17 oktober 2016

Jag är helt slut!

Allmänt

Nu är skoldagen slut och jag med. Långt att gå till 15.45 varje dag tycker jag. Dessutom jobba med min ätstörning med allt vad det innebär. Ibland undrar jag om jag tagit mig vatten över huvudet? Jag trivs här och med människorna men det är mycket. Speciellt för mig som kommer från att ha gjort ingenting. Den senaste tiden har jag mått allt annat än bra. Det har pendlat från gapskratt till tankar om att inte orka leva mer. Har gråtit och haft ångest och bara velat komma bort från allt.
Jag vill må bättre och är medveten om allt jag behöver förändra. Det är mycket. Ett tufft jobb. Frågan är om jag kommer klara/orka med det samtidigt som jag går här? Behöver isf finna en del lösningar på ett och annat. Ska till Korallen imorgon så får se va hon säger. Just nu vill jag bara sova och gråta. Önskar ibland bli inlagd faktiskt... Nu internatmöte och sen middag. Puss
Anonym

Egentligen går det ju att bryta mönster OCH plugga för det är ju du som bestämmer. Men tankar tar mkt kraft. Men inte säkert tankarna blir lättare för att du slutar skolan heller. Då har du mer tid att tänka och gapflabben kanske uteblir. Jag tänker ibland så om mej att nä jag kan inte jobba mer än 50% för jag jobbar ju också med äs. Men jag vet att jag bara skulle bli sjukare ju mindre jag jobbade för desto mer tid för destruktiva tankar. Så är det för mej alltså. Alla är ju olika. Jag följde dej lite även förd utbildningen och du gav intryck att må riktigt dåligt då också och inte bröt destruktiva mönster. Men jag tror på dej oavsett vad du bestämmer dej för! Det är sorgligt att ta farväl av en "kär gammal trogen vän" som ändå ätstörningen blir. Hat-kärlek. Och det vet både du och jag att ska man bli fri då stänger man den dörren för ALL framtid. Modigt, läskigt, svårt men det rätta! Kram L

Svar: Ja visst går det. Tror inte jag mår bättre av att inte gå i skolan. Tvärtom. Behöver hitta ett sätt som fungerar för mig bara. Vill bli fri men är såå jobbigt att gå emot hela tiden. Kram
Ida

Elin

Rätta mig om jag har fel, men av det du skrivit senaste tiden verkar det som du kanske hamnat i en depression, kanske en antidepressiv medicin skulle hjälpa dig att "komma upp ur hålan" massa styrkekramar till dig

Svar: Äter redan antidepressiva. Kram
Ida

Jannica

Massa kramar ❤❤❤

Svar: Massa kramar ❤
Ida

Anonym

Du behöver inte ha någons tillstånd eller bry dig om vad någon tycker hur du ska göra, känner du att du behöver du bli inlagd så sök, läkaren där bestämmer! Ta hand om dig

Anonym

Du behöver inte ha någons tillstånd eller bry dig om vad någon tycker hur du ska göra, känner du att du behöver du bli inlagd så sök, läkaren där bestämmer! Ta hand om dig

Svar: Vet inte om en inläggning hjälper eller stjälper mig...
Ida

Anneli

Det är viktigt att när du väl är ledig, så vila upp dig. Man behöver inte göra något speciellt.
Det går att ta sig sakta men säkert fram till bättre mående, det går inte med raketfart men det går framåt. Styrkekramar!

Svar: Sant. Jag behöver vila o fokusera på mig själv på helgen. Tar små steg framåt 😍
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress