Igår eftermiddag kom Turbo äntligen hem igen efter att ha legat på djursjukhus i Göteborg helt ensam sedan i måndags. En rutinkontroll hos veterinären i Lidköping i måndags slutade med tre dygn på sjukhus i Göteborg för min gubbe ❤ Såå skönt att ha honom hemma igen. Om någon månad ska han tillbaka på uppföljning. Han mår inte bra. Har en autoimmun sjukdom som kräver medicin livet ut. Han kan inte botas men kan förskjuta förloppet. Han hade även förändringar i mjälten som kan vara tumörer men det vet vi inte än. Han la sig i mitt knä igår när han kom hem ❤ älskar dig sååå Turbo!!!!
Annars va det full rulle igår då jag vaktade Cleo som är hyperaktiv 😂 Aldrig still en sekund. Som tur var så kom x på besök och kunde avbyta mig i lekandet lite och satan va Cleo älskade honom haha! Dom busade och gosade så hon blev helt slut!
Jag "råkade" äta upp mammas kakor igår 😂😉 Så ställde mig och bakade nya tills hon kom hem. Älskar dessa sega chokladrutor med nötter på. Enkla att göra också! Sån frihet att kunna äta så många jag ville ha igår utan ångest! Stolt Ida 😃 Dessutom händer det grejer med min kropp nu som är ett friskhetstecken 😃 Ännu mer stolt Ida 😃 Jag har klarat detta på helt egen hand utan nån vård vilket visar vilken styrka jag besitter. Säger inte att man är svag som dår vård (jag hade ALDRIG levt idag om det inte vore för vården). Men att inse att jag kan stå på egna ben och ta mig framåt UTAN vård är stort för mig! Nu hoppas jag att dbt:n kan hjälpa mig med sånt som inte har med maten att göra för mina problem handlar om mycket annat än just matbiten.
Bella

"Råkade äta upp mammas kakor", haha du är för underbar! Igenkänningsfaktorn är hög ;-)

Svar: Hahaha 😂
Ida

Anonym

Åå så gott det ser ut! Dessa måste jag testa att göra :D

Svar: Ja dom är sååå goda!!!
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vad skönt att han är hemma! :)

Svar: Ja så skönt!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress