Har inte orkat blogga förrän nu. Blir så trött av denna värme. Brukar vara en som solar men nu sitter jag faktiskt hellre i skuggan. Är sån hets att bli brun. Det kan verkligen gå till överdrift. Så fort solen visar sig ska en pressa järnet. Men jag pallar inte det just nu. Betydligt skönare att sitta i skuggan. Har ätit världens godaste glass, nämligen sea salt caramel 😋 Jag och mamma slog oss ned på en uteservering igår och åt glass. Så mysigt! Har ätit mer glass denna månad än jag ätit under hela förra året. Har många års glassätande att ta igen 😉
Kämpar på och har haft en del hemsk ångest pga att jag går emot och gör förändringar. Men hellre ångest av rätt anledning än av fel. Hellre ångest nu än om 10 år då mycket är "för sent ". Det ÄR tufft med förändringar men det är det som krävs för att jag ska kunna få ett annat liv. Ett meningsfullt liv. ❤ Försöker va snäll mot mig själv ❤
Matilda Berlin

Kunde inte ha sagt det sista bättre själv! Stort jäkla HEJA DIG vännen!! Du är grym vännen, glöm aldrig det <33

Svar: Tusen tack 😘😘
Ida

Camilla

Håller med dig att det är skönare att sitta i skuggan nu när det är så extremt varmt. annars tycker jag om att sitta i solen men inte nu när det är för varmt, är som en bastu på min balkong. så mysigt caféet ser ut ☺️ Ligger det i Lidköping? Du kämpar på så bra vännen ❤️ Stor kram

Svar: Ja det är fööör varmt! Längtar efter 20 grader typ. Min balkong går inte att sitta på heller. Knappt att va i lägenheten alls 😥 Ja det ligger typ 2 min från mig :) Tack snälla! Hur går det för dig?😘
Ida

Anonym

Vill bara säga att du kämpar på jättebra! Du är stark Ida och brun som en pepparkaka så chilla i skuggan du 😊. Det gör jag med 😀. För varmt i solen ju. 😘

Svar: Tack så jättemycket 😍 Ja nu blir det mer skugga o glass 😎
Ida

emma

vad mysigt!

Svar: Tycker jag med 😊
Ida

Emma Engström

Wow så mysigt det var där! :D Kram

Svar: Ja verkligen 😀
Ida

Camilla

Finns säkert många mysiga caféer kring där du bor ☺️ Jag mår sådär, kämpar på med allt. Hur mår du? Kramar ❤️❤️

Svar: Ja det finns många café här 😀 Går det framåt? Jag mår upp och ner. Men kämpar på o försöker stå ut i ångesten o tänka framåt. Kram 😘
Ida

Anonym

Ja men precis, man ska passa på att njuta och leva innan det är försent❤ på sommaren äter jag glass varje dag. Dock gör jag egen av ekonomiska skäl men den är både god och enkel. Bara vispa 5dl vispgrädde och ha i en burk kondenserad mjölk och frys. Gudomligt god☺ passar även bra att blanda i kolasås nötter eller jordnötssmör.

Svar: Ja glass kan man inte få för mycket av 😉 Lät gott med egengjord glass!!
Ida

Mia

Alltså det är sån Pepp att läsa dina ord, du gör rätt, fast det är svårt och det är det som är rätt....ja du förstår hur jag menar ☺.Jag är heller ingen "stekare" Promenerar hellre, har inget tålamod el. intresse av att ligga stilla. Glassen går åt här med! Kram Mia

Svar: Tack fina 😘😘 Jag gillar att sola egentligen men på tok för varmt nu. Glass är så gott och svalkande 😀 Svårt att göra rätt när det känns fel men är väl bara att fortsätta kämpa på. Kram 😍
Ida

Camilla

Det går långsamt framåt men skulle väl egentligen behöva ha mer hjälp än vad jag har. Jag har två samtal kvar i Falun sen slutar jag där. All personal har sagt upp sig, dom ska anställa massa nya personer så det kommer ta lång tid att bygga upp stället på nytt. Jag orkar inte ha ännu en ny samtalskontakt. Kraam ❤️

Svar: Vad skulle du behöva för att må bättre? Bli frisk (are) en gång för alla? Inlagd? Dagvård?
Ida

Camilla

Skulle behöva vara mer i Mora. Kanske dagvård, svårt att säga men absolut inte inlagd.

Svar: Kan du inte söka fler dagar?
Ida

Camilla

Det är väldigt svårt att få fler dagar säger hon i Falun så det är nog kört. Fick bara 30 dagar.

Svar: Tråkigt :(
Ida

Maja - Våga prata om psykisk ohälsa

Gaaah, gud va gott det lät! Måste ut på glassjakt och hitta smaken sea salt caramel (har fått dille på allt med sea salt haha) någonstans. & vad glad jag är att du har din mamma nära som du kan umgås med, ibland glömmer man bort hur tacksamt det kan vara att ha sin mamma. Kram ♡

Svar: Du kommer älska den 😀😋 Är tacksam att jag har min mamma ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress