Gott nytt år till er alla!!!
Ska ni fira eller är detta som vilken söndag som helst för er? För mig är det det sistnämnda. Har aldrig gillat nyårsafton faktiskt, vet inte varför. Kanske för att allt trissas upp så in i norden. Det ska vara SÅ speciellt med ett nytt år. För mig är det verkligen inget märkvärdigt. Man kan börja sitt "nya liv" vilken dag som helst, man kan sätta upp mål vilken dag som helst. Det måste inte ske på nyårsafton. Allt hade säkert varit annorlunda om jag haft vänner eller en partner att fira med. Då hade jag gärna lagat god mat, dukat fint och haft det trevligt. Men som ensam så är det som vilken söndag som helst. Fast värre. Ensamheten blir extra påtaglig då en ser alla andra fira och skåla in det nya året med nära och kära på instagram och facebook. Jag vill mest att helgen ska vara över. Alla frågar "hur ska du fira nyår?" och jag vill inte svara att jag ska sitta ensam hemma för då tror väl folk att jag är helt galen/konstig. Kanske är det någon mer där ute som inte firar ikväll?
Camilla

För mig är det också som vilken dag som helst. Har iallafall orkat för lite speciell mat,lite olika plock. Sen ska vi spela Bingolotto. Kanske lägger mig innan 12. Önskar dig ett gott nytt 2018 ❤️❤️

Svar: God fortsättning 😀 Tror ditt 2018 kommer bli ljusare än 2017 ❤
Ida

alexjzon

Jag är hemma själv med min hund. Slutade fira nyår för 4 år sedan då jag bestämde mig för att det är ok att tacka nej till nyårsfesten som jag känt mig tvingad att gå på år efter år.

V är skotträdd, så vi ska ut på sista kissrundan strax. Sen ska jag äta lite ost och kex och dricks ett glas rödvin. Det blir dokumentärer på webb-tv hela kvällen.

Och nej.. Det är varken sorgligt eller patetiskt. Det är SKÖNT!

Gott nytt år..!

Svar: Tycker så synd om alla djur. Det är verkligen OKEJ att inte fira nyår. Eller att fira som man förväntas göra. Låter som en skön kväll :-) Kram
Ida

lilliskutt

Jag gillar inte heller nyår, senaste typ 6 åren har jag haft filmkväll med en kompis och sett tecknad film/Disney filmer (japp vi är vuxna ;) ). Förra året var jag inlagd på Capio och jag kände verkligen inte för att fira med dom andra (vi var bara tre inlagda över nyår) och eftersom jag var på det steget där man sköter sig själv i princip helt så valde jag att ha det som vilken dag som helst, åt kvällsmelliset och gick och la mig som vanligt och det var så skönt!

I år ville pappa att vi skulle göra något, jag har sagt att jag inte bryr mig om nyår och att om dom vill hitta på något annat så är det inte något problem alls att jag är ensam med min hund, som sagt för mig är det som vilken dag som helst bara att det känns som att folk tycker synd om en om man inte firar. Pappa sa att det kanske inte är ett problem för mig men att han mår dåligt av att veta att jag är ensam. Jag gick därför med på en kompromiss, vi träffas några timmar och spelar spel men avslutar långt före midnatt för jag orkar verkligen inte mer och vill inte mer och att vara social är ju ingen "dans på rosor för mig" och jag vill ha mina rutiner och trygghet.

Så nej, du är inte konstig, min plan just nu är att mina föräldrar kommer vid sex och sen ska jag försöka "få iväg dom" vid nio så jag kan varva ner och ha en mysig kväll och lägga mig som vanligt. Kanske tråkigt enligt vissa men perfekt för mig. Måste bara lösa problemet att avsluta besöket på något smidigt sätt ;)

Svar: Man ska bara fira om man själv vill. Inget måste. Hade varit kul att fira om jag hade ett gäng att fira med men gör mig inget att vara ensam heller för nyår är inget speciellt för mig. Kul att du träffar dom en liten stund iaf :-) Hoppas du fick iväg dom i tid ;-) haha!
Ida

Jess

Tycker inte nyår nödvändigtvis behöver handla om att ge nya löften mm. Det kan man som du säger göra året om när som helst. Tycker dock att nyår ändå är en högtid att fira, passa på att umgås med nära och kära och lyxa till det lite extra med att klä upp sig och äta god mat. Lite njutning och guldkant på livet. Vardagar har man ändå så mycket av så att göra extra mysigt älskar jag. Tråkigt att du är så ensam. Tolkar det som att du egentligen inte vill vara ensam och då är det så klart ledsamt. Din tid kanske kommer? Har du absolut ingen vän att fira med?

Svar: Nej har ingen att fira med. Ingen jag vill fira med iaf. Det är lugnt för min del att va ensam just nu egentligen. Mår inte bra pga utsättningssymptomen så hade nog inte orkat fira ändå. Men skulle jag må bra o ha ork vore det kul.
Ida

ninna

Ingen behöver fira/festa/vaka på nyåret eller vilken helgdag som helst, var och en firar eller inte firar som man själv vill. nog finns det ju människor som inte firar jul alls. var och en på sitt sätt. tycker inte heller om nyåret, raketerna och oljudet är störande och så miljöovänligt. sover nyåret, sist firat den för typ 10år sedan som ung då var det viktigt och festa med kompisar men inte numer som 30+ Men som tur är det bara en gång i året. Trevlig kväll. Inte alls konstigt vara hemma. gör det du vill och känner bäst för.

Svar: Nä man firar om man vill. Men hade varit kul om jag orkat o haft umgänge. God fortsättning :-)
Ida

Mia

Jag är hemma hos mina föräldrar, vandrar runt i mjukisbyxor, kikar på film, har nyårsångest och ja vi gör inget särskilt så du är inte ensam. Kram Mia

Svar: Usch va jobbigt med ångest :-( Jag försöker se det som vilken dag som helst och låtsas att det inte är nyår. Stor kram
Ida

Maria

Jag tar också denna dagen som vilken dag som helst. Det blir ju nytt år oavsett om man firar eller inte. Är liksom du ensam. Har skruttat omkring i morgonrocken hela dagen, och nu ikväll har jag ätit lite godis och kikat på tv:n. Får väl se om jag håller mig vaken till tolvslaget eller om det blir som vanligt att jag somnar :)

Svar: Precis. Det blir ju nytt år oavsett vad man gör :-) Låter mysigt att gå runt i morgonrock och bara mysa :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

Gott nytt år finaste du <33

Svar: Gott nytt år <3 Kramis!!
Ida

Ann

Jag älskar nyår då jag är en sån som gillar att bjuda in folk och pynta och laga mat. Skapa mysig stämning ❤ är också trött med utbrändhet mm men att ordna tillställnigar får mig att bli levande. Planera och sen genomföra och se hur glada folk blir. Hoppas du får uppleva närhet nån gång i livet.❤

Svar: Jag gillar också allt det du beskriver. Men finns ingen att bjuda in blir det svårt. Jag har upplevt närhet många gånger i mitt liv 😍 Kram
Ida

nouw.com/kajsavonplato

Jag känner som dig angående nyår. Har heller aldrig firat den på något sådär jättemärkvärdigt sätt och det tror jag har med påverkan ifrån ens familj. Hos oss har julen alltid varit den högtiden som varit något stort men nyår är det sisådär med. Brukar fira lite smått tillsammans med vänner och så även igår men inget mer än så. God mat men inget utstickande vilket ändå känns skönt 😊 Vill önska dig ett riktigt gott nytt år och hoppas du får ett jättebra år framför dig! Kram ❤️

Svar: Kul att fira med vänner :-) Önskar dig en god fortsättning :-) Fortsätt kämpa!!
Ida

Beatrice Jakobsson - Fotograf

Har verkligen märkt att det inte är så märkvärdigt med nyår eftersom jag också var hemma under gårdagen. Men det kan vara mysigt att fira in det nya året med en middag, men i år kände jag ingen gnissla för det alls. Så jag förstår vad du menar med nyår! :)

Svar: Nä jag tycker inte nyår är alls märkvärdigt. Kan vara skönt att bara va hemma och mysa :-)
Ida

Felicia

Du är så klok i det du skriver och du har så rätt! För mig är också nyår vilken dag som helst (förutom att det är min födesedag) annars har aldrig det varit viktigt för mig att fira in det nya året med fest, massa folk och alkohol. Det är ingenting för mig då jag avskyr alkohol både smaken/doften och vad den kan orsaka.
Visst blir ensamheten mer påtaglig vid sådana här "större" dagar, jag satt också själv igår med mina katter. Hoppas du fick en fin kväll trots allt fina du <3 Gott nytt år och god fortsättning, jag önskar dig allt gott! Kramar

Svar: Åh grattis i efterskott!! Min syrra fyller också år på nyårsafton. Man måste faktiskt inte fira nyår som alla andra. Tror det är fler än man tror som inte firar nyår. Man får ju göra som man vill. Önskar dig en god fortsättning <3 Massa kramar
Ida

Asta

Vi var på bröllop i går (orkade bara ceremonin-inte festen) och åkte sen hem och åt pizza. Sen gick vi och la oss kl 10. Det var vår nyårsafton.
Man gör ju som man vill med dagen.

Svar: Låter väldigt skönt tycker jag :-)
Ida

Ann

Ja visst är det roligt. Skönt att du upplevt närhet. ❤ har det varit riktiga förhållanden som varat under en längre tid eller bara såna som man träffas en natt och sen sticker?

Svar: Haft två förhållanden som varat ett år vardera och sen kortare "romanser"
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress