Hejsan! Har precis käkat middag och avslutar hela kalaset med kaffe och syltkakor 😀 Älskar små mördegskakor verkligen! Lite tant över mig på det sättet 😉
Jag känner att jag kommit långt i mig själv faktiskt! Jag låter inte problem gå ut över maten längre. Jag väljer att äta trots att det är stormigt runtomkring mig. Jag väljer att äta även om jag är ledsen eller arg eller besviken. INGET löser sig för att jag drar ner på maten. INGET! Jag känner ibland att jag håller fast vid äs för att jag är rädd för att livet ska kännas meningslöst utan den. Låter säkert helt sjukt men har haft som mål att bli frisk sååå länge. Det har varit min motivation och drivkraft. Det jag jobbat/jobbar för hela tiden. Vad ska jag göra om jag blir frisk? Vet inte vad jag vill. Vet inte vad jag känner. Vet inte vem jag är? Försöker se detta som en spännande resa. En upptäcktsfärd. Att det ska bli kul och spännande att se vem som kommer fram när äs försvinner. Jag känner mig ganska fri vissa dagar. Iaf gällande maten. Idag åt jag dessert i form av ugnsbakade, fyllda äpplen med vaniljsås utan att ens reflektera över det. Jag va sugen så tog två portioner tom. Det är frihet! Jag kan! Jag är stark! Jag ska bli Ida fullt ut nu! Är orolig över vad som ska sägas på Högsbo imorgon. Rädd att jag dras ner. Att dom säger nåt dumt som får mig må dåligt. Känner mer o mer att jag kommer fixa detta utan Högsbo. Ska satsa på dbt istället tror jag. Heldygnsvård är inget alternativ och öppenvård går inte eftersom jag bor så långt bort. Men ska iaf åka dit imorgon em och lyssna.
Anonym

Gå ditt! Berättar hur du mår! Säger vad du önskar dig..... REMISS TILL MHE, SNABBT DPT TERAPI.....
Du måste kommunicera med dem inte via en mask , en duktig Ida.....
hoppas du får ett bra möte imorgon

Svar: Va där o sa som jag kände. Vill ha remiss till mhe men får ingen. Tyvärr :(
Ida

Helena

Heja IDA!!! Du kommer klara av det här! Bra att du ändå åker dit imorgon och ser vad dom har att säga. Försök säga vad DU vill och vad DU behöver! Jag tror på dig ❤❤❤

Svar: Tack snälla! Jag ska fixa detta 😍 Nu har jag varit där och lyssnat men vet inte om det va nåt för mig.. Stor kram
Ida

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Tror du klarar det! <3

Svar: Tack snälla ❤
Ida

CykelStyre

Du behöver annan hjälp. Allting som gjorts hittills har inte hjälpt dig, eller varit otillräckligt. Alltså fel.
Du ska inte behöva anpassa dig för att passa in i deras mallar. Du behöver hjälp och stöd där du är just nu.
Önskar dig allt gott, och att du ska hitta vägen ut. Börja må bättre.
Kram

Svar: Absolut! Håller med! Jag vägrar anpassa mig till ätstörningsvårdens regler. De gör mig bara sjukare. Tänker på dig o saknar dig! Kram
Ida

Julia Paulsson

Hur gick det igår?

Svar: Gick bra. Men inte den vård jag behöver.
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Heja heja! Så skönt att du gör framsteg. Det är så viktigt att uppmärksamma minsta lilla framsteg och du har så rätt, inget blir bättre av att man undviker att äta. Du är grym! <3

Svar: Tack snälla för din kommentar 😀 Gjorde mig varm 😍 Kram
Ida

Cykel Styre

Du jäkligt duktig på att fotografera. DET är en talang du borde utveckla! 😃📸

Svar: Tuuusen tack fina du 😃💙
Ida

Julia

Hej! ...Kanske konstigt. Men den tidigare komentaren som är "från mig". Den har inte jag skrivit? Kan du kolla vilken IP-adress den kom ifrån?

Svar: Vilken kommentar menar du?
Ida

Julia

Den från Julia Paulsson som kommenterade "Hur gick de igår?"

Svar: Okej. Ska kolla!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress