Gokväll! Varit en seg dag men ändå skönt att inte ha nåt planerat. Åt sen frukost och degade i soffan efter det. Orkade inte ta mig för nåt. Sms:at en hel del med min lärare idag vilket känts skönt. Vi kom fram till att jag ska vara hemma till och med tisdag då jag har läkartid i Uddevalla. Åker dit direkt hemifrån på tisdag och sedan vidare till skolan. Jag vill egentligen umgås med folk men när jag nu är hemma så kort tid så känner jag bara att jag vill vara ifred. Vill sova, dega och äta långa frukostar. Orkar inte va social med nån och det ger mig dåligt samvete. Att behöva säga nej till andra. Rädd dom inte ska fortsätta fråga om jag vill ses. Rädd att uppfattas som tråkig. Men jag vill och behöver bara få va hemma och göra ingenting just nu. Är så intensivt på skolan att jag är helt slut när jag landar hemma.
Har passat på att äta MASSA ost nu när jag varit hemma några dagar. I skolan får vi bara ost som smakar smör typ. Fattar inte hur man kan välja att äta ost som är mild och inte smakar något? Jag vill ha lagrade ostar! Så det känns att man äter ost liksom. Annars kan man lika gärna bara ha smör på mackan. Köpte iaf en SVINGOD ost igår som va billig 😀 Den va krämig och stark på samma gång. Har nästan ätit upp hela osten själv redan 😮 Tröttnar aldrig på ost som pålägg. Aldrig! Ostmackan är fan underskattad! Bästa pålägget ever! Håller ni med?
Hanna

Håller inte alls med haha. Älskar ostar som inte smakar något! Klarar verkligen inte av typ prästost eller västerbotten eller annat haha.

Svar: Haha okej. Men varför äta nåt som inte smakar nåt? 😜
Ida

Anonym

Ostmacka och kaffe 👍🏻

Svar: Underbart 😀
Ida

Sara, 31 år Stockholm [email protected]

Så viktigt att tänka på sig själv! Skönt att höra att du säger nej fast du tycker att det är jobbigt. Anledning till att träffa andra är ju att tycka att det är kul skälv också. Det är svårt att göra om man känner sig matt. Har också haft (har) problem att säga nej... :p Kram

Svar: Ja det är inget kul att ses när man har noll energi. Svårt att säga nej för rädd att dom tror att jag inte vill ses vilket inte är fallet. Kram
Ida

Jannica

Ostmackor är gott!! Är dock väldigt kräsen när det kommer till ost, tycker bara om milda ostar (hushållsost!!!!) hehe :P

Svar: Ja ostmackor är mums!! Du kan få min milda ost 😉
Ida

Mia

Vad hette osten?

Svar: Västgötaost. Inte västgötakloster utan nån mer lagrad o krämig. Aldrig sett förut så ba nog nåt tillfälligt parti.
Ida

Anonym

Varför måste du säger nej i detta samband+ Du har ett läkaresamtal inbokat och måste stanna hemma. Din ekonomi är inte heller så bra ( Som du skrev själv tidigare) att du ska åka fram och tillbaka. Du är 30 år och måste fokusera på dig och dina behov. Kämpa på !

Tilda Barkselius

Åh vad skönt att du fått hjälp av din lärare!

Svar: Ja hon är bra!
Ida

Anonym

å vilken fin tröja…var kommer den ifrån?

Svar: En jättegammal tröja. Minns inte var den är köpt.
Ida

ellen

Tycker inte heller om att behöva säga nej men försök tänka att de som faktiskt är ens riktiga vänner finns kvar där när du orkar...hoppas att läkarsamtalet går bra och du är grym som krigar på ida! <3
Och apropå ost så ligger jag nog någonstans i mitten, vill liksom att det ska smaka mer än typ färdigskivad ost i storpack som mest är som en konsistens men gillar heller inte dom jättelagrade ostarna som inte ens går att skiva och typ är "blöta", kräsen tjej liksom;).

Svar: Jag får fokusera på min hälsa nu o jag är väldigt trött nu... Extra extra lagrad ost är inte min grej men gärna lagrad 😊
Ida

Kattis

Ost är underbart...passar till typ allt, skulle kunna äta ost jämt!😛
Du gör helt rätt i att prioritera dig själv när det behövs, riktiga vänner förstår!☺
sv: Tackar för din gissning i tävlingen!

Svar: Ja ost är livet haha! 😊
Ida

lilliskutt.blogg.se

Tycker det är bra att du lyssnar på dig själv och dina behov, behöver du vila och ta det lugnt är det det du ska göra, och det rör sig ju inte om särskilt lång tid så var du hemma med gott samvete. Vad gör ni när ni är i skolan? Hur ser en dag ut? Läser ni några ämnen eller vad går det ut på, har förstått att det inte är någon "vanlig" utbildning? Kram

Svar: Ja jag är såå trött! Men känner mig tråkig o rädd att folk ska sluta höra av sig... Kan skriva ett inlägg om skolan för många som undrar 😊 Kram
Ida

Annie

Förstår absolut vad du menar, så viktigt att tänka på sig själv också-annars kan det lätt bli för mycket ..
Bra att du lyssnar på dig själv :)

Vad är det för nåt du pluggar? :)

Svar: Ja jag behöver vila just nu. Det får va okej även om jag känner mig tråkig. Jag läser "livslinjen" på Dalslands folkhögskola i Färgelanda. En kurs på 1 år för de som vill ha en nystart, stärka sin självkänsla och självförtroende, utvecklas mm.
Ida

NICOLE

Kan tänka mig att det känns jobbigt, men du måste prioritera dig själv och må bra först! Kram

Svar: Ja hälsan behöver gå först! Inget kul att hänga med mig när jag är så trött heller... Kram
Ida

Zyllah

Ibland behöver man ta det lugnt och vara för sig själv. Jag brukar ha den tiden på helger, och speciellt de helger när ingen annan är hemma. Till en viss gräns är det himla underbart. <3

Svar: Ja egentid behöver alla mer eller mindre. Är så trött när jag kommer hem från skolan att jag bara vill va ensam. Känner mig tråkig...
Ida

AnnaPanna

Det är bra du tar det lugnt. Med tanke du går i skolan så tar det ju mycket energi. Sedan är du ju lite social i skolan även om det kanske inte är i den utsträckningen som det kan bli så småningom. Du ska se att med tiden när orken kommer tillbaka så kommer du vilja mer och du ska se att det ordnar sig med vännerna. Jag tror dom kommer förstå om du förklarar. Men jag förstår dig. Det är tufft det där med vänner. Hur mycket man ska utsätta sig själv för. Att inte isolera sig för mycket men ändå lyssna på vad man själv behöver.
Men jag tänker ändå du har skolan. Du sitter inte ensam hemma dygnet runt. Så om du behöver vara i fred hemma hos dig några dagar så är det inget du ska må dåligt över.
Ta en god kopp te och lite godis och försök ha en mysig kväll!
Kram

Svar: Ja jag är social på veckodagarna. Helgerna är jag mest ensam. Innan skolan började så va jag ensam JÄMT! Mådde inte bra av det. Men svårt finna en balans. Stor kram
Ida

ola

Jag minns tillbaka till den tid när jag började må bättre om hur livrädd jag var att inte kunna vara med på allting och säga nej till andra.

Men det gick bra och så länge jag påminde att jag fortfarande fanns kvar och ville så gick det bra. Sedan brukar jag alltid berätta hur tacksam jag är över att de frågar och jag hoppas att det skall gå bra nästa gång.

Svar: Jag brukar också visa min tacksamhet över att dom frågar. Hoppas dom inte slutar höra av sig. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress