23 maj 2018

Lugn i själen

Allmänt

Hej! Gårdagen började allt annat än lugnt. Orkar inte dra allt som hände men det resulterade i hemsk ångest. Kom gråtandes till kiropraktorn och fick vädra några tankar hos honom som tur va. Sen skrek och svor jag mig igenom behandlingen för SATAN va ont det gjorde!! Lider som ni kanske vet (eller inte) av kronisk värk pga nerver i ryggen som krampar. Det strålar ut i låret, skinkan och höften och har ont varje dag. Värst är det när jag sitter ned. Att ha värj varje dag tar på krafterna kan jag meddela. Och det är sjukt dyrt att gå till kiropraktorn varje månad men har inget val... Eftermiddagen spenderades på landet hos mormor som bor 9 mil härifrån. Jag och mamma åkte dit för att fira hennes 84-års dag 😊 Så skönt för själen att komma ut till landet och stillheten. Vi satt på altanen och åt kakor och glasstårta. Såå mysigt!! Känns som folk inte äter glasstårta längre? Eller har jag fel? Känns som det mest är den äldre generationen som äter det. Men är riktigt gott faktiskt 😋 Mådde så bra av att sitta där och fika och prata med mamma och mormor 😍 Miljön runtomkring är läkande. Kolla in bara 😊
Camilla

Så vackra bilder 😍 fy att du lever med sån smärta varje dag. Har du gjort något? Kramar ❤️❤️

Svar: Tack 😍Nej inte gjort nåt. Det är nerverna som spökar och inget som går att träna bort tex. Finns medicin men är så anti den o alla biverkningar 😞 kram
Ida

Maria

Så härligt det såg ut, jag älskar verkligen syrener. De har inte slagit ut ännu där jag bor. Häggen är på G iaf.
Jag har också smärtproblematik, har ett diskbråck bla så har också utstrålande smärta i benen, men har ont i hela kroppen. Men det är lite lindrat av Saroten och låg dos av Citodon iaf så jag får sova om nätterna.

Svar: Superhärligt 😀 Här är häggen överblommad och syrenerna snart dom med. Allt kom på en gång. Lite trist. Jobbigt med värk :/ Får du hjälp förutom medicin?
Ida

Maria

Vilka underbara bilder, en riktig idyll :) Vilken kiropraktor går du hos? Jag skulle behöva besöka en, så jag får ordning på min rygg..

Svar: Ja underbart 😀 Går hos Mattias på Ledakuten. Han är jättebra!
Ida

Matilda Berlin

Det där, om något, är ju definitionen utav balsam för själen! Alltså WOW! <33

Svar: Ja såå skönt att bara va där 😊
Ida

Nathalie

Åh så underbart!! Sådär vill jag bo! Det är drömmen <3 Jobbigt att du har så ont :( Hjälper kiropraktorn något?
Kraam <3

Svar: Ja helt underbart 😍 vet inte om jag skulle palla att bo så off dock.. Ja kiropraktorn hjälper men bara ett tag sen kommer det tillbaka. Går hos honom en gång i månaden. Svindyrt 😞
Ida

Anonym

Så fina bilder! Fick känslan av att du knappt hade nån äldre släkting men så mysigt att ha din mormor att umgås med. Brukar du besöka eller ringa ofta?❤

Svar: Tack! Mormor är den enda som finns kvar. Farmor, farfar, morfar, pappa, min farbror mfl är döda. Vi ses inte så ofta då hon bor 10 mil bort. Ringer aldrig. Men mysigt när vi väl ses 😍
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Men stackare! Jag tror jag skulle vara sjukt otrevlig om jag led av värk. Kan bli grinig efter bara typ ”ont” så konstant värk låter galet! Trevligt att få fira lite som avslutning, jag har aldrig ätit glasstårta...

Dea Axelssons är en klädaffär :)

Svar: Ja ens humör är inte alltid så stabilt :/ sjukt jobbigt med värk!Då måste du testa glasstårta tycker jag 😀 Kul med jobbet!!
Ida

Johanna Ahlsten

Så jäkla jobbigt att ha ont, I know 😢 Skönt att det hjälper med kiropraktorbehandling för stunden åtminstone. Får du några övningar därifrån också?

Svar: Ja det tar oerhört mycket på krafterna... Nej detta sitter i nerverna så inga rörelser hjälper.
Ida

ninna

men alltså vilket drömställe! riktig paradis. trevlig helg! njut av solen och värmen.

Svar: Ja så härligt där 😀
Ida

Anonym

Camilla. Kronisk värk är vanligt efter långvarig anorexi. Kroppen får för lite näring och börjar äta av sig själv förklarade min sjukgymnast. Kramar

Svar: Detta har inget med min ätstörning att göra. Sitter inte i muskler eller ben utan är nerver. Inget en sjukgymnast kan uttala sig om. För vissa kan det säkert va så men detta är annat. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress