit dessa helt i onödan under alla dessa år? De har sabbat min hjärna mycket kan jag meddela. Vill leva utan mediciner nu. SKA klara det! Kanske mår jag tom BÄTTRE utan Fluoxetin?
Anonym

Känner du av nedtrappningen på något sätt?

Svar: Just nu är jag EXTREMT trött!! Kan bero på annat också men tror det beror på nedtrappningen. Kan även må illa och vara yr.
Ida

Anonym

Bra att du vill framhäva dig själv mer än dina problem. För du är ju du och inte dina diagnoser. Men sen tror jag att fokus ofta hamnar på problemen just för att det är en sån stor del av din vardag. Ofta skriver folk om sin vardag iform av skola, jobb, trädgård, husrenovering, resor, familj och barn. Men i och med att du saknar det så blir det mest sjukdom och krämpor. Men låt det vara så om du vill det. Du ska skriva vad du vill. Om ditt liv och om det innehåller sånt, ja låt det va så. Sen när du mår bättre och orkar med annat kan du skriva om det.

Svar: Absolut har du rätt i det. Jag har ju inget annat än min sjukdom. Inget jobb eller aktivitet (fan va tragiskt) så blir väl lätt att jag bloggar om mitt mående. Känner att jag har behov av det men vill samtidigt inte att det bara ska handla om mina problem. Tack för din kloka kommentar :-)
Ida

Lars Gustafsson

Det är väl bra att du skriver om det du upplever annars är det givetvis inte möjligt. Skriva om annat som du inte upplever funkar väl inte. Så för f-n skriv på bara. Du gör det bra

Svar: Haha tack :)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress