7 november 2018

Just do it!!

AllmÀnt

Just do it đŸ’Ș GĂ€ller att agera utan att tĂ€nka sĂ„ jĂ€vla mycket. Idag tog jag tvĂ„ mackor med smör, chokladpraliner, nötter och en nĂ€ringsdryck som mellis. Inga mĂ„tt, delar eller rĂ€kna kalorier. Bara tog det JAG va sugen pĂ„. Vitt bröd som jag vĂ€rmde i micron med massa smör som smĂ€lte Ă€r fan drömgott!!
 
 
Kan bli sÄ provocerad av de som sÀger att de vill upp i vikt men ÀndÄ kommer med tusen ursÀkter att inte ta tag i det. Jag har varit dÀr men inte nu lÀngre. Har du inte möjlighet att dricka nÀringsdrycker sÄ kan man göra egna med grÀdde, banan, kakao, havregryn, olja osv. Att en Àter sex gÄnger om dagen men ÀndÄ inte gÄr upp i vikt betyder att du Àter för lite/energisnÄlt. Det Àr inte antalet gÄnger du Àter som spelar roll utan VAD du Àter. Har du dÄligt om pengar sÄ prioritera mat före klÀder, inredning, resor. VÀrt att lÀgga pengar pÄ nÀringsdrycker under en begrÀnsad tid. De Àr svindyra jag vet men att inte köpa dem Àr nog mest en ursÀkt för att slippa ta tag i sin viktuppgÄng och ett sÀtt att klappa Àtstörningen medhÄrs för att undvika Ängesten. Jag sitter med hjÀrtklappning och grÄter nu men det Àr inte farligt. Jag ger inte upp! 
 
Emma Engström

HEJA dig i massor, sĂ„ jĂ€kla grym! Är man sugen eller vad som ska man bara ta och inte rĂ€kna nĂ„got, för det gynnar inte det lilla minsta! KRAM

Svar: TACK Emma <3 Nej att rÀkna o hÄlla pÄ Àr sÄ onödigt! Hejar pÄ dig med! Kram
Ida

Anonym

Ja exakt😊 sĂ„ dĂ€r Ă€ter en frisk mĂ€nniska! Minns du nĂ€r man var liten? Detta Ă€r som ett sĂ€tt att ananma hur man betedde sig matmĂ€ssigt som barn. Man kom hem frĂ„n skolan Ă„t mackor, drĂ„ck gott och helt plötsligt fick man för sig att baka chokladbollar. Gjorde en smet och smakade hĂ€lften. Vilade och vips sĂ„ var det mat. Kanske favoritmaten? Ja sĂ„ Ă„t man dubbla portioner. Sen lite annat pĂ„ det. 😊sĂ„ som du gör nu Ă€r vad vi friska gör varje dag. Man mĂ„r bra av det, ger kroppen nĂ€ring men framför allt för att njuta och orka med allt som livets ska innehĂ„lla. BĂ€sta blogginlĂ€gget du gjort pĂ„ Ă„ratal❀

Svar: Ja precis sÄ Ät jag som barn haha! Pannkakor efter skolan och sen en skÄl med chokladbollssmet haha!
Ida

Anonym

Ida, bĂ€sta inlĂ€gget jag lĂ€st pĂ„ lĂ€nge pĂ„ nĂ€tet, Ă€ntligen nĂ„gon som vĂ„gar sĂ€ga sanningen!!! Jag hejar pĂ„ dej dĂ„ jĂ€kla mycket, du Ă€r SÅ BRA, hĂ„ller alla mina tummar. Jag har det ocksĂ„ tufft med mat o kropp o tankar o skit MEN inspireras av din kamp, nu ska jag oxĂ„ ta choklad 👍

Svar: Åh heja dig!! Choklad hör till min kostcirkel och Ă€ter det varje dag :-) Livet Ă€r för kort för att inte Ă€ta sĂ„nt man vill ha. DU bestĂ€mmer över DITT liv <3
Ida

Anonym

Å Ähâ€Ă„h! Blir sĂ„ jĂ€kla glad över ditt inlĂ€gg! Du Ă€r sĂ„Ă„ vĂ€rd att fĂ„ en större frihet i livet🕊 FörstĂ„ hur stolt du kommer vara över dig sjĂ€lv nĂ€r du Ă€r pĂ„ "andra sidan" - jag hoppas du kan kĂ€nna stolthet redan nu⚘

Svar: Tusen tack <3 Jag kan kÀnna mig lite stolt nu ocksÄ emellanÄt :-)
Ida

Sara

du Àr sÄ jÀvla grym!!! Och stark!
TACK för ditt inlĂ€gg, nu ska jag ocksĂ„ öppna en nĂ€ringsdryck, fick kraft till det efter att ha lĂ€st detta sĂ„ TACK! hade tĂ€nkt hoppa över det idag men du gav mig kraft till att faktiskt inte fuska! Frivillig kram till dig❀

Svar: Men Ă„h tack fina du <3 SĂ„ himla glad att jag kan inspirera dig att göra sunda val. För att ta sina nĂ€ringsdrycker ÄR ATT VARA SUND!! Varför fuska? Vem vinner pĂ„ det? Livet rinner ju ifrĂ„n en. Kram <3
Ida

Nathalie

Jag hÄller med i det du skriver. GÄr man inte upp i vikt sÄ Àr det för att man Àr vÀldigt restriktiv, inte riktigt vÄgar ge allt och/eller kompenserar. Det kan dock vara sjukt svÄrt att bryta det mönstret, men det gÄr, ALLA kan vinna kampen, att tro nÄgot annat Àr att lyssna pÄ sjukdomen. Det kanske krÀvs en del, men i slutÀndan Àr det vÀrt det för att stanna i sjukdomen kommer inte ge nÄgonting mer Àn en Ànnu större kamp. Dessutom rinner livet ifrÄn en.
Kram och kĂ€mpa pĂ„ fina du ❀

Svar: Ja precis. Vissa pĂ„stĂ„r att de Ă€ter som de "ska" men utan viktuppgĂ„ng. Ät mer dĂ„ liksom! Eller sluta trĂ€na! Det GÅR att öka i vikt om en inte har nĂ„n sjukdom dĂ„ sĂ„klart. Jag vet inte om jag kommer bli fri men jag kan iaf mĂ„ bĂ€ttre Ă€n jag gör nu sĂ„ satsar pĂ„ det :-) Tack fina du <3
Ida

Anonym

Sitter hĂ€r med mina Ă€lskade lakritsbĂ„tar❀ meeeen dina tryfflar ser ju bara sĂ„ goda ut....har du gjort dom sjĂ€lv eller Ă€r de köpta? Ska nĂ€mligen testa att göra egna ihelgen men har inte bestĂ€mt smaker Ă€n. Men blev inspirerad av dina. Vad smakar de? Kraaam

Svar: Haha, jag hatar lakritsbÄtar :-D Smaken Àr olika ;-) Nej jag fick dessa av min syrra nÀr jag fyllde Är och hon har köpt dem. Jag har aldrig gjort egna praliner men finns massa goda recept sÄ Àr bara att sÀtta igÄng :-) De smakar allt frÄn chili, kaffe, hasselnöt, hallon mm. Lycka till <3
Ida

Camilla

Äter oftast det till mellis, ja inte lyxpraliner varje dag 😊 men vanlig mörk choklad slinker ner varje dag. DĂ„ man förbjudit sig sĂ„ lĂ€nge att Ă€ta en viss sak sĂ„ Ă€r det SÅ gott 😊
Du Àr stark som hÄller i och kÀmpar pÄ.
Kramar ❀

Svar: Okej :-) Jag har inga problem med sötsaker och har aldrig haft egentligen. Bra att du tillÄter dig att Àta choklad :-) Kram
Ida

Felicia

Heja dig fina Ida!! Du Ă€r grym och sĂ„ otroligt stark đŸ’ȘđŸ»đŸŒŸ Och fasen vad du inspirerar!! Kram

Svar: Åh sĂ„ himla kul att höra att jag inspirerar :-) TACK!!
Ida

Matilda Berlin

SÅ JÄVLA GRYM (rent ut sagt!) You go girl! Blir verkligen sĂ„ varm i hjĂ€rtat nĂ€r jag lĂ€ser det hĂ€r! Glöm aldrig hur fantastiskt grym d Ă€r sötnos <33

Svar: TACK!!! Dina ord betyder mycket ska du veta <3
Ida

Helena

Fina fina fina Ida ❀ Jag sitter hĂ€r, rörd till tĂ„rar över att du vĂ„gar gĂ„ pĂ„ DIN vĂ€g ❀ Jag tror pĂ„ dig, jag gĂ„r med dig. Nu ska du till DITT liv, utan Ă€tstörningar. Fina du ❀ Jag finns hĂ€r, hela tiden❀

Svar: Åh nu börjar jag grĂ„ta <3 Tack snĂ€lla för att du stöttar o tror pĂ„ mig!! Jag tror stenhĂ„rt pĂ„ dig med. Du Ă€r sĂ„Ă„ stark!!! <3
Ida

Jessica Högberg

Snyggt jobbat, nÀ, det Àr inte farligt Àven om det kan vara jobbigt... heja dej!

Svar: Tack sÄ jÀttemycket!! Ja jobbigt som FAN!! Men det Àr Ànnu jobbigare att lida av Àtstörningar Är ut och Är in...
Ida

Sadine

Grym du Àr! Antar att du syftar pÄ personer med nÄn typ av Àtstörning. Finns ju vi som Àr smala av andra orsaker. FortsÀtt att ta hand om dig och din kropp. Kram

Svar: Tack! Ja precis. Syftar pÄ de med Àtstörningar inte andra :-) Ta hand om dig med <3 Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress