Torsdag.
Det känns som detta blivit en blogg om krämpor och sjukdomar. Det va verkligen inte meningen att det skulle bli så. 2019 skulle ju bli MITT år men det har verkligen inte blivit en bra start. Tvärtom. Alla dessa problem som min kropp råkat ut för har verkligen sänkt mig TOTALT! Minns inte senast jag hade en dag då jag inte grät. Har nog gråtit minst en gång om dagen hela detta året. Det är obeskrivligt tufft att må dåligt både fysisk OCH psykiskt. Jag orkar inte. Vill bara somna.
 
Våren brukar vara min årstid. Älskar att vara ute och gå längs vattnet, leta efter vårtecken, ta cykelturer mm. Bara en sån sak som att jag inte kunde gå ut med Otto igår gjorde ont i själen. Att få stanna inne medans han gick ut med syrran i solen gjorde mig SÅ ledsen och ångestfylld. Känns som när jag va inlagd på sommaren och satt i fönstret och tittade ut på alla som njöt av sommaren dä utanför.
 
Mina fötter har blivit så onda att jag inte kan gå inomhus en. De värker om nätterna och nu nära jag sitter i soffan. Förmodligenhar de blivit inflammerade så jag ringde vårdcentralen men fick till svar att väntetiden va upp till ÅTTA veckor! Asså va? Va är det för jävla vård vi har? Jag kan inte gå med denna smärta i åtta veckor! Ska ringa igen imorgon men tror inte de kommer ge mig en akuttid. OM jag får en tid om åtta veckor så ska remiss skrivas till ortopeden vilket tar ännu några veckor. Det betyder att vi är inne i sommaren innan jag ev kan få hjälp. Det är fan SJUKT!! Jag kommer inte stå ut tills dess. Att inte kunna använda sina fötter på x antal månader är ett helvete. Kan inte gå på stan eller handla eller nåt. Kan knappt sova pga värken. Varför ska detta komma nu? Har redan ont i hela kroppen ju. Kan jag inte få vara smärtfri NÅGONSTANS?
 
Hade iaf två fina dagar med syrran och Otto. Vi myste, dansade till Arvingarna, gungade och jag lagade hans favoriträtt köttbullar och han är hela TIO stycken :-o Gott betyg ;-)
 
Mia

Hej, hur de ingen jourcentral i närheten. Dit kan man ju åka och få träffa läkare samma kväll, efter kl. 17.00. Kram

Svar: Jag ska ringa imorgon o får jag ingen läkartid då så får det bli jouren nästa vecka.
Ida

Anonym

❤ usch jobbigt. Men kan du inte ta ut en stol och iaf vara med och njuta av solen? Du behöver inte promenera runt eller leka. Om det är svårt att gå ut till nån bänk eller så kanske en rullator eller rullstol kan hjälpa?

Svar: Jo visst kan jag sitta på en stol men vill vara delaktig. Har ingen rullstol.
Ida

Matilda Berlin

Men alltså HJÄRTAT!!! Skickar alla världens kramar till dig <3

Svar: Kramar tillbaka 😘
Ida

Mia

Vad gott att få var med Otto, sådant värmer i Hjärtat 💖. Kram Mia

Svar: Ja verkligen ❤
Ida

Therese

Usch, det låter inte alls roligt! Men 2019 är inte över än, det är bara första mars, så det kan fortfarande bli ditt år <3

Svar: Tack snälla för stödet ❤
Ida

Emma Engström

Året är inte slut än vännen, och vad som helst kan komma att hända! Kanske är det denna dipp som behövs för att du ska komma upp till det bättre igen? Håller alla tummar för dig ska du veta <3

Svar: Nej det är långt kvar på året men min smärta kommer ju finnas där 😣 Hoppas fötterna blir bättre så jag iaf kan gå ut! Stor kram
Ida

ISA

Åh know the feeling av hur smärta förstör livskvaliteten så jävla mycket mer än man kan tro. Hela humöret bara fokuseras på det liksom.. men alla stunder som man tänker "står inte ut en sekund till", har man faktiskt stått ut. Skulle det hjälpa med kryckor? Det kan nog underlätta så du kan ta dig ut och göra saker = mindre tid att sitta inne och tänka = förhoppningsvis mindre deppighet. KRAM!

Svar: Kan tyvärr inte hoppa på kryckor på min nervsmärta. Kan inte göra nåt alls som är ansträngande för musklerna på nytt sätt. Skapar ännu mer smärta tyvärr :( Är ett helvete att leva med daglig smärta o inte kunna göra nåt nästan 😣 Livet har blivit svart o jag mår så dåligt Isa! Vet inte vad jag ska göra? Stor kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress