29 november 2015

första advent

Allmänt

Godmorgon! I natt sov jag inte så bra, hade fruktansvärda mardrömmar om skottlossning och massaker. Om flyktingar i en båt och barn som gömdes och låstes in i små skåp. Så hemskt! Har iaf tänt första ljuset i staken och ätit frukost nu. Äter ni nån "juligare" frukost på advent? Jag kör samma året runt typ ;) Men en sak jag älskar är fil med krossade pepparkakor i. Testat det? Såå gott!!!
Är typ storm och regn och tre grader ute. Usch för sånt väder! Vire mysigt med lite snö så här på första advent och julskyltningen. Ingen lust att gå ut alls. Önskar det såg ut såhär:
Har inga planer idag. Kanske hälsa på mamma och vovvarna och ev träffa x ikväll. Får se. Tänkte gå fram på julskyltningen men känns inte kul i detta väder. Inte kul ensam heller. Hade iaf en trevlig stund med syrran igår. Vi fikade på stan, jag köpte en lampa och sen blev det sällskapsspel framför brasan hemma hos henne.
Mikael

Det blir bara vanlig frukost.
Det är tråkigt väder idag här med,

du får en stor kram från mig och hoppas du får en trevlig dag.

Mikael


Svar: Vad är vanlig frukost för dig? Detsamma!
Ida

Helena

Äter också samma frukost året om. Ditt tips på fil med papparkaka i lät mums! Tror jag ska testa det till mellis någon dag :)
Precis som hos dig är vädret här också snålblåst o regn. Inte så stämningsfullt såhär till advent men får hoppas det "rycker upp sig" framåt lucia o jul.
Ta hand om dig o hoppas du har en fin o mysig dag <3 kram

Svar: Ja testa det! Är jättegott 😀Önskar dig en fin o varm dag!
Ida

ellen

Åt ingen speciellt julig frukost men lyxade iaf till det med köpt müsli istället för enbart havregryn😉 hade mer än gärna gått på julskyltning/julmarknad och fikat med dig idag om vi bott i samma stad😍 riktigt trist väder även här så har också bara varit inne förutom en snabb tur till Ica...rensade avloppet i badrummet på fm, ha, ha. Stor adventskram! ❤️

Svar: Åh ja det hade vart mysigt! Kom hit 😍Haha ja behöver verkligen rensa mina avlopp med 😉
En god mysli är inte fel du! Kramar
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress