29 november 2016

Klätt granen!

Allmänt

Gokväll! Jag är fortfarande ganska skör. Gråter väldigt lätt och känner mig lättpåverkad av vad andra säger och gör. Är inte så stabil helt enkelt. Men känns iaf bättre nu än i söndags då det va katastrof! Gråtit idag med men inte i samma utsträckning. Jag kämpar på med mat och synen på mig själv och relationerna här på internatet. Känner iaf att jag kan va mig själv helt fullt ut nu. Trött, ledsen, galen eller glad. Ingen mask. Är så tufft med min kropp nu. Känns som den blivit större men behöver acceptera det. Jag behöver gå upp i vikt för att kunna få ett bättre liv även om det känns åt helvete i stunden. Vill bara släppa allt och låta kroppen bli som den blir.
Har sovit mycket idag och frusit som fan. Hoppas slippa bli sjuk. Har ikväll ätit blodpudding, bacon och sylt till middag och sen har vi klätt vår julgran här i tv-rummet :) Blev helt okej trots att vi saknade kulor. När tar ni in er gran? När klär ni den? Stor kram och tack för att ni skriver till mig. ❤
ellen

Vad skönt att du känner att du kan vara dig själv på internatet, betyder så mycket. Angående kroppen känner jag samma sak men vi får kämpa på och tänka att vi måste ha en frisk vikt och en frisk kropp för att på sikt kunna få ett friskt huvud också med friska tankar.
Nu har jag ingen gran men när vi var små tog vi alltid in den dan före julafton. Brukar göra lite lika med att ta fram tomtar etc, tidigast till 3:e advent men oftast runt den 4:e lite beroende på hur nära julafton den ligger.
Blev förresten konstigt sugen på blodpudding när jag såg din bild, har egentligen förätit mig på det så pass att jag knappt ens kan känna lukten men får kanske ge det en ny chans framöver, för järnvärdets skull om inte annat😉
Var rädd om dig fina, tror och tänker på dig! ❤️

Svar: Ja vi får kämpa på! Aldrig ge upp! Vi tig alltid in granen dan före dan förr. Nu bor jag ju själv sen länge så inte haft nån egen gran då.
Blodpudding är ju asgött!! Enkelt också 😊 Kram
Ida

Anonym

Kan du känna att du är mindre yrslig och lite piggare nu när du äter så "mycket"?

Svar: Känner ingen skillnad än
Ida

Ochlivet

Vad mysigt ni verkar ha det där! :) Måste ta tag i granköpet snart, vill ha in den långt innan julafton för sedan är vi inte här hemma i lägenheten ändå.
Tycker du är så bra som kämpar med maten och allt, den där kroppsångesten är ju så jävlig. Kram ❤

Svar: Ja det är mysigt nu!! Köpt nån gran än? Jag kämpar på men är riktigt tufft. Kram ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress