Orkade verkligen inte blogga igår. Varit rejält nere sedan i lördags. Åkte dock till mamma igår kväll och berättade hur jag kände mig. Skönt att prata med någon. Jag är både ledsen, uppgiven och förbannad. Har ingen hjälp med att komma tillbaka till livet. Jag är 30 och fortfarande ung. Jag kan klara av att jobba lite eller studera lite tids nog. Jag vill inte ha stämpeln "förtidspensionär" och vara utesluten från arbetsmarknaden. Jag vill ha en plan. En plan och rehabilitering. Hur ska jag komma vidare? Hur ska jag nå mina mål? Jag behöver en coach. Nu får jag en stämpel och blir lämnad därhän. Ska jag bara sitta här hemma och mögla och acceptera att mitt liv blev såhär? Fan heller! Jag är smart, social och har massa erfarenheter. Men jag har inga högskolepoäng eller någon utbildning och då är det typ omöjligt att skaffa ett jobb. Iaf här i denna lilla stad. Finns inte många jobb heller för den delen. Men som "förtidspensionär " får jag inte jobba. Får inte studera. Vad fan ska jag göra? Jag blir galen av att sitta ensam hemma dag ut och dag in. Den enda jag pratar med är Turbo. Hatar mitt liv! Vill ha en förändring men jag vet inte hur jag ska göra? Jag orkar ju inte jobba. Blir stressad och utmattad av ingenting. Men skulle ändå vilja jobba 25%. Det vore drömmen just nu. Finns inte många ställen som vill ha någon på endast 25% bara :( Suck! Vill flytta men har inte råd. Mamma tycker iaf att jag ska skaffa en hund och det har jag ju varit inne på länge. Så jag kikar runt på olika kennlar just nu. Blir en dansksvensk gårdshund som Turbo isf. Älskar den rasen! En hund ger sällskap, kärlek, närhet, mening och man blir social. Kan gå på kurser och agility tex. Nåt måste hända i mitt liv nu för jag går under snart...
Camilla

Ja skaffa en hund :) jag skulle aldrig klara mig utan Hugo, tackar var dag för han finns hos mig. Då får någon att ta hand och pyssla om.
Jag känner precis som du. Vill inte alls ha det såhär 😔 Men är samtidigt så jädrans trött och blir stressad gör ingenting. Det leder till katastroftankar.
Hur många bor i Lidköping?
Kramar i massor 💖

Svar: Ja hundar är fantastiskt! Gör underverk för hälsan och man är aldrig ensam. Så frustrerande att VILJA göra saker men inte orka! Hatar det! Det bor ca 40 000 i kommunen. Kramar ❤
Ida

Ulrika

Kram!! ♡♡♡♡

Svar: Kram!!!!
Ida

anorexiresan.blogg.se

Håller med om att skaffa hund är en bra idé så länge det är något du verkligen vill och orkar med! Min hund har räddat mig på alla sätt som det går. Han är mitt allt och ger livet mening och rutiner och kärlek.

Svar: Ja en hund SKA jag skaffa! Har ju delad vårdnad om Turbo med mamma men han bor ju hos henne. Vill ha en som bor med mig :) Bävar mest för början när hen inte är rumsren o så... Sen vill jag inte ha den i sängen då jag blir allergisk. Måste lära den att sova i sin egen säng. Har du hunden i sängen?
Ida

anorexiresan.blogg.se

Ja han sover i sängen :) Jag hade bestämt innan att han inte skulle få vara där så det första halvåret sov han i soffan men han kunde aldrig slappna av och var orolig hela nätterna. Han är så otroligt beroende av närhet och beröring att han inte vande sig vid att sova själv och sen är hans närhet en trygghet för mig. Jag kom på mig själv med att börja sova i soffan för att få sova med min hund så då bestämde jag att han lika gärna kunde vara i sängen och det har jag aldrig ångrat. Är sååå mysigt och tryggt att ha honom hos mig.

Svar: Ja det är supermysigt med närhet men jag får hudutslag tyvärr 😔
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress