Nyårsafton. Spenderade eftermiddagen och kvällen hos mamma och hundarna. Började med fika och senare blev det middag i form av en gräddig och svingod fläskfilégryta med hasselbackspotatis och rödkålssallad:) Dessert blev mascarponeglass med skogsbär 😋 Tyvärr hade jag drabbats av nån magsjuka så mådde inte på topp och magen är kass idag med. Men va en trevlig kväll ändå trots magsjuka och en del tårar. Bestämde mig (efter en stund) för att INTE scrolla runt på instagram och se alla lyckliga människor som firade nyår eller att läsa allas "året som gått" mm. Kände mig så misslyckad och efter. Blev så jävla ledsen att jag bröt ihop en stund. 
 
La mig vid elva men somnade fem på morgonen då alla grannar hade fest plus att det va storm ute så min balkongskärm stod och slog mot väggen så det dunkade som fan hela natten. Blev så arg att jag gick upp tre på natten och ut på balkongen i stormen för att försöka fixa den jävla skärmen utan resultat. Va så trött att jag grät men gick inte att sova i allt oväsen trots öronproppar. Stormen fortsätter idag men har nu lyckats ta ned skärmen så hoppas kunna sova i natt. 
 
Även lyssnat på podden "the life coach" och den är SÅ bra!! Följer honom på Facebook och instagram också. Får ut mer av att lyssna på hans pod än av samtalen på psyk . Tips om ni är intresserade av personlig utveckling. Jag vill vidare i livet. Vill inte vara kvar här men resan är tuff och hade önskat en coach att hålla i handen men han kostar nästan 8000 kr/mån 😮 
 
 
Hoppas ni haft en fin nyårsdag. Jag vill kasta ut julen och ha vår nu tack 😃 
 
Camilla

Tack för poddtips :) är den på svenska?
God fortsättning ❤️
Kramar

Svar: Ja det är den :-) Kram
Ida

Anonym

Men Ida, bry dig inte om vad andra gör. Du är du och du hade en bra kväll. Du brukar nämna att du inte ska följa instagram mm då det är triggande för dig/får dig att må dåligt. Följ dina egna råd. Ha bara de närmsta eller strunta i det helt och bara var i nuet. Andas, umgås med din mamma och låt inte andra dra ner dig.

Svar: Vet att jag inte borde jämföra mig men blir lätt så ändå. Har raderat flera konton men svårt att INTE se hur andra lever sina liv då de lägger upp allt på insta o facebook. Går in för att kolla på naturbilder tex men möts då av massa gravidmagar, bebisar och lyckliga par och vänner. Blir ledsen då :-( Tack för dina ord. Ska försöka att vara mer i nuet o se det jag har <3
Ida

Matilda Berlin

Men fyyy för magsjuka och annat skräp! Säger som kommentaren ovan, bry dig inte om andra. jag vet att det kan vara svårt ibland. Men fokusera på dig, på hur fantastisk du är och hur otroligt ditt liv kan bli när du får ordning på en sak åt gången. Heja dig fining och hoppas 2019 blir fantastiskt <3

Svar: Ja det va inte så kul men nu känns det bättre :-) Nej jag vet att jag inte ska jämföra mig men gör det ändå. Hur fan gör man för att INTE göra det? Tips? Kram
Ida

Therese

Usch vad tråkigt med magsjuka. Och du är inte misslyckad, det du tar dig igenom är det få som orkar med <3

Svar: Asså TACK <3 Dina ord värmer verkligen ska du veta!!!
Ida

Felicia

Åh, fy sjutton för magsjuka! Krya på dig och hoppas du mår bättre snart ✨

Svar: Tack snälla :-)
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress