Herregud vilken dag! Är heelt slut!! ALLT går verkligen emot mig. Satt hos min terapeut och grät i nästan 70 minuter idag. Kan inte ens gå längre. Knappt tugga. Funktion efter funktion lägger av i min kropp medans vikten ökar. Det är väl bra för ska ju upp i vikt men jävligt tufft att inte kunna röra sig på nåt sätt utan bara sitta hemma och se hur kroppen växer. Ensam. Minsta lilla aktivitet och jag får smärta. Det är inget liv. Inte för mig som gillar att vara aktiv. Längtar SÅ efter att få ta en långpromenad i skogen ❤ Vet inte vad jag ska göra hela dagarna för att skingra tankarna. Kan inte gå ut och har inte apple tv el netflix. 
 
Skulle hämta ut min medicin idag men farmaceuten vägrade sälja den till mig för att det inte stod nåt i FASS om att den kan användas mot nervsmärta. Får hon göra så? Läkaren har ju skrivit ut den till mig! Blev så jävla ledsen 😢 Hade lagt mitt hopp på den medicinen. Hon skulle försöka nå läkaren men han svarade inte såklart. Fick snällt gå därifrån utan min medicin. Hon skulle ringa mig om hon fick tag på läkaren. Kan aldrig nåt bara flyta på? 
 
 
Dagens positiva
  • Ätit god rostmacka med stark ost
  • Ätit x antal pepparkakor med stark ost
  • Orkat städa
  • Orkat handla 
 
 
Maria Pettersson

Om du har fått utskriven medicin så ska väl inte apoteket bry sig så mycket om vad du ska använda den till? :( Hoppas det ordnar sig <3

Svar: Nej precis! Är ju en läkare som skrivit ut den till mig! Idiot va hon!! Tack ❤
Ida

Camilla

Usch vilket helvete du går igenom :(
Verkligen konstigt att apotekspersonalen vägrade ge dig medicinen. Det är ju ändå din läkare som skrivit ut den.
Är det en ny medicin du ska prova?
Kramar ❤️

Svar: Ja jättekonstigt! Läkaren som bestämmer ju! Ja den är ny. Massa kramar
Ida

Anonym

Är medicinen narkotikaklassad? Kan vara nåt sånt. Apotekarna är mer insatta i läkemedlen än läkarna. Förstår dock om du blir upprörd. Hoppas din läkare kan få apoteket att skriva ut det åt dig 😄

Svar: Nej absolut inte! En idiot till farmaceut! Hon får inte neka egentligen. Är läkaren som bestämmer o inte hon. Ska testa byta apotek.
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

fy, så hemskt det måste vara!

Svar: Ja det är ett helvete :-(
Ida

Johanna Ahlsten

Vården är fan hopplös ibland 😞 Kram till dig Ida ❤️

Svar: Ja verkligen :-( Jag orkar inte kämpa längre. Kram <3
Ida

Matilda Berlin

Men fy så hemskt! <3

Svar: Ja :-(
Ida

Sadine

Gud vad jobbigt med all skit som du går igenom. Skulle inte tro att apotekaren har något med det att göra. Idioti! Tänker på dig och hoppas du har bättre lycka framöver<3

Sadine

Gud vad jobbigt med all skit som du går igenom. Skulle inte tro att apotekaren har något med det att göra. Idioti! Tänker på dig och hoppas du har bättre lycka framöver<3

Svar: Ja det är ett helvete! Stor kram och tack för omtanken <3
Ida

Anonym

Men vadå? Apotekare får neka om de misstänker att det är något fel?
Oturligt nog drabbade det sig bara.
Men du har väl fått medicinen nu?

Svar: Nej inget va fel. Gick till ett annat apotek och där sa dem inget. Så farmaceuten som va knas!
Ida

MALIN

Hoppas att du får en fin fredag imorgon! Kram

Svar: Tack <3
Ida

Linda

hemskt när man inte får hjälp :(

Svar: Ja verkligen! Hoppet försvinner :-(
Ida

Matilda Berlin

Och hey, du behöver absolut inte ha netflix eller liknande. Jag har klarat mig jättebra på att helt enkelt google "watch ____ online free" och sen får man helt enkelt testa sig lite fram för att hitta någon sida som funkar. Kan ta lite tid, men är gratis och funkar =) Kram <3

Svar: Tack för tips!
Ida

Anonym

Har medicinen inte indikationen smärta eller vad du nu har problem med så måste det kollas om läkaren inte har skrivit SIC på receptet. Det handlar om din säkerhet och inte farmaceuten. Det förkommer faktiskt att läkare skriver fel och farmaceuten har som skyldighet att säkerställa rätt läkemedel, rätt dos och RÄTT INDIKATION. Annars gör man fel och kan riskera sin legitimation och rätt att utöva yrket. Läs på innan ni kallar någon för idiot...

Svar: Okej. Tack för upplysningen
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress