Orkar egentligen inte blogga men vill bara ni ska veta att jag går igenom en hemsk period nu. ALLT är mörkt. Minns inte senaste jag skrattade, log eller drog ett skämt. Att gå upp ur sängen är ett projekt i sig. Allt jag brukar tycka är givande att göra känns nu helt meningslöst. Som att fota, va med Otto eller lyssna på musik/poddar. Ingen mat smakar gott (äter ändå såklart men inte lika kul). Min energi är helt borta och blir andfådd av ingenting. Är apatisk. Ser inte fram emot något. Blir arg över ingenting. Gråter över ingenting. Får utbrott lätt. Allt detta är INTE JAG! Är inte sån egentligen vilket gör mig ledsen och rädd. Vill bli mig själv igen. Vill dansa till musiken på radion. Vill skratta när Otto gör nåt kul. Vill orka ta promenader i skogen. Vill känna lust och längtan. Känna hopp.
Har läst att det är ganska vanligt att en får en dipp efter någon/några månader efter att en nollat psykofarmaka. Jag önskar att jag mår bättre snart för står inte ut längre men vill inte ta nya mediciner heller. Bli dövad och få massa biverkningar. Nej! Får försöka tvinga mig ut på saker även om det tar emot och känns meningslöst. Försöka äta bra mat och ta en promenad trots att jag bara vill sova och gråta. Så nu vet ni läget. Ska till läkare på mån och till min terapeut på tisdag och fredag så det känns bra. Ta hand om er och va tacksamma över att ni kan göra det ni gör och att er kropp mår bra. Friska personer har tusen drömmar men sjuka har bara en. Att få vara frisk ❤
Camilla

Skickar många styrkekramar till dig dina du ❤️❤️

Svar: Tack för omtanken ❤
Ida

ninna

sköt om dig.inget är förevigt ljuset kommertill dig också och du Finner lycka💟ävenom det inte nu käns så allt ordnar SIG nog💖

Svar: Rädd att det är för evigt.. kram ❤
Ida

Anonym

Du får kika tillbaks på fredagsinlägget där du skrev att du mådde bra❤ min psykolog brukar säga att det viktigaste när man mår så där är att äta mer och bara vila. Nu skriver du att du mest vilar men med tanke på att du är underviktig så är det nog extra viktigt för dig. Varför inte en extra portion smulpaj varje dag? Det är både gott enkelt och billigt att göra❤

Svar: Jag gör det min terapeut tycker jag ska göra. Vikten har ökat men min depression har inte med vikten att göra utan andra orsaker. Har fikat med kärleksmums nyss ❤
Ida

Maria

Ta hand om dig! Stor kram <3

Svar: Tack 🌷
Ida

Matilda Berlin

Som sagt ovan; kolla tillbaka på inlägget i Fredags, och försök komma ihåg den känslan. Och fortsätt kämpa vännen!! <33

Svar: Kan inte styra mitt mående. Men försöker göra sånt jag brukar må bra av. Kram ❤
Ida

Linnéa Gustafsson

Ta hand om dig fina du, kämpa vidare <3

Svar: Tack snälla!
Ida

Johanna Ahlsten

Kram ❤️

Svar: Kram ❤
Ida

Karro

Går nog inte att understryka matens bydelse när man mår så där. Allt är inte bara maten men den har stor betydelse. En underviktig kropp kommer aldrig fungera optimalt. Se till att denna sommar blir den friska sommaren med normalavikt. Det är dags nu🌞

Svar: Absolut kan man inte må bra med en undervikt men detta beror inte på min vikt utan andra orsaker. Kram
Ida

Angelica Wåhlin

Styrkekramar till dig! <3

Svar: Tack ♡♡
Ida

Anonym

Har du kontakt med din behandlare? Kanske dags att äter medicin igen? Kämpa på kram

Svar: Ja vi har kontakt varje vecka. Nej jag vill inte äta medicin igen. Det kan ta upp till 1.5 år innan hjärnan repar sig efter 17 år av psykofarmaka så jag ska försöka stå ut. Psykofarmaka har sabbat allt för mig så vill inte stoppa i mig det igen. Kram
Ida

Nathalie

Usch vad jobbigt för dig vännen :( Önskar jag kunde göra något <3
Kram

Svar: Ja det är hemskt:( Tack vännen ❤❤
Ida

Mia

Tänker på dig och hoppas att du det vänder snart, önskar att det kunde vända direkt så att du slapp gå igenom detta ❤. Kram Mia

Svar: Fina du🌸❤
Ida

Helena

Finns här ❤️

Svar: Du är bäst ❤
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress