7 maj 2018

Lite ljusare

Allmänt

Tack för all er omtanke ❤ Betyder massor! Igår mådde jag lite bättre och spenderade dagen hos mamma och hundarna. Hon bjöd på god mat (kyckling, sötpotatis i ugn och bearnaisesås) sen blev det premiärfika utomhus med mammas kärleksmums. Tyvärr väldigt torra med typ noll glasyr och övergräddade till max 😅 Så typiskt mamma att övergrädda ALLT! Hon är så rädd att det inte ska va klart så hon kör allt dubbelt så lång tid i ugnen. Gäller både mat och kakor...
Satt sen i solstolen och solade topless i hennes trädgård medan hon va ute på promenad med hundarna. Har mått bra (bra är att ta i men bättre iaf) idag också. Sån befrielse att ni inte anar. Har en någon gång mått så dåligt att en inte sett någon utväg eller någon strimma av hopp så vet ni hur skönt det är när det vänder 🌸 Även varit hos en läkare på psyk idag som va riktig BRA (kors i taket). Jag fick massa beröm för hur stark och klok jag är och att jag besitter mycket mer kunskap än många andra. Han tyckte det va superbra att jag slutat med mina mediciner och ville inte skriva ut nya. Skönt med en läkare som inte bara vill proppa i en piller. Han trodde på mig och min styrka. Att jag skulle fixa detta utan piller. Sen sa han att jag va väldigt social, trevlig och att det fanns ljus i min blick. Blev fan rörd ❤ Fick iaf ångestdämpande utskrivet för att ta vid behov om jag vill men han trodde inte jag skulle behöva dem då jag kommer få lära mig att hantera mina känslor utan piller i DBT:n. Väl hemma åt jag lunch på min balkong och somnade sen i solstolen. Fin dag. Är tacksam 🌸
Kram!!
Netti Starby

Vad mysigt att du har varit hos din mamma och hundarna. Härliga bilder och skönt att höra att du mår lite bättre! <3 Kramis

Svar: Ja det är skönt att inte va ensam jämt. Tack snälla 😍
Ida

Maria

Vad skönt att du mår bättre. Klok doktor du träffade :) Underbara bilder!

Svar: Ja såå skönt! Livrädd att det inte ska hålla i bara... Tack snälla 🌸🌸
Ida

Maja - Våga prata om psykisk ohälsa

Glad att höra att du mår lite bättre nu Ida! & alltså alla dessa vårbilder & blommor ♡♡

Haha sen är jag nog som din mamma i köket. Är SÅ orolig att något ska vara under-kokt, stekt, bakat osv... Better safe than sorry även om det smakar lite mindre gott hehe :')


Svar: Tack fina ❤❤ Haha men allt blir så torrt och trist då haha!
Ida

Mia

Vad skönt med en bra läkare, det betyder ju så mycket mer än vad andra som inte mår dåligt tror. Respekt och bra bemötande, att bli lyssnad på är bäst! Din dag låter fin och ja mun mamma är likadan, åtminstone gällande bakningen 😀. Hoppas att du får en bra dag idag med! Kram Mia

Svar: Ja verkligen så skönt med en läkare som ser upp till en ist för ser ner på en och inte lyssnar. Haha kanske har med åldern att göra? Att de vill överbaka allt? 😅 Kram 🌸🌸
Ida

Johanna Ahlsten

Härligt med en bra läkare, det betyder verkligen mycket! Håller f ö med läkaren: Heja dig Ida! ❤️

Svar: Ja det är guld 😍
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh vad härligt och vad fina bilder :)

Svar: Tusen tack!
Ida

Anonym

Du och din mamma borde ha en bakardag tillsammans 🌞 du får komma ut och tänka på något annat och jobba mot friskheten och din mamma får lite sällskap och lära sig hur man gör saftiga bakverk. Lite pajer mjuka kakor mm och så har ni en härlig afternoon tea i trädgården tillsammans med din syster😊

Svar: Haha ja det låter mysigt men skulle typ aldrig hända. Syrran har nästan aldrig tid att åka hit och mamma bakar helst själv;) men lät mysigt 😊
Ida

ninna

fantastiskt att du mårbättre otroligt gladför din skull.försök klara utan piller.säkert mammas sällskap och sommarlängtan med sol hjälpt.härligasöta hunden kan oxå sola!hundar är livet.min mamma likadann alltid lite extra som man sedan kan frysa Ner.

Svar: Ja skönt att det känns lättare nu 😊
Ida

ISA

Haha lät som en succékaka du ;) Skönt att det känns bättre nu, de där mörka stunderna går ju faktiskt över även om det inte känns så just då.. Det där med mediciner är så klurigt tycker jag. Är fett för mediciner för det kan vara så underlättande i vissa stadier och för att klara vissa "utmanande steg" men nån gång måste man ju sluta med dem som du säger så aa, klurigt. Men bra att du har en läkare som tror på dig! Och ger så fina ord, sug åt dig av dem!!

Har insett att mina mediciner kommer ta slut om 6 dagar och jag har ingen läkare som kan skriva ut nya :))) Inte bra. Blir en ofrivillig avgiftning, haha. Men orkar inte ens tänka på det, 6 dagar tills det bekymret ju ;) Ha en underbar helg Ida <3

Svar: Ja mediciner är inte en enkel fråga. I korta perioder kan de hjälpa men långvarigt användande av psykofarmaka är inte bra. Hjärnan kan faktiskt förstöras och inte bli sig själv igen har jag läst. Sååå rädd att aldrig må bra igen för att jag sabbat min hjärna med mediciner i 17 år... Vad äter du för medicin? Ring vårdcentralen o be en annan läkare skriva ut? Måste finnas en annan läkare som kan skriva ut. Inte bra alls att sluta tvärt! Kram
Ida

Josefin

Kärleksmums är ju så satans gott! Synd att dem blev för torra haha, shit happens. Jag brukar glömma att sätta larm därav blir mina bakelser nästan alltid brända haha ;D
Så fint med träden :) Mvh

Svar: Jaa jag älskar det när de är saftiga 😄 Brända kakor är ju sådär haha!!
Ida

Anonym

Finns inget som heter torra kakor, bara ösa på med vaniljvisp eller glass så är problemet löst😊

Svar: Haha joo finns verkligen torra kakor!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress