29 februari 2016

Varför lever jag?

Allmänt

Jag mår verkligen inte bra. Vet inte vad jag ska ta mig till? Vill inte leva såhär. Är så ledsen inombords. Riktigt deprimerad. Blir rädd. Rädd att jag aldrig kommer må bättre. Rädd att leva ensam resten av livet. Rädd att inte orka fortsätta leva isf. Ser ingen mening med någinting. Varför föddes jag? För att kämpa mig igenom livet för att sen dö? Jag vill ha kul och må bra och njuta medans jag kan. Men det går inte. Kan inte bestämma mig för att nu ska jag ha kul och njuta av livet. För jag har inget att njuta av. Har inget kul att hitta på. Vill gärna gå på konserter, shower, musikaler mm. Men inte ensam. Ingen behöver mig och ingen saknar mig. Jag bara vandrar runt på jorden utan mening. It sucks!
Hanna

Hade jag bott aningen närmare hade jag klampat in och så hade vi kunnat ta en kaffetermos eller två och gå ut. Tyvärr är det här lilla landet ibland förjävla stort. Mina vänner är utspridda och jag har ingen här utom min man (inte så bara men han jobbar ju). Dom jag vill umgås med finns utspridda i hela landet och även norge och finland. Önskar det vore billigare och gick fortare att resa inom landet.

Kram.

Svar: Det hade jag verkligen behövt. Komma ut och bort ett tag. Var bor du? Ja Sverige är så jävla avlångt. Tar lika lång tid att åka till norra sverige som utomlands typ. Dyrt oxå :(
Jag umgås inte med nån här typ. Orkar inte.

Kram!
Ida

Camilla

Jag är med på att öppna ett kollektivboende med dig och Ellen 😊 Skulle vilja träffa er så! 💖 Vi skulle stötta och hjälpa varandra framåt. Få må som vi mår utan att något är konstigt.
Stor styrkekram!

Svar: Ja precis! Var skulle vi bo? :)
Ida

ellen

Jag skulle verkligen sakna dig ida och även om det låter knäppt att skriva eftersom vi aldrig har träffats så tänker jag ofta på dig och blir alltid glad för dina kloka och fina kommentarer <3
Ett lagom stort hus med fin trädgård och med cykelavstånd in till en mellanstor stad kanske?;)
Lägenhet känns liksom bäst när man är själv men bor man flera är det ju inte lika mkt jobb med att städa och renovera;). Stor, stor kram!!

Svar: Tycker också ett hus vore lagom. Alla behöver ju sin space och sitt rum att kunna stänga om. Fatta va mysigt att kunna se på tv ihop och äta lyxig helgfrukost med nån! Ligga och sola i trädgården på sommaren :) Cykelavstånd till city är ett måste! Gärna öppen spis också hihi :)
Tänker ofta på dig med. Så konstigt att ha haft kontakt med nån så länge utan att egentligen känna varandra.
Ida

Linda

Hej, skickar en stor kram till dig. Jag känner verkligen med dig. Jag har samma tankar varje dag. Jag har ju min fd man men han är ju mer en vårdare o hjälper mig med mina barn. Jag har inga vänner el någon kontakt med någon i min familj,släkt. Mycket känns meningslöst att bara leva o inte riktigt leva som man ska göra. Dagarna är desamma typ. Men jag hoppas att du känner dig lite gladare av alla som läser din blogg o tänker på dig. Du har många av "oss" som bryr sig om dig, då vi inte känner dig. Kram

Svar: Tack för att du bryr dig! Vet hur du har det gällande ensamhet och att dagarna ser likadana ut. Hemskt!
Men dina barn älskar dig. Glöm inte det!
Kram
Ida

Hanna

Jag bor ju mest på bredden bort från dig. Stockholm. Ja lite upp också.

Svar: Vill fan flytta men går ju inte hitta boende i sthlm!
Ida

Hanna

Nej.. det är fasen inte lätt här. Jag hade stått i kö till en hyresrättsförening i 17 år nästan och fick en tvåa långt ute i förorten. I stockholms stads bostadskö är det nu efter elva år i kö fortfarande svårt att få något som helst vettigt och att köpa är ju bara ett enda asgarv om man inte vill vara skuldsatt resten av livet. Det är ju blocket och vidriga andrahandshyror som är det lättaste men det är inte heller direkt att bara välja och vraka.

Svar: Oj! Jag får väl bo i en småstad helt enkelt.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress