30 april 2016

Ensam valborg

Allmänt

Trevlig valborg på er alla! Vad gör ni ikväll? Brukar ni fira valborg? Jag sitter ensam hemma som vanligt. Många är iväg på fester och grillning vid brasor mm denna kväll. Önskar faktiskt att jag slapp sitta ensam. Vill inte festa eller stå och frysa vid nån brasa men en middag med vänner hade varit nice. Men nu är det som det är. Sysselsätter mig med att måla och äta godis. Det blev min valborg det...
Morsan är på middag hos några bekanta till oss. När jag nämnde för henne igår att jag funderat på att följa med men att jag va rädd att känna mig utanför (alla skulle ha sina respektive med) så sa hon att "ja det kommer du nog känna dig". Inte det jag hade velat/önskat höra. Hade önskat hon sa "va kul att du vill följa med och komma hemifrån lite". Ibland (ofta) förstår jag inte hur hon tänker? Tänkte hälsa på syrran och hennes kille imorgon men dom hade tydligen inte tid. Jag är van vid att vara ensam. Men ibland vore det skönt med sällskap utan krav. Jag har stort behov av att vara själv. Egentid. Men att vara ofrivilligt ensam är smärtsamt. Får va glad över att jag hade lite besök igår kväll iaf. Vi bara låg i sängen och myste och pratade. Inget märkvärdigt men skönt ändå. Stor kram på er. Blir så glad av era kommentarer. Ni är värdefulla. Glöm inte det ❤
How I feel right now...
Cykel Styre

Din mamma borde veta bättre, vid det här laget ... Men det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Finns här när du behöver. Kram!

Svar: Ja det är svårt... Kram och tusen tack! 💛
Ida

Sofia

Känner mig också så ensam, men vad gör jag åt det? Inte mkt.... Skulle man inte kunna starta en Fb-grupp för vuxna ätstörda ensamma? Kanske kan ses nån gång över en fika...

Svar: Jo absolut kan man starta en grupp för ensamma. Skulle behövas ställen där man kan ses för oss ensamma. Fika, spela spel, ha picknick eller nåt annat. Sen måste man inte va ätstörd eller haft ätstörningar.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress