Har bakat muffins ikväll. Sockerkaksmuffins med havre- och kokscrunch på. Vi säljer fika i matsalen varje torsdag för att samla in pengar till vår klassresa i vår. Blir inte så mycket pengar men bättre lite än inget :) Åt middag på rummet igår och idag och det känns bra. Äter mycket mer då vilket jag behöver. Tufft som fan och idag kom maten upp igen ofrivilligt för va så mätt... Svalde igen för vägrar börja spy igen! De andra spelar innebandy så jag passade på att baka för att skingra tankarna efter maten. Nu blir det tv och sen sova. Stor kram till er!
AnnaPanna

Å vad fina =) Jag är helt värdelös på att baka men du får gärna skriva upp receptet. De verka väldans goda enligt bilden =)
Vad bra du lyssna på dig själv och åt inne på ditt rum.
När jag var på capio så sa alltid en viss personal till mig nått som verkligen hjälpte mig. Det handla ju oftast om mat, om man kunde byta till nått annat (ska tillägga att detta inte va inne på kliniken utan uppföljningen där det är mer eget ansvar.
Men jag tror det kan fungera i dessa lägen med

Det hon sa var iallafall
"Gör vad du vill bara det är av rätt anledning"

Det har verkligen satt sig!

Och bara för att du inte fixar äta ute hos dom nu i matsalen så betyder det inte att det aldrig kommer kunna gå. Kanske du ska satsa på de måltider som är lättast att hantera.

Jag brukar se på serien "Gilmore Girls" Vet inte om du sett den.
men när jag ha extra svårt att äta så g´ör jag iordning maten o ser på ett avsnitt samtidigt som jag äter. Dom äter så mycket skräpmat och där är verkligen inte den hetsen kring att man ska vara så himla smal. De e väl bara fransmannen på hotellet men han e mest bara söt o rolig. Så har du inte sett den så gör det. Börja från första avsnittet =)
Det hjälper mig många gånger iallafall och hemma hos mig ser jag serien minst en gång om dagen ;)
Kram och fortsätt kämpa!

Svar: Jag älskar att baka! Är terapi för mig. Glömmer allt annat för en stund då. Kan absolut skriva ned receptet :)
Väldigt bra och klokt sagt av din behandlare på Capio! Gäller att man är medveten om VARFÖR man gör vissa val. Är dom friska? Leder dom mig framåt?
Bara sett nåt enstaka program av den serien. Hört många som gillar den :)
Kram o kämpa på du med!!
Ida

Mia

Vart ska ni åka på klassresa?

Svar: Vet inte än. Läraren bestämmer ställe. Blir inte nåt märkvärdigt 😊
Ida

AnnaPanna

Tack =) Jag kämpar på <3

Svar: Vet jag att du gör 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress