31 januari 2020

Ensam och ledsen

Allmänt

Ofrivillig ensamhet. Smaka på det ordet. I perioder i livet har kanske de flesta av oss varit ofrivilligt ensamma. Vid flytt, skilsmässa eller sjukskrivning. Men att vara ensam VARJE dag i flera år är fruktansvärt. 
Jag vill också ha nån att gå på stan med, nån att fika med, nån att se melodifestivalen med, nån att äta tacos med, nån att äta lång helgfrukost med, nån som frågar hur min dag varit och som ger mig en kram, nån som håller om mig när jag gråter och har ångest, nån att planera semestrar med, nån att småtjafsa med, nån att va tyst ihop med, nån att se film med. 
 
 
Idag har jag gråtit mest hela dagen. Är så ledsen över hur mitt liv ser ut. Det är så INTE jag. Och snälla, kom inte och säg att jag ska jobba/plugga för klarar inte det. Orkar inte "dejta vänner". Med min jävla smärta, utmattning, ångest mm är det inte lätt att ta sig ut. Kämpar verkligen men känner mig så brutalt ensam och sorgsen. 
 
Hoppas ni har en fin kväll❤ 
Ellen

Fina Ida
Blir så ledsen när jag läser hur du mår. Finns det nån vän nära som du kan prata med lite iaf, eller som kanske kan komma hem till dig och köpa med sig fika? Jag förstår om det är så att vännerna har "försvunnit" när du inte mått bra, är i lite samma sits jag, men har några få nära vänner kvar. Tänker på dig ofta och önskar vi bodde närmare varandra ❤️ Kramar

Svar: Kan kontakta nån gammal klasskompis men va liksom 20 år sedan vi umgicks.. Svårt finna nya som vuxen och sjukpensionär. Kram till dig 🌸
Ida

ISA

Jag får en klump i halsen av att läsa det här för även om jag själv inte känner den typen av ofrivillig ensamhet långa stunder så är det så smärtsamt när den väl kommer.. Det är också så smärtsamt att tänka på hur många som lever i ofrivillig ensamhet år efter år. Du är inte ensam, även om det kanske känns så. Inte för att det är nån tröst men det är liksom inget "fel" på dig Ida. Orkar du prata i telefon? Finns en del linjer man kan ringa eller om du kan prata kortare stunder med vänner. Kram <3

Svar: Ja det är smärtsamt. Vet att det inte är fel på mig. Jag är social, omtänksam och rolig men min situation o historia har satt mig i denna sits. Hatar det! Har ingen vän att ringa till Isa.
Kram ❤
Ida

Hilma Eklund

Men finaste du <3 Vad jag önskar att jag kunde skriva eller göra något som fick din smärta och sorg att kanske bli lite mindre... Skulle det någonsin vara något så vet du att jag finns här och det skulle vara jättekul att ses någon gång <3
Du är inte ensam, ALDRIG! Även om det känns så och jag förstår känslan, så himla väl <3 Men du är inte ensam vännen <3

Svar: Men åh tack snälla du ❤ Fast jag ÄR verkligen ensam. Har ingen att ringa eller träffa över en fika. Tyvärr. Skulle gärna ses om du vill 😘 Stor kram
Ida

Milla

Synd Sverige är så himla avlångt, jag hade gärna tagit fototurer med dig ❤️

Milla

Synd Sverige är så himla avlångt, jag hade gärna tagit fototurer med dig ❤️

Svar: Ja verkligen! Hade varit så kul :) Var bor du?
Ida

Emma Engström

Vill ge dig en massor av varma kramar vännen! En ständig ensamhet är inte det minsta rolig och ibland måste man verkligen tvinga sig till en förändring även om det är hur jobbigt som helst, att träffa någon bara för en kort stund kan vara betydande <3 KRAM

Svar: Att träffa nån en kort stund kan göra min dag. Ett leende på ica eller nån som säger hej på stan. Sånt är betydelsefullt. Stor kram till dig 😘
Ida

Sara

Cyber kram till dig! Jag förstår känslan... den gör ont och det känns som om ingen förstår. Mind.se kan man chatta med, ibland ger det lite energi.

Svar: Tack! Chatten är alltid stängd eller lång kö när jag försökt. Kramar
Ida

Milla

Nere i Blekinge. Dessa avstånd.

Milla

Nere i Blekinge. Dessa avstånd.

Svar: Ja så synd :/
Ida

Netti Starby

Nej vad tråkigt att du känner så och ingen förtjänar ett ensamt liv. Jag sänder dig många styrkekramar <3

Svar: Nej det är verkligen tufft att va ofrivilligt ensam :( Kram fina du ❤
Ida

Sara

Ja, det är tyvärr kö för att prata med mind. Jag brukar ha fönstret uppe också kommer jag fram efter en stund. Kram

Sara

Ja, det är tyvärr kö för att prata med mind. Jag brukar ha fönstret uppe också kommer jag fram efter en stund. Kram

Svar: Okej ❤
Ida

Anonym

Lyssna på boken ”Att vinna över ensamheten” av Anna Bennich. Finns på Storytel.

Svar: Tack för tipset:)
Ida

Anonym

Får man fråga var du bor i landet. Sitter i samma sits som du

Svar: Lidköping. Västra Götaland. Var bor du?
Ida

Anonym

Bra tips om boken av Anna Bennich! Lyssnar på den, ger förståelse och hjälp utan pekpinnar.

Svar: Va bra :)
Ida

Anonym

Var jag som skrev ang var du bor. Jag bor i Örebro

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress