4 november 2019

34 år

Allmänt

Jahapp, då är man 34 år då. Kan inte ta in den siffran. 34. Så jävla stor siffra och jag känner bara ångest över hur gammal jag är men att jag inte befinner mig där jag vill vara i livet. Vet att det inte är mitt fel. Det har kommit sjukdomar i vägen. Jag är inte sämre än någon annan bara för att jag är sjuk. Men känslan säger nåt annat... Detta året har varit bland det värsta jag varit med om någonsin. Minns inte att jag någonsin mått så dåligt. 
Tänk va lite smink och ett fejkat leende kan lura. Psykisk ohälsa har inget utseende. Det syns inte alltid utanpå hur en mår inuti. Tänk på det! 
 
Ville äta frukost på café med mamma i morse för att fira lite men hon ville träna så blev en fika på stan i eftermiddags istället. Inget märkvärdigt. Önskar nån kom hit och sjöng för mig med en tårta med 34 ljus i. En sån där marängtårta med ricecrisp i och fylld med hemgjord smörkräm och toppad med grädde och hallon och kiwi. Men jag sjöng för mig själv, tände ett ljus och låtsades att det va som när jag va barn. 
Camilla

Stort grattis fina Ida ❤️

Svar: Tack snälla!
Ida

Anonym

Grattis finaste Ida 💚💜❤️☀️💚💜❤️☀️💚

Svar: Tack 😊
Ida

Anonym

❤️

Svar:
Ida

Anonym

Grattis! Baka en egen tårta och bjud din mamma på 🌞 alla nöjda och glada🌞

Svar: Tack!
Ida

A

Men så mysigt med fika med mor din! Kallra inte bort din födelsedag utan gör det till en tacksamhetsdag. Du har ju fyllt hela 34 år och det är många jordsnurr att va glad över trots motgångar. Du står ju fortfarande med fötterna på jorden och har en mysig liten familj ❤ Klart du ska ha tårta! Även om du firar nån dag senare. Varför inte baka en och ta med till din mor och bjud över din syster på fika? Finns inte ork till rice crispies tårta så gör världens enklaste; köp en färdig kladdkaka och garnera med egen glass som du gör busenkelt. Vispa 5 dl vispgrädde och rör ner 1 burk kondenserad mjölk. Ha i lite hackat gojs som DU gillar typ valnötter daim mjölkchoklad. You name it 😄 in i frysen och ta fram till kladdkakan. Blir ju succe😄

Ärligt tycker jag du ska våga prova den Ida. Har för mig att du inte gjort egen glass innan, har jag rätt? Det är dags nu. Våga laga, äta och framför allt våga fira ditt liv. Jag är med i tankarna❤❤

Svar: Tack! Fast att bara överleva är inget liv jag vill ha. Ser ingen mening med att fira det. Orkar verkligen inte baka o dona just nu men det låter gott :)
Kram
Ida

Nathalie

Grattis i efterskott Ida! ❤️ Jag förstår helt vad du menar med åldern och det är helt okej att känna en sorg oavsett vad andra säger. Såklart man har rätt att vara ledsen över att livet kanske inte blev som man tänkt, det är mänskligt och fullt förståeligt. Jag trodde heller inte att mitt liv skulle se ut såhär och såklart skär det i hjärtat.
Kram

Svar: Tack vännen ❤ Ja det vore konstigt om jag INTE mådde kass i denna situation. Du vet ju hur hemskt det är 😘
Stor kram
Ida

Therese

Grattis i efterskott! Och du är inte gammal även om det känns tufft just nu, livet kan ändras så snabbt. För 3,5 år sen ville jag inte leva mer, bodde på en väns soffa och kunde inte betala mina räkningar. Nu ligger jag här i sängen i vårt lilla hus med en fantastisk livspartner och vår lilla bebis snarkandes bredvid mig.

Therese

Grattis i efterskott! Och du är inte gammal även om det känns tufft just nu, livet kan ändras så snabbt. För 3,5 år sen ville jag inte leva mer, bodde på en väns soffa och kunde inte betala mina räkningar. Nu ligger jag här i sängen i vårt lilla hus med en fantastisk livspartner och vår lilla bebis snarkandes bredvid mig.

Svar: Tack ❤ Fantastiskt att ditt liv tagit en sån vändning 😍
Grejen för mig är att jag har kronisk sjukdom och livslånga men av min anorexi som gör att jag ALDRIG kan leva det liv jag önskar. Skaffa barn tex. En enorm sorg.
Stor kram
Ida

MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Grattis i efterskott. 34 år är ingen ålder men jag förstår vad du menar. Men försök tänka att livet kan svänga till det bättre snabbt precis som åt andra hållet ibland. Hoppas verkligen du kan få må bättre snart! Kram

Svar: Tack! Ja det känns så orimligt bara då min värk o kramper i ryggen är kroniska 😔 Men kämpar på! Kram
Ida

Netti Starby

Grattis i efterskott! <3 Kramis

Svar: Tack snälla du ❤
Ida

Amanda (Swedish Passport)

Stort grattis i efterskott fina du! Jag håller tummar och tår för att det är under ditt trettiofjärde levnadsår allting vänder sig för dig, KRAM! <3

Svar: Tusen tack ❤
Ida

Mia

Tänker på dig Vännen ❤❤. Kram Mia

Svar: ❤ Kram
Ida

FSHD Daniel

Grattis i efterskott! :)
Förstår vad du menar. En väldigt klen tröst, men man kan inte göra annat än sitt bästa utav situationen. Försöker skicka över lite styrka och stöd till dig! :)

Svar: Tack snälla! Nej så är det ju. Jag försöker men har kraschat nu. Det har varit för mycket under för lång tid. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress