Näst sista dagen på 2016 är här. Var har detta år tagit vägen? Gått såå fort och nästa lär gå minst lika fort. Usch, det ger mig sån hemsk ångest! Tiden går för fort för mig. Jag hinner inte med. Kan vi snälla pausa en stund så jag hinner ifatt? Det mest frustrerande och stressande är att jag fortfarande inte mår bra. Att jag fortfarande är sjuk. Detta har pågått så länge nu att det blivit vardag för mig och för alla runtomkring. Att jag mår dåligt har blivit mitt "normalläge". Jag har blivit min sjukdom. Det är så tragiskt. Nu har jag kommit till den punkt där jag är beredd att göra nästan vad som helst för att få en förändring. Jag skiter i om jag blir tjock (som om det är det värsta som kan hända), vill bara må bättre. Säger inte att jag kommer må bra bara för att kilona ökar men det finns en större chans att jag KAN må bättre då iaf. I dagsläget är det omöjligt att må bra. Ingen mår bra av en undervikt. Kroppen är inte gjord för det.
Jag är så nära en kollaps just nu. Är såå trött att jag knappt orkar prata. Orkar inte duscha eller bädda. Jag är helt slut! Känner mig svimfärdig och har extremt mörka tankar. Mejlade med Korallen igår och beskrev läget. Hon kunde inget göra såklart, bad mig kämpa på. Dessutom rekommenderade hon mig att INTE köra bil i dagsläget. Inga längre sträckor iaf. Har nedsatt reaktionsförmåga, svårt att koncentrera mig och är extremt trött. Ingen bra kombo om jag ska köra bil... Hade tänkt åka till Färgelanda imorgon och fira nyår där men ser inte ut som det blir så nu. Det tar mer energi än det ger. Måste åka hem igen dagen efter för att röja i lägenheten. Blir så stressigt! Vet inte om jag vågar sätta mig bakom ratten heller. Saknar mina vänner på skolan. MASSOR! Men hälsan behöver gå före. Vill inte riskera att somna bakom ratten. Jag bryr mig inte så mycket om att fira nyår egentligen. Aldrig gjort. Är som vilken dag som helst för mig. Hur känner ni för nyår? Har ni nåt planerat eller ska ni va ensamma?
Anonym

Ska du vara hemma då eller med din mamma?
Förra året var i princip första jag firade ute och orkade hålla mig vaken över 12-slaget. Innan dess har det inte gått.. pga anorexi.
Men i år blir jag nog ensam hemma.

Svar: Jag blir ensam hemma. Ligger i myskläder. Orkar inget annat. Orkar inte va vaken till tolvslaget. Ska du fira på nåt sätt hemma? Kram
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag ääääälskar nyår - men jag firar hemma med min man, i lugn och ro. Men det känns så bra att lämna ett pissår, tycker typ att det är ett magiskt datum.

Svar: Va kul att du gillar nyår 😃 Hade nog varit annorlunda om jag hade en partner. Då skulle jag firat med honom/henne. Gott nytt år 🎊
Ida

Asta

Har nog inte firat nyår sen jag var 20-21....maken ska jobba och jag går och lägger mig kl 9. Ha! Helt ok för min del. :-)

Svar: Skönt att jag inte är ensam om att inte fira. Ha en fin kväll 😊 Kram
Ida

lovisa

så mycket jobbiga meningar här, hemskt att höra och läsa... men bilden känns ändå hoppingivande på något sätt. pun intended. kram.

Svar: Ja bilden inger hopp! Önskar ditt ett gott nytt år! kram
Ida

uppfortsomfan.blogg.se

Mina planer är att vara hemma. Första nyåret för hunden och vi vet inte hur han reagerar så lugnt och stillsamt. Han har fått lugnande och vi tänkte ta en biltur med lite musik för i bilen är både han och jag trygga och lugnare. Firande har jag aldrig ägnat mig åt så värst mycket när det gäller nyår. Skålar hellre i te än champagne:)

Svar: Hoppas det går bra med hunden. Min hund Turbo är vettskrämd, så synd om honom! Då skålar vi i te 😃 Gott nytt år!
Ida

CykelStyre

Har inget speciellt planerat för nyårskvällen. Har tänkt att ha det lugnt och skönt.
Hör av dig när du vill och om du vill. Finns här, det vet du.
Kram

Svar: Skönt att ta de lugnt 😊 Önskar dig ett gott nytt år 😍
Ida

Anonym

Har köpt bingolott, sminkat mig och klätt mig i kjol.
Men har ont i huvudet.. och är ensam..hatar nyår...;(
Alltid gjort.

Svar: Usch! Du är inte ensam om det iaf. Jag har redan lagt mig och klockan är bara tio men skit samma. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress