Jag försöker att inte titta på min kropp i spegeln och granska och döma den. Försöker att inte känna och klämma på min mage för att se om den växt. Försöker låta kroppen va. Det är naturligt att magen vidgas när man ätit. Det betyder inte att man ökat i vikt. Jag väger mig inte längre. Skönt men läskigt. Det är lockande att ställa mig på vågen ibland (äger ingen själv men mamma har en i sitt badrum). Får för mig att jag gått upp en hel del. Att jag snart är normalviktig (hatar det ordet). Ibland är det skönt att få svart på vitt hur vikten är för att verkligen inse att jag har en bit kvar att vandra gällande vikten. Samtidigt är det skönt att inte bry sig. Låta kroppen va som den är. Inte värdera mig efter siffror. Men kan även va farligt att tro att man är normalviktig när man inte är det... Annars är mitt humör inte det bästa. Stackars mamma som får stå ut med mina utbrott ibland 😂 Det är inga utbrott pga äs utan annat. Vad som helst. Småsaker. Jag är så sjukt lättirriterad och har noll tålamod. Blir arg och otålig och höjer rösten för ingenting. Ingen trevlig egenskap... Men det får va så nu. Har så jävla mycket känslor som behöver få komma ut. Behöver inse att det är ok att va arg och skrika ibland. Har hållt så mycket inom mig i alla år och det gick ju sådär. Nä, ut med skiten. Jag ÄR en känslomänniska med temperament. Tror jag har gener från nån italienare ibland 😂 Men thats me!
Camilla

Jag har fått bebisar för mig gång på gång att jag inte har gått upp i vikt då jag verkligen trott det. Det är skrämmande vad tankarna kan göra med en. Kroppen är långsam och det tar tid att gå upp. Har du ökat på mycket på sistone? Näringsdrycker utöver? Jag ska skrivas in på Capio på måndag. Där kommer att bli tvingad att gå upp i vikt, men vet att jag behöver det. Försöker acceptera det.
Kram

Svar: Ja tankarna kan verkligen spela en ett spratt. Därför det ibland kan va bra att se svart på vitt att vikten inte ökat så mycket som man kanske trott. Nej inga näringsdrycker utan mer mat ist.
Så himla rätt tänkt Camilla! Vikten behöver upp på en sund nivå för att man ska ha chans att må bra. Går inte annars. Tänk att vi faktiskt är SUNDA som ökar i vikt och inte tvärtom. Du fixar detta. Finns här ❤
Ida

Jenny

Jobbar med samma saker angående kroppen. Det är så tufft men man måste kämpa. Kram till dig

Svar: Ja mycket tufft men gäller att kämpa och ha alternativa tankar/mottankar att kontra med. Våga släppa taget. Våga leva! Kram
Ida

Tilda Barkselius

Du är så grym som kämpar emot! <3

Svar: Tack snälla!
Ida

elin

Du är så bra som kämpar emot<3

Svar: Åh tack! Försöker verkligen. Kram
Ida

ellen

Känner igen mig så mycket i det du skriver och tycker du är grymt modig som kämpar på Ida! Jag försöker tänka friskvikt istället för normalvikt för vad är egentligen normalt i dagens samhälle? Bamsekram och du vet var jag finns om du vill prata💜

Svar: Ja friskvikt är bra! Hatar ordet normal! Finns här för dig med 💜
Ida

CykelStyre

Det är jättebra att du låter känslorna komma, utan att begränsa dig. Men stackars mamma kanske inte tycker det är så kul, som du skriver. Prata med henne och berätta hur det är, att det blir små utbrott ibland men det är inget farligt och framför allt har det inte med henne att göra. Då förstår hon.
Jag är ju bara amatörpsykolog men på din beskrivning i de senaste inläggen så känns det som om du är på rätt väg. Du utmanar dig själv och får tuffa tankar i huvudet som stretar emot, men fortsätt. Finns här, när du behöver, det vet du! Kram.

Svar: Har allt förklarat för mamma. Och bett om ursäkt. Jo jag är på gång nu. Kämpar mer än förut. Tack för ditt stöd ❤
Ida

Bella

Hoppas att du mår bättre snart, kram!

http://nouw.com/bellss

Svar: Tack snälla!
Ida

Zyllah

Vad trist, men jag hoppas det går framåt. Efter problem tidigare år klarar jag inte heller av att väga mig. Bara tanken av att ställa mig på en våg skrämmer mig något otroligt eftersom att jag vet att jag kommer döma mig själv något fruktansvärt tyvärr. <3

Svar: Då ska du låta bli det! Är man normalviktig så behövs det ju inte. Men för mig är det viktigt att vikten ökar då undervikten skadar min kropp. Men får också ångest av att se min vikt :(
Ida

Emelie JS

Du är så grym!! :-)

Svar: Men åh tack fina du ❤
Ida

Anonym

Har du svårt att hålla din vikt efter anorexin? Eller kan du känna dig trygga hur mycket du skall äta för att kroppen skall funka och varken gå upp eller ner?

Svar: Har inte nått min idealvikt än så vet inte. Haft svårt med balansen förut. Antingen varit över eller underviktig...
Ida

Anonym

Hur vet man egentligen det? Idealvikten?


Svar: Där kropoen stannar när man äter regelbundet och tillräckligt och inte kompenserar. Vissa stannar på bmi 20 och andra på bmi 25. Finns ingen vikt som är "normal" för alla då alla är unika.
Ida

Anonym

Camilla, bloggar du? Är själv aktuell för capio.

Svar: Nej det gör hon inte.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress