Godmorgon!
 
Det har varit två dygn av tårar, ångest, sorg, ilska och total frustration. Jag var hos min smärtläkare i torsdags och jag är klassificerad för multimodal rehabilitering vilket innebär behandling för patienter med smärta. En kombinaton av psykologiska insatser och fysisk aktivitet/träning. Vårdpersonalen arbetar i team där patienten ingår. MEN. Eftersom jag har sjukersättning (sjukpension som det kallades förr) så får jag inte denna behandling. Allt pga att jag har sjukersättning och inte ska tillbaka till något arbete. Jag är liksom stämplad som oduglig och inte värd att satsa på. Läkaren ansåg att detta var mycket tragiskt och fel men han kan inte påverka lagarna. Så tyvärr får jag ingen hjälp mot min smärta :-( Jag bröt ihop i bilen på vägen hem och mamma blev SÅ ARG på hur systemet är uppbyggt! Jag har väl för fan samma rätt att få hjälp med mina problem som någon annan? Även om jag inte har ett arbete att återgå till? Varför ska inte jag få hjälp? Är jag inte värd det bara för att jag har sjukersättning? Känner mig helt nedslagen!
 
På detta så har fötterna blivit ÄNNU värre (trodde inte de kunde bli det). Värker och smärtar så jag gråter. Även då jag inte belastar dem. Jag kan inte med ord förklara HUR ledsen jag är över dessa fötter. Inget finns att gör för att de ska bli bra heller. Jag skulle rest utomlands med syrran nu i vår men det går inte pga fötterna. Jag, syrran och Otto skulle åkt iväg senare i vår till djurpark en dag men det går inte heller pg fötterna. Jag kan inte göra NÅGOT!!! Är så jävla ledsen :-( En blir helt invalid av att inte kunna använda sina fötter. Folk tar för givet att kunna promenera, resa, shoppa mm. För mig är det en dröm att kunna gå 10 min utan smärta. En dröm att kunna hitta på nåt kul med syrran. Vi skulle åkt till Amsterdam men nu blir jag hemma :-( Livet är så jävla orättvist! Jag är fan värd att få må bra och göra nåt kul nån jävla gång!
 
 
 
Sadine

Blir ledsen för din skull. Det är fan inte klokt att du inte får någon smärtrehab. Så himla orättvist! Är det någon läkare som har pratat med dig om att du kan få börja använda en rullstol, promenadscooter eller liknande så att du kan ta dig ut? Vet att det inte är kul att tänka på sånt men det kanske kan ge dig fler möljigheter att göra saker utanför hemmet. Styrkekramar till dig!

Svar: Nej det är helt galet!! Läkaren anser att jag behöver det men lagen säger nej... Nej rullstol har aldrig varit ett alternativ. Kramar!!
Ida

Camilla

Men va?! Jag blir helt chockad av att läsa detta! :( bara för att du går på sjukersättning så får du inte den vård du behöver. Finns det ingen överklagan du kan göra?
Tycker så himla synd om dig att du ska behöva må såhär.
Stor kram ❤️

Svar: Det är helt sjuka regler!! Nej det går inte överklaga. Lagarna ser ut så tyvärr 😢 Tack för att du bryr dig ❤
Ida

S

Hur fungerar sjukersättning? På vilken grund har du sjukersättning? Är det pga din ätstörning du bedömts att aldrig kunna arbeta? Verkar vara fruktansvärt för dig, hoppas du hittar ngn ljusning snart, stor kram!

Svar: Orkar inte gå in på det just nu. Tack snälla!
Ida

Alltoviktigt

Tyvärr är det nog så att om man inte bidrar till samhället är man en belastning och då ska man inte kosta mer pengar än man redan gör. Jag hoppas att du kan bli beviljad någon behandling i alla fall

Svar: Helt galet synsätt!!
Ida

Nathalie

Men fyfan vad ledsamt att läsa det här. Vilka jäkla lagar, som att man inte längre är en människa. Vidrigt! 😓 Kram ❤️

Svar: Ja inte värd ett skit 😢❤
Ida

Matilda Berlin

Men va?? Det är så sjukt att läsa! När ska det ta slut för dig? När ska det vända?? Du är verkligen värd det, du är värd ett otroligt liv hjärtat. Ber till gudarna att dagen kommer imorgon <33

Svar: Ja helt galet!! Blir så arg på hur systemet fungerar 😠 Hade behövt hjälp! Stor kram
Ida

MALIN

Fy... var själv sjukskriven i 4 månader fram till februari och som man brukar säga - man måste vara frisk för att vara sjuk. Fruktansvärt. Ta hand om dig <3 Kram

Svar: Ja det är tufft att va sjuk. Jag har ju varit det i 20 år nu 😔 Är helt slut! Kram fina ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress