När jag mår dåligt så försöker jag att tänka på annat för att inte få panik. Drömmer mig bort. Igår läste jag ett reportage i tidningen "sköna hem" om ett par som startat ett bed & breakfast söder om Köpenhamn. The Norrmans (thenorrmans.com). Kände direkt att jag verkligen vill besöka detta place. SÅ underbart!! Miljön, inredningen, maten, trädgårdenen och hela upplägget. De serverar en frukostbricka istället för den klassiska buffén tex. De erbjuder picknick eller grillat i deras trädgård som en avnjuter tillsammans med andra gäster vid ett långbord. Dessutom finns massa vackra sevärdheter i närheten som är väl värda ett besök. Åh, vill verkligen hit. Kolla in deras hemsida och läs 😊
Mår fortfarande åt helvete och önskar inget annat än att få må bra igen. Då, när (eller om), jag mår bättre ska jag bennemig åka till the norrmans och njuta ❤ Så rädd bara att jag aldrig kommer må bra igen. Många panikattacker blir det. Tårar. Orkar inte ens prata längre. Är helt nedslagen.
Mia

Hej! Du ska inte se om en kortare inläggning kunde hjälpa, du verkar må jättedåligt just nu och där kan de ju även hålla koll på det somatiska. Kram

Svar: Har tagit upp inläggning med min terapeut men hon tycker inte det är en bra idé... Mår allt annat än bra just nu. Kram ❤
Ida

Linda

Hej. Jag känner precis likadant som du. Hoppas verkligen du snart mår bättre. Sök hjälp nu... Inte bra att va hemma ensam o må dåligt. Lägg in dig, kanske det bästa för dig nu. Skickar en styrke kram.

Svar: Jag har sökt hjälp. Ska söka igen i veckan. Tagit upp inläggning med min terapeut o mamma men ingen tycker det är en lösning... Kram
Ida

Nathalie

Det tycker jag verkligen att du ska försöka unna dig! Det är nog som balsam för själen <3 Hoppas det snart vänder lite för dig, en riktig pina att må sådär som du gör :( Kram <3

Svar: Ja det vore underbart. Men dyrt 😞Hoppas jag med. Orkar på riktigt inte längre! 😢 Stor kram ❤
Ida

Anonym

Kära nån va sliten och gammal du ser ut. Får du i dig tillräckligt? blir riktigt rädd och orolig. Håller med mia. Dina symtom är j psykiska och skA du bli fri från dina panikattacker och hantera hypokondrikertankarna behöver du hjäp via inläggning. Tycker du ska lydsna på dig nu och strunta i din terapeut.

Svar: Haha tack för komplimangen, värmde. Eller inte. Vet inte hur du ser ut när du gråter och har panik men jag ser ut som ovan. Ja jag får i mig tillräckligt. Inga brister. Men jobbar på viktuppgång. Ska prata med min terapeut imorgon igen.
Ida

Hanna

Stackare, jag lider verkligen med dig :(
Kan du inte prova någon ångesthantering online? Det finns väl en del KBT-behandlingar mot typ ångest och depression online, som du kanske iaf kan sysselsätta dig med för att få något att fokusera på en kortare stund?

Allt gott!

Svar: Har inte råd med det tyvärr:/ Ska träffa min terapeut imorgon så får se va hon säger. Kram
Ida

Anonym

Så vad tycker din terapeut att du ska göra då? Om hon inte tycker att inläggning är en bra idé.

Du kan ju åka in till psykakuten och helt enkelt säga att du inte orkar mer. Du är ju vuxen och bestämmer själv.

Svar: Att jag ska kämpa på hemma. Jo men det tar emot tyvärr. Känner att jag inte är tillräckligt dålig för psykakuten. Tänker att endast självmordsbenägna får komma dit men kanske inte stämmer...
Ida

Mia

Det kanske är så att du behöver din antidepressiva trots alls, det handlar ju om signalsubstanser i hjärnan och är ju inget nederlag i sådant fall. Kram

Svar: Ja kanske det. Ser det inte som ett nederlag alls. Orkar inte med alla biverkningar bara...
Ida

Matilda Berlin

Vännen - du kommer, utan tvekan, att må bra igen! Och vet du vad? Du borde ha det här som ett mål!!! Nu vet jag inte riktigt var du ligger i din behandling, vad du har för "mål med sjukdomen" eller så, men exempelvis (och nu är det verkligen ett exempel) att när du gått upp 10 kilo ska du boka den resan dit och åka. Då har du något att peppa dig och sträva efter, för det ser verkligen magiskt ut! STOR kram sötaste <33

Svar: Hoppas du har rätt. Är rädd att aldrig må bra igen😔 Ja jag ska försöka sätta upp mål och vore mysigt att besöka the norrmans men kräver pengar. Har kass ekonomi tyvärr 😞 Men kanske en mindre trip nånstans kan va ett mål.
Försöker att inte tappa hoppet. Stor kram ❤
Ida

Minna

Tråkigt att du verkar må så dåligt. Och det jag personligen tror är viktigast är att inte ge upp och våga bli frisk. Lägga allt gammalt bakom sig och använda alla de färdigheter du fått från alla olika terapeuter och behandlingar. Bryta de du gör just nu och gå tvärt emot känslan. Va bland mycket folk. För din skull och för ditt liv

Svar: Ja jag jobbar med att bryta gamla invanda rutiner som inte är bra för mig. Svårt nu när jag mår så dåligt bara. Absolut viktigt att vistas bland folk men har inga att umgås med eller nåt sammanhang att vara i tyvärr 😞
Ida

Anonym

Men tycker du att det funkar att kämpa på hemma? Det är ju inte du som ska avgöra om du är tillräckligt dålig för inläggning utan de på psykakuten. Man frågar ju inte den med brutet ben som hen behöver gips; utan gör en utredning.

Svar: Pratat o träffat min terapeut idag och det är inte läge för psykakuten just nu iaf. Kram
Ida

Mia

Åååh, Fina Ida vad jag önskar att du fick må bra ❤. Om det fortsätter såhär så tycker jag att du ska lyssna på dig själv, om vad som känns bäst innerst inne. Människor kan ge råd osv. Men det är du som måste känna vad du behöver. Kram Mia

Svar: Tack vännen ❤ Ja det är sant. Vet inte riktigt vad jag behöver? Vill bara få vila upp mig och slippa ALLA krav och måsten och tider att passa osv. Få mat serverad och slippa va ensam. Men att ligga på nån psyk avd i sjukhussäng känns sådär 😞 Kram
Ida

Anonym

Du e sliten för att du har varit underviktig i alltför många år.
E väl inte konstigt att folk skriiver att du ser sliten ut då? Bättre o höra sanningen eller?
Hoppas verkligen du grejjar att ta tag i detdär.

Svar: Jag vet redan hur jag ser ut. Ser siten ut när jag har ångest och gråter. Samma dag vid annat tillfälle kan jag få höra att jag ser så fräsch och pigg ut. Utseendet säger inte allt om insidan.
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress