Vill bara kika in och önska er en fin Valborg och 1:a maj :-) Firar ni på något sätt? Det gör inte jag. Sitter ensam hemma i soffan med min godispåse och ser på skräp-tv och tänker på livet. Känner mig väldigt ensam ikväll. Vet inte riktigt varför men kan bero på att det är Valborg och en högtid där de flesta umgås med vänner eller familj. Har middagar, festar eller umgås på annat sätt. Det blir så tydligt hur ensam jag är och det gör ont. Tänker på hur mycket min ätstörnig tagit ifrån mig. Det är fruktansvärt. Den har tagit ALLT. Försöker använda min ilska mot sjukdomen till att kämpa för att slå mig fri. Jag har ju drömmar och mål att stäva mot och jag tar steg framåt även om det känns sjukt läskigt. Försöker tänka "turn your pain into power". Det sägs att en människa inte får mer än vad den klarar av att hantera. Att de som drabbas av de tuffaste utmaningarna i livet är de starkaste personerna. Försöker intala mig att det stämmer.
Utanför sjukgymnasten igår. Så vackert!
Fötterna är onda som vanligt. Hade hoppats att medicinsk laser skulle hjälpa men nej :-( Min sjukgymnast sa att hjälper inte detta så kan jag inte göra nåt mer. Blev SÅ ledsen när han sa så. Precis som att han ger upp nu. Jag kan inte ge upp. Kan inte acceptera att mina fötter ska va så här. Det MÅSTE finnas nån hjälp. Vi kan för fan flyga till månen liksom men kan inte behandla ett par fötter! Sjukt! Jag tänker att jag kan behöva laser ett par gånger innan det ev hjälper men hans a att det skulle märkas med en gång. Står på nätet att det kan ta upp till fem gånger innan man märker nån skillnad. Vi ska ha utvärdering på torsdag via telefon. Han vill nog avsluta vår kontakt eftersom inget har hjälpt men jag skulle vilja testa laser några gånger till. Får se vad han säger. Är så obeskrivligt ledsen över fötterna att ni inte kan ana :-( Kontaktade ett ställe i stan som gör hårmineralanalys. Tänkte det kan va bra att kolla upp om jag har brister som inte syns på blodproverna som visar bra värden. Har dock inte råd med massa kosttillskott men får se vad analysen visar. Så synd att homeopati inte går under högkostnadsskyddet. Den gamla skolmedicinen är verkligen inte fullvärdig! Måste tipsa er om att läsa boken " Vägra följa John" av Anneli Påmark och Carl Österberg. Superbra!!
 
Ha en fin kväll <3 Kram
Camilla

Jag firar inte valborg alls. Var bjuden till föräldrarna men det ska bara drickas och festa och det står jag inte ut med så bättre att vara hemma.
Hoppas att du får fler laserbehandlingar. Han kan ju inte bara säga att det inte finns någonting att göra för det måste finnas något!
Har du kollat upp vad homopati kostar? Kanske det finns olika fonder du kan ansöka om pengar?
Kraam ❤️

Svar: Då är det bättre att va hemma :-) Ja nåt måste ju finnas att göra tycker man. Känns bara hopplöst och jag blir mer o mer deprimerad och isolerad pga fötterna :-( Kollat lite och det är ganska dyrt. Speciellt om en behöver kosttillskott eller behandlingar. Kram <3
Ida

Anonym

Glad valborg till dig med ❤ även om jag är några år yngre än dig så gillar inte jag heller att festa. Mer för att mysa med familjen. Var bortbjuden på middag hos några vänner. Det var trevligt men ville bara hem och mysa framför tvn med massa choklad, så gick hem tidigare. Så har spelat monopol och kikat på tv. Helt okej dag.kramar

Svar: Mysa med familjen är fint. Skönt att du lyssnar på dig själv o gör det du mår bäst av :-) Kram
Ida

Matilda Berlin

Turn your pain into power är det bästa jag läst på länge. LEV på det hjärtat! Jag vägrar tro att det inte finns något mer att göra, utan är helt övertygad om att det kanske bara behöver lite tid och ett par behandlingar till. Du så otroligt stark vännen, så bara fortsätt kämpa!! ALLA VÄRLDENS KRAMAR <3

Svar: Tack för att du ger mig styrka att fortsätta kämpa. Blir så ledsen när folk runtomkring ger upp hoppet om fötterna. Jag kommer fan inte orka leva mer om jag aldrig ska kunna stå/gå igen :-( Kram fina <3
Ida

Maria

Jag kände som du igår, var också ledsen över att vara själv en sån fin vårdag då många ses för att gå och se en brasa, kanske grilla, umgås och ha trevligt, men jag sitter själv och tittar på tv. Men försökte göra det så bra jag kunde men det blev ju ändå en helt vanligt tisdagskväll, så ganska tråkigt. Så jag känner med dig verkligen när ens sjukdomar har tagit allt ifrån en <3
Jag hoppas verkligen att dina fötter kommer bli bättre, kan tänka mig att det är riktigt jobbigt <3

Svar: Ja det va som vilken dag som helst. Är alltid så. Känner ingen skillnad på vardag o helg. Trist. Ja det är ett helvete med fötterna :-( Har panik!!
Ida

ISA

Det är inte alls ovanligt att känna sådär kring högtider (om nu Valborg kan klassas som det), att ensamhet blir extra påtagligt då liksom. Får själv mer ångest också för att man "borde" göra så jävla mycket för att inte framstå som deppig. Men du ska veta hur många som också bara satt hemma och tog det lugnt igår, bara det att ingen berättar om det för det är inte lika spännande. Dvs det som syns utåt är när något faktiskt händer. Vet att det är tufft men kanske känns det lättare att veta att du var låååångt från ensam. kram <3

Svar: Ja så är det. Många är ensamma. Jag kände mer en sorg över att jag är ensam JÄMT. Hur mitt liv blivit liksom. Att alla dagar ser likadana ut oavsett om det är en tisdag eller lördag eller högtid. Så trist! Önskar jag hade vänner att umgås med. Kram <3
Ida

Anonym

Isa är helt på spåren, det är MÅNGA som är ensamma i vårt avlånga land. Vi är väl ett av de mest ensamma i världen tror jag? En del vill vara ensam andra inte. Om man inte vill det så finns ändå mycket att motverka det. Jag pluggar tex i en annan stad så bor långt från föräldrarna och syskon. Nu ska man ju ha sina egna liv som vuxna men när jag ändå vill känna deras närhet är de bara ett samtal iväg. Så ring när du vill ha närhet eller Skypea så kan du vara med i sällskapet ändå, helt live. Gå med i nån förening i din stad eller besök biblan som anordnar äppna föreläsningar eller bokcirklar ibland. Det är lugna saker så du avlastar fötterna och du kommer ut och träffar nya människor. Vem vet, kanske träffar du en ny vän?
Sen verkar du ha god kontakt med många här via din blogg tex camilla och mia. Varför inte Skypea med dem om de vill?

Svar: Ja många är ensamma. Så sorgligt. Bibblan är stängd alla helger. Tyvärr. Även cafèn är stängda. Kan inte ringa o skypa med syrran när de har massa gäster att umgås med haha! Orkar inte riktigt engagera mig i nån förening just nu och läsa hatar jag tyvärr ;-)
Ida

ajlimullersandvik.blogg.se

jag hejar på dig, och vore du nära skulle jag vara din kompis och ta med mig en majbrasa i en liten mason jar. Jag firade nte valborg, inte någon i min heller. Vi gör helt enkelt inte det, hehe...

Svar: Åh vore så härligt att träffa dig och umgås över en köpp eller en brasa haha :-)
Ida

Mia

Jag var och sjöng med Kören, sen var jag för mig själv, både igår och idag ❤. Även om det känns hemskt, och jobbigt så är du inte ensam Fina! Kram Mia ❤

Svar: Va kul att sjunga med kören :-) Sjunga in våren. Där har du en fin gemenskap <3 Kram
Ida

Therese

Åh vad jag önskar att du får må bättre snart <3

Svar: Tack snälla <3 Det önskar verkligen jag med!
Ida

Milla

Firar inte heller valborg och festar inte heller. Du är inte ensam om det 💗 kan du inte testa blodanalys? Det ska va säkrare än håranalys. Kram 💖💖

Milla

Firar inte heller valborg, festar aldrig. Jag är hemma, lyssnar på kent 💖 du är inte ensam 💜 jag har hört att blodanalys är pålitligt. Kram 💕

Milla

Firar inte heller valborg, festar aldrig. Jag är hemma, lyssnar på kent 💖 du är inte ensam 💜 jag har hört att blodanalys är pålitligt. Kram 💕

Svar: Låter skönt att va hemma och lyssna på musik :-) Ska prova hårmineralanalys tror jag. Får se <3 Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress