Hej! Är ni taggade inför påsken? Eller firar ni inte alls kanske?
Ända sedan jag va barn har vi (vår lilla släkt) samlats hos mormor för att äta påskmat och umgås. Som barn var det en stor och mysig händelse för mig. Buffé, vi fick påskägg fyllda med godis, vi tände en stor eld ute på mormors tomt där vi smällde smällare och sköt raketer när mörkret föll. Numera är alla splittrade och har sina egna liv. Vissa bor i Stockholm och andra i Karlstad. Men vi är några som ska ses hos mormor annandag påsk iaf :) Tyvärr känns det som jag håller på att bli sjuk 😢 Är jättetrött, fryser och känner mig konstig i kroppen. Ligger nerbäddad och huttrar just nu. Så typiskt! Skulle på ppskmat hos mamma på lördag och sen ev hälsa på syrran och Otto i helgen. Varför ska jag alltid bli sjuk när något kul händer? Är ofta så. Varit sjuk andra påskar och julaftnar. Fått stanna hemma. Jag är inte den som bara är sjuk två tre dagar och sen mår bra. Nej minst en vecka får jag räkna med 😣 Låter kanske löjligt men hade verkligen sett fram emot att fira påsk. Önskar er en fin påsk oavsett vad ni ska hitta på 💛🐣🐥🐤
ninna

samma har påsksom barn var roligt man fick klä UT SIG till häxa påskpyssel o pynt chokladägg.roligt att du har lite sällskapmen säkert int om du blir sjuk?cvitamin o zink bara i magen!påsken är ensam käns tråkigt allt stängt.Vad hör till svensk påskmat?äter du nu ngn påskmat chokladägg?

Nathalie

Vad tråkigt!! Hoppas du inte blir sjuk, så ledsamt när du sett fram emot det så mycket. Jag firar inget speciellt, det blir påskbuffé hemma hos mamma bara. Kram <3

Svar: Ja det är så typiskt 😢 påskbuffe är inte så "bara" 😍 Låter mysigt!
Ida

Camilla

Håller tummarna för att du inte blir sjuk så att du kan göra det som du planerat. Vi ska åka till min sambos familj på påskafton annars händer inget speciellt, tycker inte att påsken är så mycket. Äta gott och umgås en stund räcker för mig. Krya på dig ❤️ Kramar

Svar: Mysigt! Skönt med en högtid som inte är så kravfylld. ❤
Ida

Mia

Har hört att det är vanligt bland psykiskt sjuka att se fram emot saker så mycket att de blir fysiskt sjuk. Ligger nog nått i det då du lever ganska enformigt och tråkigt (inget illa menat.) Och när det väl ska bli nått annat så laddar du upp och det blir ovant för kroppen som reagerar och blir sjuk. Men påsken underbar med billigt godis och umgås med släkten❤

Svar: Jag vet inte om jag tror på det... Inte så att jag gått och laddat för påsken direkt. Men ville gärna träffa släkten och äta gott såklart. Blir nog sängliggandes nu 😢
Ida

Anonym

Åh påsken är härlig😊 bara ta det lugnt och träffa familj och vänner. Viktiga saker som betyder mycket❤ visst att det var speciellt när man var barn men vem säger att det behöver vara tråkigt liksom. Höjdpunkten som barn var ju godiset men jag brukar köpa påskägg till mig själv nu när jag är äldre 😊 finns ju bara fördelar då kan jag ju välja favoriter själv. Och köpa så mycket jag vill 😊 gillar du också godis?

Svar: Påsken är en fin högtid utan stress o krav. Har aldrig gillat påskgodis men äter annat godis ☺
Ida

Matilda Berlin

Håller verkligen ALLA tummar och tår så du slipper bli sjuk och kan åka och fira vännen!! Köp hem ett par kiwis (dom är PACKADE med c-vitaminer), drick citronvatten och bsetäm dig - våga vägra bli sjuk, hihi! Kram sötaste <33

Svar: Försöker intala mig själv att jag är frisk och pigg. Går sådär... 😕 Kram ❤
Ida

Helena

Hoppas du slipper bli sjuk vännen ❤️ Jag ligger hemma med sinnessjukt ont i halsen och feber och hoppas av hela mitt hjärta att det inte är halsfluss... hoppas du får en fin påsk! Ta hand om dig fina du ❤️

Svar: Åh nej!!! Krya på dig finis ❤
Ida

Netti Starby

Usch vad tråkigt att du känner dig sjuk och jag har också åkt på något skit. Hoppas att du ändå får en mysig påsk! <3 Kramis

Svar: Tack snälla! Hoppas din påsk är fin 💛
Ida

Anonym

Haha va gullig du är😍 med påskgodis menas givetvis all sorts godis som choklad mm 😍

Svar: Jaha :) Finns ju speciellt påskgodis. Såna där äggi olika färger. Såna gillar jag inte 😂 men allt annat slknker ner 😋
Ida

Mia

Håller tummarna, för att du slipper bli sjuk. Jag tror vi firade Påsk mer när min mormor levde. De åren efter består mest av Påskmiddag hos mamma och pappa, tills Paltkoman inträder, och jag går hem och läser. Vi ska till kyrkogården också och lämna blommor. Kram Mia

Svar: Blir mest påskmat här med. Inget "firande" direkt. Va mer när jag va barn. Fint att gå till kyrkogården 💕 Kram
Ida

Shazi

glad påsk, hoppas du ej blir sjuk

Svar: Glad påsk!!! Tack snälla 😊
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress