Vad är viktigt i DITT liv? Vad vill du minnas och titta tillbaka på som gammal? Vad betyder verkligen något på riktigt? Om din bästa vän vore i din situation, vad skulle du då råda hen till? Skulle du sparka på den som redan ligger? För vems skull lever du ditt liv? Hur vill du att ditt liv ska se ut om 5 år? Vad ska du göra för att nå dit? Vilka förändringar behöver du göra för att nå dit?
Anonym

Har du svarat på dem frågor själv?

Svar: Japp!
Ida

Jannica

Svar: Ja, det kan vara väldigt svårt.
I början av min behandling så gick jag på promenader, jag trodde att jag gjorde det av rätt anledning men det gjorde jag absolut inte så därför fick jag sluta helt. Det vara enbart tvång, jag gick flera gånger om dagen hur långt som helst trots att min kropp skrek nej. Alltså det var inte hälsosamt för fem öre, klarade liksom inte av att träna en gång i veckan eller "normalt" under mitt tillfrisknande. Det var jättesvårt och ångestfyllt i början att sluta helt, men bara man är envis nog och går all in för att göra en förändring så blir det bättre med tiden. Men det var tufft, absolut.

Du är också fantastisk!!!! KRAM ❤

Svar: Jag går en gång om dagen. Men kanske borde sluta helt en period för att bli av med tvånget? Kram
Ida

Anonym

Tycker absolut du ska sluta för sin egen skull. Du har ju mycket ångest, tvång, depressioner mm och mycket kan nog mildras om du ger kroppen men fram för allt dig själv en ärlig chans att reparera och inte brytas ner. Kram

Svar: Ja jag behöver ge kroppen en ärlig chans att reparera sig. Kämpar på med det. Kram
Ida

Jannica

Svar: Tränar/går du i fel syfte så tycker jag absolut att du ska sluta helt och bestämma dig för att du kan börja träna igen när du är frisk och kan göra det hälsosamt (utan tvång och ångest). För mig fungerade det. Men det kommer såklart att vara tufft i början, mycket ångest och jobbiga tankar. Man måste lära sig att hantera det och stå emot. Gör man det tillräckligt länge och många gånger så kommer det att bli bättre och lättare till slut. Jag lovar. Det tar tid och kraft, men DET GÅR! :) KRAM

Svar: Jag har minskat motionen mycket. Tufft som fan men vill inte leva med tvång. Drack du näringsdrycker tills du hade bmi på 20? Kram o tack för ditt stöd!
Ida

Carro

Tack för det här inlägget, fick en liten push i motivationen!
Kram fina du ❤️

Svar: Bara kul att kunna hjälpa till 😍 Ta hand om dig!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress