17 juli 2019

Vilken färg?

Allmänt

Hej hallå!
 
Hur mår ni? Jag har massor jag vill blogga om men finner aldrig ro att sätta mig och skriva längre. Jag vill blogga om sånt jag finner intressant och som inte bara handlar om mitt liv (eller min existens). För vem fan bryr sig egentligen? På riktigt! Det är så mycket skit på sociala medier. Finns absolut mycket bra med det också. Mycket kärlek och man kan finna nya vänner, inspiration mm. Men jag pallar inte när folk ska trycka ned andra medvetet. Eller falska människor som säger sig bry sig om en men egentligen inte bryr sig ett skit. Som jag skrivit tidigare så kommer jag radera kommenterar jag inte mår bra av. Detta är MIN blogg och här bestämmer jag. Finns nog med skit i världen redan och detta ska inte vara ett ställe till med smörja.
 
Jag ska måla om min lya efter sommaren. Det är verkligen ett MÅSTE! Ska jag sälja den så måste den fixas till. Man kan tjäna på att lägga ut pengar på att göra i ordning den. Men nu till problemet. Vilken färg ska jag ha? Finns en hel uppsjö av nyanser och jag kan verkligen inte bestämma mig. Har typ en månad på mig. Vill ha en lugn och harmonisk känsla. Inte vitt och inte grått (tror jag). Så rädd det ska bli fel färg och att jag ska vantrivas. Gillar gröna nyanser men är rädd att det kommer påminna mig om sjukhus. Där är ju ofta väggar gröna. Blått vill jag inte ha. Är ingen rosa person heller och beige känns trist haha! Ni hör ju, hopplös!
 från Elle
Förresten har jag börjat kolla på en dansk serie. Sjuksystrarna på fredenslund. Har ni sett den? Gillar den verkligen :-) Vet inte varför men danska serier brukar falla mig i smaken.
 
Sov sött <3
Saga

Kul med ny tapet! Hm, förstår att du har beslutsångest haha. Kanske vitt då? Då kan man ju få in färg i rummet med inredning istället, så kan man bara byta ut det istället för tapeten om man bli less, hihi. Kram finis!<3

Svar: Blir att måla så ingen tapet. Jo vitt fungerar ju men vore kul med nån färg 😃 Får fundera lite till. Kramis
Ida

Emma Engström

Åhh alltså vad svårt att välja färg, och jag med min grova beslutsångest också :'D Men ljust är alltid fint!! Jag känner faktiskt ingen den serien och funderar på om jag kanske sett den?! KRAM <3

Svar: Här är en till med grov beslutsångest 😣 Den går på 4an och är så bra!! 😀
Ida

Milla

Kollar med på den serien, älskar danska serier 😍 Jag tänkte på en sak, har du en mejl att skriva till? Kram

Svar: Ja den är såå bra :) Absolut! [email protected]
Ida

Milla

Kollar med på den serien, älskar danska serier 😍 Jag tänkte på en sak, har du en mejl att skriva till? Kram

Anonym

Haha tänkte föreslå vitt eller beige men tji för det 😊 tycker själv att det är ruggigt snyggt då det blir avskalat och lätt att styla om med olika kuddar tavlor osv. Sen om det är litet är ljusa färger bra tycker jag eftersom man upplever rummet som större än med mörka färger. Visst bor du i en liten lgh?

Svar: Jo ljust vill jag nog ha. Funderat på en blandning mellan grå o beige men ibland vill jag ha typ mörk turkås 🙈 Blir mer ombonad känsla då alla mina möbler är vita förutom svart soffa. Ja 30 kvm.
Ida

Jzon

Älskar kalkfärg - det får väggarna att se ut som sammet...😊😊

Svar: Ja superfint är det men kanske inte på alla väggar eller?
Ida

Camilla

Så roligt att du ska måla ☺️ Ska du göra det själv?
Jag tycker Att ljusgrönt är så fint. Tror att färgbutikera kan blanda ihop färg om man så önskar.
Kraam ❤️

Svar: Nej gud nej! Jag kan knappt knyta skorna utan värk så skulle aldrig kunna måla en hel lägenhet. Ja grönt är fint men rädd det blir sjukhusgrön men finns ju massa nyanser. Åh kan inte bestämma mig 🤔
Kram ❤
Ida

I

Prata med mäklare först!! Oftast lönar det sig inte (!!!) att måla. Det är något som kostar otroligt lite i sammanhanget och något man ofta vill göra själv i alla fall.

Svar: I mitt fall lönar det sig verkligen! Väggarna ser förjävliga ut nu och jag trivs inte. Måla behöver jag oavsett om jag ska sälja eller ej.
Ida

Sandra

I denna stan lönar sig det säkert med vitt och grått, å håller med om att det kan vara bra att höra med mäklare om man vill sälja, men man måste ju trivas själv oxå 😍

Svar: Jag vet inte om eller när jag ska flytta. Trivs inte som det är nu med fläckar o hål i väggarna. Så måla måste jag göra oavsett. Vill trivas men inte lägga ut massa pengar:)
Ida

Mia

Finia!
Mörk Turkos låter jättefint, förstår beslutsångesten. Skulle vilja måla om, typ helst igår, men just nu fungerar det inte, pga. olika orsaker. Hoppas att du hittar den färg du vill, men hör med en mäklare, bara för tips. Att göra om är alltid Nice, även små förändringar ❤. Kram Mia

Svar: Jag har behövt måla om länge men inte orkat ta tag i det plus att det kostar... Kommer inte kunna bestämma mig 😣 Ja små förändringar kan göra mycket! Kram vännen ❤
Ida

Nathalie

Gud vad svårt! Jag själv hade ju valt en kall vit färg, men jag älskar vitt och tycker det är så bra eftersom man kan matcha det till allt. Skulle gärna ha vita väggar och vitt golv 😅 Kram ❤️

Svar: Ja vitt passar ju alltid men har vitt nu så skulle vilja ha nåt som bryter av. Så svårt 😏 Kan ju inte ångra mig sen. Kram ❤
Ida

Maria

Grönt tycker jag är en bra färg, iaf av dom tre. Grönt är ju en färg som man blir lugn utav sägs det.

Ja! Jag har sett den där serien, Jättebra var den, så mysig. Lite rolig grej i början var när de prata hygien och hon sa att de behövde tvätta sitt hår åtminstone en gång var tredje vecka haha. Jag skulle inte tycka det vore så kul om det dröjde tre veckor mellan mina hårtvättar hehe.

Svar: Ja grönt är lugnt men finns tusen nysanser 🤔 Haha ja man märker ju att det va en annan tid. Samma med rökningen att de röker inne på sjukhuset 😣
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress