Nu är det bara drygt tre veckor till självaste julafton. Tycker julafton är SÅ överskattad men många älskar den säkert. Det är sån hype inför julen och man ska köpa de perfekta klapparna, göra hemmagjort godis, inlagd sill, baka bröd, laga mat, pyssla, byta gardiner och köpa en snygg outfit. Sen är julafton över snabbare än man hinner säga Kalle Anka och ingen jävel bryr sig om vad man har på sig eller om vörtbrödet va köpt eller inhandlat på ica samma dag och ingen rörde de där kolorna du stressade över att hinna koka för alla va proppmätta efter julmaten och desserten. Vi måste inte stressa och känna sån press innan jul. För vems skull? Önskar alla kunde koppla av och njuta av lugn och ro istället.
Brukar ni klä upp er på jul eller går ni runt i pyjamas? Önskar ni att ni kunde gå runt i myskläder men att ni måste ha snygg outfit för att alla andra har det? Jag gillar att klä upp mig ibland men tänker inte köpa någon nytt bara för att det är jul. Kommer säkert bara använda det en enda gång då jag aldrig klär upp mig i vardagen eller går på tillställningar där jag bär klänning tex. Känns bara onödigt att köpa nytt inför julen. Pyjamas har jag dock aldrig gått i men önskar att jag kunde göra det. Vill helst ha nåt bekvämt och mysigt på mig då vi sitter så mycket på jul. Bor typ i soffan eller sitter vid matbordet. Då är det gött med nåt mjukt :-) Inget bling bling för mig inte, haha! Hur känner ni?
Alice

Jag brukar klä mig fint men mysigt. Oftast klänning med mysiga strumpor till :)

Svar: Låter fint och bekvämt 😊 Perfekt!
Ida

Allt oviktigt

Eftersom jag bara firar med sambon och hundarna så är det inte uppklätt. Skulle inte orka fixa till mig bara för att sedan behöva byta om till något vettigt när hundarna ska ut. Klänning är inte så praktiskt om man ska ut och pulsa i snö. Vigör ingen stor grej av jul och det är skönt

Svar: Låter riktigt skönt :-) Bara mysa o ta det soft! Kram
Ida

Anonym

Mjukisbyxor. Alltid. Hatar att klä upp mig.

Svar: Underbart 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress