22 juni 2018

Midsommar!

Allmänt

Inget storslaget alls. Midsommarmat med familjen och sedan blev det en liten promenad med mamma och hundarna i regnet. Iskallt ute! Nu är jag ensam hemma och har tänt ljus och ser på nån konsert på tv. Glad att jag orkade va med på lunchen men känner mig väldigt ensam nu. Ledsen. Hade önskat att få fira midsommar med vänner, långbord och härliga skratt. Men det blir inte alltid som man tänkt här i livet. Jobbar för att mitt liv ska bli värdigt men sånt tar tid. Måste bygga upp allt på nytt och det är inte lätt när en är 32 år och inte har jobb eller annan sysselsättning där en kan möta nytt folk. Hoppas ni haft en fin midsommar 🌹🌼
Emma Engström

Försöker vända på tankarna om jag känner så, liksom att ”är det värt att jag ska tänka såhär, gör det mig gott?”. Det kanske inte hjälper för alla men det är nått man kan jobba på ❤️

Svar: Ja absolut. Det får mig inte att må bättre direkt. Men känner mig ändå så hemskt ensam. Kram ❤
Ida

Anonym

Kan du vända på tankarna? Till exempel kan du uppskatta att du har en fantastisk familj att umgås med?

Svar: Det ena utesluter inte det andra. Jag är tacksam (skriver det ofta) att jag har min mamma så nära och även syrran o Otto (även om vi inte ha jättebra kontakt). Känner mig fruktansvärt ensam ändå. Saknar egna vänner, ett socialt liv osv.
Ida

Anna

Fort du är ensam så de bjuder hem dig och ser till att du får sällskap mm. Det är fint❤ om några år när otto är större kanske ni kan hitta på roliga saker. Du kan va barnvakt, gå på bio, baka mm kanske får han nått syskon och du får mysa med hen också ❤ kraam

Svar: Ja det är fint! Hoppas kunna hitta på saker med Otto om några år om han vill 😍 Kram
Ida

Nathalie

Ja det ena utesluter ju inte det andra precis som du skriver. Man kan ju vara tacksam över en sak men ledsen för en annan. Jag förstår hur du menar eftersom jag känner liknande som det du beskriver. Jag vill ha ett "eget" liv med egna traditioner, socialt liv osv och inte vara så ensam, men samtidigt är jag ju såklart glad för det jag har. Klart det är tufft. Härligt att du i alla fall kom iväg och firade midsommar <3 Kraam <3

Svar: Ja precis. Vill inte alltid va den som är femte hjulet. Vill ha ett eget liv också. Känns så långt bort att få det 😔 Ja det va skönt att komma iväg lite 😀 Kram 😍
Ida

Anna

Ser att min första delkommentar föll bort. Men det jag skrev innan var att jag håller med emma. Försök att inte fokusera på allt negativt och allt som du inte har och sluta gräv ner dig. Du har mycket fint. Du blev bortbjuden, fick god mat, träffa din familj, mysa mm. De bryr sig och ser till att du får komma iväg och inte sitta ensam i din lägenhet. Så se det lite mer ljust❤

Svar: Ni missförstår mig nog. Jag ÄR tacksam. Mer än ni kan ana. Men trots det så känner jag mig ensam. Är ju ensam till 99% av tiden. Inte konstigt att jag känner som jag gör och jag ska tillåta mig att känna så (enl terapin). En kan känna tacksamhet OCH ensamhet och utanförskap samtidigt. Kram ❤
Ida

J

Så trist att du oavsett vad som kommenteras försvarar dina levnads- och tankesätt. Har följt din blogg länge och ditt försök att försvara allt du gör och tänker är ett ständigt återkommande mönster. Om du redan vet att du tänker si och gör så, vad är då problemet? Snälla försök inte försvara även denna kommentar, sluta istället förneka allt folk kommenterar så lär du komma framåt. I all välmening.

Svar: Försvarar inte. Jag förklarar. Förneka vad? Förstår inte din kommentar. Du får tycka vad du vill såklart:)
Ida

Matilda Berlin

Men Så mysigt ni ser ut att ha haft det!! Kram finaste <3

Svar: Ja det va en fin stund 😊 Kraam!!
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress