30 januari 2018

Min dag

Allmänt

Varit en lika stressig dag idag. Att ha tre hundar och en invalid mamma att ta hand om kräver sitt. Har handlat, fixat mat och plockat i och ur diskmaskinen mm åt henne. Även rastat hundarna. Ska hjälpa henne duscha imorgon. Tänk va handikappad man blir av att ha en gipsad arm... Här kommer några bilder från mina promenader med hundarna idag. Varit fantastiskt väder 😃
Allt oviktigt

Andra bilden är verkligen snygg.
Tur att din mor har dig som kan hjälpa henne

Svar: Åh tack 😃 Ja det är tur.
Ida

Matilda Berlin

Sån tur att hon har dig! Det är verkligen galet vad handikappad man blir med en gipsad arm! har inte haft det själv, men min sambo var helt oduglig när han hade det, haha! Kram fina <3

Svar: Ja man blir mer handikappad än man kan tro... Fick hjälpa henne i duschen o på med bh:n igår haha!
Ida

Camilla

Tur att din mamma har dig som hjälp och stöd <3 det måste betyda väldigt mycket för henne. Har hon ramlat och slagit omkull sig? Så himla söt hund du rastar, visst var det en kille? Jag fick inget svar från hon jag mailade som ville ha hjälp. Tycker det var dålig stil för man kan ändå svara även fast det löste sig. Kramar

Svar: Ja vi har ju bara varandra ❤ Hon halkade när hon va ute med hundarna. Ja det är en hane på 4 år. Va dålig stil 😡 Man kan ju höra av sig iaf. Kram
Ida

Anonym

Min kompis har mått dåligt till o från i flera år, har problem att jobba pga av ångest o utmattning. När hon fick barn tsm med sin pojkvän för fem år sen var hon ofta tvungen att ta hjälp av sina föräldrar till barnvakt för att hon inte orkade va där 24/7. Det verkade som att hon anpassade sig bra när hon var yngre men nu har hon börjat visa tecken på att må dåligt för att hennes mamma inte fanns där jämt, framförallt för att hon kände av att hon inte var stabil psykiskt.

Tycker bara att du borde se till att må bra psykiskt innan du skaffar barn! Ett barn ska ju inte ens behöva se sim förälder ledsen, men känns som att du gråter hela tiden o stressar upp dej för minsta lilla.

Svar: Som sagt. Detta är inget jag ska göra NU! Bara tankar och funderingar kring framtiden. Och nej jag gråter verkligen inte hela tiden! De i min omgivning som känner mig vet mer om hur jag fungerar än ni läsare. Ni ser bara en liten bit. Men som sagt är detta inte aktuellt i nuläget. Kram
Ida

Ida

Men så söt vovve! <3

Svar: Ja han är såå söt 😃
Ida

Maria

Vädret var verkligen helt underbart igår. Även jag var ute på en promenad på eftermiddagen :) Jättefina bilder du fångade med din kamera, och tur att din mamma har dig som kan hjälpa till :)

Svar: Ja det va så härligt 😃 Tar alla foton med mobilen. Tack snälla!
Ida

Julia

Vad menar du anonym med att ett barn inte ens ska behöva se sin förälder ledsen? Kan hålla med om att barn inte ska behöva se sin förälder i tex ångestattacker men jag tror att det är bra att barn får lära sig att det är okej att känna alla typer av känslor. Att man visar att det går att hantera jobbiga situationer utan att förvärra dom genom att tex svälta eller på andra sätt skada sig. Jag förstår tanken att inte skaffa barn om man inte klarar av att ta hand om sig själv. Det är ett stort ansvar att ta hand om ett annat liv men jag ser inte vrf inte Ida skulle kunna bli en bra mamma. Kan det inte vara ngt positivt att hon har jobbat o jobbar med sig själv? För precis som Ida skriver kmr vi som läser bloggen aldrig ha hela bilden av hennes liv. Jag tror att det är viktigt att våga drömma.

Svar: Asså tusen tack!!! Exakt så är det ju. Att visa känslor är något positivt. Jag är uppväxt med att stänga av vilket ledde till ätstörningar bla. Min pappa va alkoholist och visade aldrig sina känslor utan drack ist. Att gråta och visa vad man känner är BRA! Känslor är inte farligt. Sen är det stor skillnad på att kunna ta hand om andra och att ta hand om sig själv. Jag kan ta hand om mig själv. Lever ensam och tar ansvar för mitt liv. Jobbar med mig själv och utvecklas. Jag har drömmar och mål i livet och tänker inte låta någon ta det ifrån mig. Kram ❤ Att bli mamma är min motivation.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress