Årets sista dag. Eller en helt vanlig måndag (fast helgdag). Jag är redan less på alla som skriver om att de ska börja träna, äta bättre och gå ned alla kilon de lagt på sig under julen. Suck! Men men, det är deras val och jag orkar inte bry mig. Önskar bara att jag slapp få det upptryckt i ansiktet. Allt sitter i huvudet. Det sitter inte i vilket datum det är. En kan ju bestämma sig för att ändra sina vanor vilken dag som helst på året. Allt måste inte ske just på nyårsafton. Jag har mål och drömmar men inte för att det är nytt år imorgon. Jag blir inte en ny person för att vi byter ut en åtta mot en nia. Tänker inte skriva vad jag har för mål för här för kommer bara bli besviken om det inte blir så sen. Drömmar har jag en sjuhelvetes många MEN jag vill inte att det ska förbli just drömmar. Jag behöver en plan. Små delmål. En tidsram. Det behöver vara mål som går att uppnå. Realistiska mål. Jag tror att jag ibland har för stora mål och då känns de omöjliga att uppnå vilket gör att min motivation tryter. Jag behöver sätta upp betydligt mindre och mer kortsiktiga mål för att orka börja. Ser ofta ett stort berg framför mig och då orkar jag inte börja vandra uppåt ens. Står kvar där nere och blickar upp och känner bara att nej detta är omöjligt. Kommer aldrig orka.
 
Sen hänger tyvärr en hel del på ekonomin. Hade jag haft en lön hade jag börjat hos en PT för att bygga upp kroppen på rätt sätt, hade gått på massage och akupunktur, hade gjort en resa på egen hand, åkt på spa för att varva ned och slappna av, åkt på yogaretreat, gått ut och käkat/fikat ofta då det ger mig energi, köpt en cykel till våren mm. Det är svårt att ta sig ut och göra saker en mår bra av när ens ekonimi inte tillåter mycket. Kan tex inte ta bilen och åka iväg till nåt fint ställe och ta en promenad bara för bensinen är svindyr. Känns som folk tar sånt för givet. Folk reser, äter ute, tränar på gym osv. Men det är ingen självklarhet när en inte har pengar. Visst kan en göra saker som är gratis men det finns inte så mycket. Är så ledsen över att alla mina pengar går åt till kiropraktorn, mediciner, läkarsamtal mm. Fått en ny medicin utskriven mot smärtan men inte vågat testa den än. Är SÅ rädd att få massa biverkningar igen. Det va ett helvete sist. Orkar inte en svacka till. Men måste testa den. Får bli nästa år ;-)
 
Önskar er alla en fin nyårsafton avsett vad ni gör. Om ni sitter hemma och kollar på film ensamma, är på fest, spelar bingolotto, äter makaroner eller hummer. Stor kram <3
Johanna Ahlsten

Ja alltså, de som härjar och hetsar om träning och dieter: Patetiskt! Vilket slöseri med tid och kraft.

Svar: Ja jag blir så trött!! Samma visa varje januari...
Ida

Johanna Ahlsten

Och du, drömma är bra! ❤️ Klokt att ha mål, det gör inget om du inte når hela vägen. Menar verkligen att jag tycker att du är en kämpe ❤️

Svar: Tack snälla Johanna <3
Ida

Nathalie

Små mål är viktigt! Jag är också sån där som sätter upp alldeles för höga och blir besviken när jag inte klarar av dem. Ekonomin styr sjukt mycket och det är så synd! Har du kollat om det finns fonder att söka? Jag har fått det tipset några gånger men har inte själv kollat upp. Gott nytt år ❤️ Stor kram 😘

Svar: Ja precis. Kommer aldrig nå mina mål känns det som. Måste sätta upp små men är kass på det haha! Nej inte kollat fonder. Inte orkat :-( Stor kram <3
Ida

Yasmine

Gott nytt år!

Svar: God fortsättning!!
Ida

Linda

Hej. Delmål är viktiga, bättre o göra det en ett stort mål man inte klarar av ändå. Man kan ju komma till målet vid små Delmål ändå ju. Tycker du kämpar på så bra. Inte lätt att göra allt rätt efter år i ätstörning. Jag kämpar på varje dag med. En dag ska vi båda va friska o ha fungerade kroppar. Ag sitter ensam hemma ikväll för mig är det bara en vanlig dag. Många säger åhhh nytt år, men varje dag är ju ny o kommer inte tillbaka ju. Så egentligen är ju varje dag viktig. Jag ska lägga mig tidigt om jag får sova värk i kroppen, o alla som firar i lägenheterna runt mig håller mig nog vaken. Jag ska spela lite bingolotto men inte se hela orkar inte va uppe längre än till 21.00. Ha en fin kväll. O gott nytt år på dig. Stor varm kram 🌼

Svar: Ja små mål är bättre för de kan man klara av att nå :-) Hoppas du fick sova gott, det fick inte jag :( Stor kram
Ida

Anonym

Kram till dig! ♥ Förstår precis det ekonomiska, jag själv kammar hem noll kronor varje månad så vet hur tufft det är. Gott nytt år till dig! ⭐🎆♥

Svar: Ja det är tufft och jobbigt och trist :-( Gott nytt år :-)
Ida

Anonym

Jag vet precis hur det är med det ekonomiska, kammar själv hem noll kronor varje månad men har utgifter som alla andra. Så pinsamt nog kan jag bli rövigt irriterad på gamla kärringar och gubbar som vinner storvinster på tv. De kommer ändå dö ifrån pengarna tänker jag hehe, guh vad snäll jag är. Kram till dig och gott nytt år. ♥🎆⭐

Svar: Ja visst kan en bli irriterad på att det alltid (nästan) är äldre som vinner eller folk som redan har pengar och knappt blir glada över vinsten... Kram o god fprtsättning :-)
Ida

Mia

Gott Nytt År och God Fortsättning ❤. Tror på dig, alltid och visst måste vi alla drömma 🤗. Kram Mia

Svar: God fortsättning <3 Tack snälla du!! Kram
Ida

Matilda Berlin

2019 kommer bli ett fantastiskt år för dig - I KNOW IT!!! Försök att inte fokusera så mycket på andra, utan gå in i dig själv, sätt dina mål och äg dom. För det vet jag att du kan!!! KRAM finaste och gott nytt år <3

Svar: Ja jag behöver fokusera på MIG och MIN resa. Skulle behöva stänga ner insta, facebook och sluta läsa bloggar för att klara det men det blir så satans trist då :-( Kram <3
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

Läs inte mitt senaste inlägg, för där skriver jag om mina mål :)


Svar: Joo såklart jag ska :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress