24 september 2016

En svacka

Allmänt

Mitt mående har dalat den sista tiden. Mer ångest o dumma tankar och mindre energi. Vet inte hur jag ska klara av att vända detta? Måste bara göra det för vill fortsätta på Livslinjen! Trivs med att ha folk runtomkring mig. Att vara en del av något. Men samtidigt måste jag fokusera på MIN resa. Kämpa mot demonerna och fokusera på vad jag vill i livet. Vad jag värdesätter. Var jag vill befinna mig om ett par år. Jag vill ur skiten. Det krävs hårt jobb för det. För att bli frisk på riktigt. Vill våga fullt ut! Behöver ändra en del saker för att jag ska orka fortsätta skolan känner jag. Dessa förändringar är sjukt jobbiga och ångestframkallande. Men om jag inte gör det så är jag kvar där jag är nu och det är inget liv jag vill ha. Satan va jobbig insikt! Vill ur denna dal jag hamnat i. Nu är iaf vågen borta. Har även sms:at med min lärare så här på lördagskvällen. Berättat hur dåligt jag mår och att jag inte vet vad jag ska ta mig till? Kommer kag fixa dessa utmaningar som krävs av mig framöver? Helt ensam?
Camilla

Ledsamt att höra att du mår så dåligt vännen 😢 Vad tycker din lärare att du ska göra? Skulle du inte få hjälp på korallen och i Göteborg? Du är inte ensam i din kamp. Kramar

Svar: Hon tycker jag ska ha tillit till mig själv och fortsätta kämpa på. Ska till Korallen på torsdag. Men vet inte om det stjälper mer än hjälper... Har en tid för info i Gbg om 2 veckor men om det skulle kännas bra där så kan jag iaf inte åka dit en gång i veckan från Färgelanda. Tar så mycket tid o ork. Är långt att åka.
Stor kram
Ida

Anonym

Vad är det för utmaningar? Vill du berätta? Gissar det handlar om mat och motion..? Bland annat iaf. Det är svårt att förändra men eg är det ju bara en själv som kan göra förändring. En terapeut kan ju inte göra det åt en. Så det SKA ju kunna gå! Om man är envis! Men förstår precis hur svårt det är utan stöd.. Vi får peppa varandra 😉 Beroende på vad det är för något iof. Glasspartyn som många håller på med är jag inte intresserad av utan mer vila och struktur. Jag har svårt att göra helt rätt trots världens bästa terapeut.. Tror iaf på dej Ida! Kram Lisa

Svar: Vill inte gå in på exakta problem/utmaningar. Möter utmaningar varje dag på skolan. Både gällande mat, det sociala, stress, tidspress, nya vanor, konstiga mattider mm.
Vet att det bara är en själv som kan göra en frisk. Men stöd och pepp behövs på vägen. Glassparty är inget som tar mig framåt eftersom jag inte har problem med sötsaker direkt. Att äta glass innebär inte att man blir frisk. Mina problem är så mycket mer komplicerade o djupare än så. Handlar om min självkänsla.
Stor kram
Ida

Anonym

Vad exakt är det som är så jobbigt med livslusten? Vad jag förstått är fet inga riktiga läxor, arbeten eller tentor . Är det själva situationen med människor och mer mat som du är ovan vid? Kramar

Svar: Med livslusten? El menar du livslinjen? Linjen är inte problemet. Det är min ätstörning som är problemet. Men går ändå bättre o bättre 😊
Ida

Asta

Vad är det du skulle villja ändra, rent konkret just nu? Kan du göra en lista kanske? Så inte bara tankarna snurrar runt.....

Du säger ju att du trivs på skolan. Så vill du inte fortsätta?

Man måste inte göra alla förändringar på en gång och fullt ut.

Det är ok att ta en dag i taget också.

Berätta gärna mer.

Vi är ju alla här för att stötta och ge stöd.

Svar: Jag borde göra en lista. Inte orkat ta tag i det bara... Tack för ditt stöd ❤
Ida

Asta

Ps och kom ihåg hur trött du var INNAN du började Livslinjen också.....
Se så långt du har kommit på kort tid!



Perspective my friend.....perspective.

Svar: Jo jag va jättetrött då med. Ska inte sluta Livslinjen. Men behöver förändra en del för att orka med bättre. Kram!
Ida

Helena

Sänder massor med styrkekramar till dig! Du kan Ida. Jag tror på dig. Du ÄR starkare än sjukdomen ❤️

Svar: Tack Helena ❤ Hur mår du idag?
Ida

ellen

Förstår att det är skittufft och befinner mig lite i samma sits själv, behöver göra vissa jobbiga och stora förändringar men orkar verkligen inte vara sjuk mer och då finns det liksom inga andra alternativ...har provat att vara "halvfrisk" tillräckligt länge nu och det har du också ida! Det är vår tur att leva nu och jag tror på dig stenhårt1 Vet att det inte direkt är till någon tröst men du är aldrig ensam, finns här om du vill prata och håller di hand på avstånd<3

Svar: Tack snälla Ellen! Halvfrisk är inget liv. Vi ska kunna må helt bra! Kämpa på vännen 😍 Jag gör detsamma! Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress