Hade ett läkarsamtal inbokat i morses och jag beskrev mina symptom som ej förbättrats (blivit värre tom) så jag fick en tid redan idag på eftermiddagen. Blev några mer undersökningar och massa frågor. Frågor om jag har nån sjukdom i släkten som gör att musklerna förtvinar? Fy fan va rädd jag blev!! Har inte det men ändå... Ska iaf ta massa prover imorgon bitti samt göra en magnetröntgen på hjärnan och göra en lumbalpunktion. FY FAN!!! De går då in med en lång nål i ryggen och tar ut vätska från ryggmärgen. Jag hatar sprutor och nålar så detta är verkligen ångestladdat för mig. Men de ska kolla borrelia. Vill utesluta det. Jag måste stå ut med den undersökningen helt enkel. HUR vet jag inte. Livrädd att få en panikattack och då går det inte. Man måste va lugn och blixtstilla. Är väldigt orolig för att de ska hitta nåt i min hjärna eller i ryggmärgen. Att gå och vänta på detta är en pina! Men ändå bra att de kollar upp det. Sen behöver ni (vissa) inte påpeka att jag ser sliten ut. Inte så konstigt med tanke på hur jag mår. Jag vet att jag inte ser pigg, fräsch och kry ut. Vet ni varför? Jo för att jag inte är det! Använder inga filter el smink för att låtsas se bättre ut. Orkar inte. Det är såå irrelevant för mig nu. Jag vill bara må bättre. Hälsan går före det yttre. Och allt beror inte på min ätstörning som vissa tycks tro.
Kram på er och tack ni som visar omtanke och kärlek ❤
livetsallafarger.blogg.se

Hoppas allt blir bra för dig! 💗 Jag har gjort ryggmärgsprov och det gick bra men fick höra att man inte behöver ligga kvar på sjukhuset och vila efteråt och det tolkade jag som att man kunde göra vad som helst som vanligt. Det jag borde ha gjort var att vila någon timme direkt när jag kom hem för jag fick migrän som hette duga! Ett tips bara.
Jag förstår din oro, min syn försämrades kraftigt i kombination med andra besvär så man ville utesluta hjärntumör. Då led jag ordentligt, men det visade sig vara synnervsinflammation och INTE hjärntumör. Då väntade jag med på en massa provsvar, röntgen osv. Det är så lätt att jaga upp sig och googla och många sjukdomar kan ju ha så liknande symptom så det är ingen idé, men det är svårt.. Lycka till! 🍀

Svar: Okej då ska jag vila när jag kommer hem :-) Tur att det inte va cancer, lätt att tro det värsta :-/ Tack snälla <3
Ida

Helena

Kan inte föreställa mig hur tufft du har det men tänker att det är positivt att du nu får möjlighet att genomgå undersökningar och provtagningar för att komma tillrätta med vad som ej står rätt till i din kropp. Du ska inte behöva må som du gör o länge gjort Ida. Jag hoppas innerligt att du ska få må bättre inom kort ❤️ Stor KRAM

Svar: Ja det är bra att det utreds. Tusen tack fina <3
Ida

Nathalie

Hoppas att de kommer fram till vad som ställer till det för dig! Förstår att du är rädd för ryggmärgsprovet, det hade jag också varit, men det är det säkraste sättet att se om det kan handla om borrelia, mycket bättre än blodprov. Jag hoppas att det går bra <3 Kraam

Svar: Ja vi får se vad proverna visar... Hemskt att gå o vänta bara. Tack snälla <3 Kram
Ida

Anonym

Tyckte inte alls att ryggmärgs provet var jobbigt. Bara som ett tryck. Det fixar du fint. Jätte bra att du får en rejäl utredning på allt nu ju. Så du kan lägga det åt sidan. Kram

Svar: Skönt att höra :-) Ja precis. Kram
Ida

Maja - Våga prata om psykisk ohälsa

Ååh, fina du! Känner med dig inför proverna! Men håller tummarna att allt ska gå bra, du är så stark och kommer fixa det här! Hälsan borde prioriteras över filter och smink, och du är hur fin som helst oavsett! Styrkekramar till dig ♡

Svar: Tack <3 Ja jag orkar inte bry mig om mitt yttre nu... Stor kram
Ida

Camilla

Så bra vännen att du äntligen får rätt hjälp och fler undersökningar. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt. Jag har gjort ryggmärgsprov några gånger och visst det är ju inte skönt men försök att andas djupt och tänk på något som gör dig glad, kanske Otto. Stort lycka till imorgon. Kramar ❤️❤️

Svar: Hoppas verkligen att det inte visar nåt farligt. Så orolig! Massa kramar <3
Ida

Helena

Jag förstår att du är rädd och orolig, men att gå runt och må skit utan att veta varför är ännu värre! Du kommer klara undersökningarna! Magnetröntgen tar lite tid, men du får lyssna på musik 😎 (det gjorde jag). Sen har man hela tiden kontakt med de som kör röntgen och de frågar hur det går med jämna mellanrum. Om man får panik så har man en knapp i handen som man kan trycka på! Ryggmärgsprov har jag inte gjort, men det kommer du klara. Kan din mamma följa med?
Jag tycker du är vacker, även när du är sliten! Stora kramar ❤️❤️❤️

Svar: Ja att gå runt o va orolig är ÄNNU värre så får helt enkelt stå ut... Kanske kan mamma följa med annars får jag fixa detta själv. TAck för ditt stöd och omtanke fina du <3<3
Ida

Mia

Lycka till Vännen, det är bra att de tar det på allvar,äntligen. Även om det är skrämmande ❤. Håller tummarna för att allt går bra! Kram Mia

Svar: Tack så jättemycket <3<3
Ida

Netti Starby

Vad bra att du ska göra dessa undersökningar och det jobbigaste är att vänta på svaret. Du kommer att klara det här och hoppas verkligen inte att du får några negativa besked. Sänder dig många styrkekramar och tänker på dig! <3

Svar: Ja det är bra att kolla upp men är sååå orolig! Tusen tack!! <3
Ida

Matilda Berlin

Fyyyy för dom undersökningarna, men samtidigt kommer det bli så skönt för dig att sen kunna utesluta dom. Hoppas verkligen allt går bra vännen och att du snart kan vara tillbaka på fötterna igen. STOR KRAM finaste <33

Svar: JA det känns skönt men samtidigt jobbigt. STOR kram <3
Ida

Linda

Fina,fina du. Hoppas att det inte är något allvarligt och att du får reda på snart vad det kan vara så att inte väntan blir för lång!
Svar: Ja, helt fantastisk. Är man i Dubai så får man inte gå miste om detta, man behöver ju inte gå ända in till fönstret ;)

Svar: Hoppas inte jag heller! Verkligen otrolig utsikt 😊
Ida

LIL' BABUSTYLE - Here's my story

Hoppas allt gick bra fina du! LP är inte att leka med. Värsta jag någonsin har gjort... Och jag är så enormt nålrädd... Jag hoppas de hittar felet på dig och att det går att fixa! <3

Svar: Men fyyy va skrämd jag blir nu 😰 Är också nålrädd men på nåt sätt så klarar man det. Kram
Ida

Anonym

Hej Ida!
Jag förstår att du är orolig och har ångest ! Men jag hoppas du kan också uppskatta att dem ta dina symtom på allvar och inte säger bara att allt är pga dina depressioner, anorexi .... psykisk ohälsan. Du kan vara glad att du fick så snabbt en tid innan midsommar och under semesterperioden. So sagt jag förstår att du har en jävla ångest,. Men är de inte bättre att du vet varför mår du så dåligt. De är tråkig att du kan inte se den positiva längre. Allt känns som en fara. De visar bara att du mår jätte dåligt. :-(
Undersökningar som du måste gå genom är inte behaglig men nötvändig att hjälpa dig. Dem gör de inte för plåga dig. Du kan kanske får nåt lugnande. Pratade med läkaren om din panikångest.
Lycka till! Du klara de !

Svar: Självklart är jag tacksam att de utreder detta! Bättre att veta än att gå och oroa sig. Att jag mår dåligt är ingen nyhet. Ja jag kan nog få lugnande.
Tack! Ja jag fixar detta 💪
Ida

Maria

Man kan be om att få lugnande vid lumbalpunktion. Jag har en sjukdom som gör att jag måste göra en sån lite då och då och nu söver det mig, men från början fick jag lugnande direkt i blodet och det gjorde iaf så jag inte fick en panikattack under undersökningen. Hoppas att det går bra för dig.

Svar: Är du rädd för nålar el tycker du det gör ont? Jag hoppas att lugnande hjälper mig lite iaf. Kram
Ida

Maria

Sv: Nej jag är inte rädd för nålar utan jag är ovanligt svår att sticka då jag har både skolios och diskbråck så de får kämpa ganska länge med att sticka mig vilket blir väldigt smärtsamt och obehagligt för mig, därför söver de mig. det sticket som de hittar rätt gör inte särskilt ont, då jag gjort det vaket många gånger också.

Svar: Ah skönt att höra att det inte gör så ont. Är väldigt orolig...
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress