24 juli 2018

Lev din dröm!

Allmänt

Va på psyk i morse. Vet inte riktigt vad det gav mig. Vi kom iaf fram till att jag inte ska fortsätta i grupp-dbt:n då den inte är hjälpsam för mig i dagsläget. Kanske ser det annorlunda ut längre fram men just nu är det inte rätt för mig. Ska istället fortsätta enskilt hos min terapeut och jobba mer med tankarna. Ifrågasätta mina tankegångar, skaffa mottankar och jobba med att bryta mönster som inte för mig framåt. Arbeta med min självkänsla. Hon frågade om jag ville byta terapeut till någon som arbetar med KBT istället för DBT men jag vet inte. Svårt för mig att avgöra. Min terapeut håller på att utbilda sig i KBT men är inte klar än. Får se hur det blir. Hittills har jag inte känt att terapin hjälpt mig direkt. Mår inte bättre nu än när jag började. Det säger väl nåt. Tog även upp att jag hade tankar på inläggning men det tyckte hon inte va en bra idè då jag ändå måste klara mig själv när jag kommer hem igen. Alla mina blodprover är bra, puls och blodtryck är bra så är inget akut på det sättet. Men jag är så trött på kriget i huvudet. På att det aldrig är tyst. Det är som att leva i en destruktiv relation där en blir nedtryckt KONSTANT! Till slut tror en på att en inte duger till något, att en inte är värd ett skit. Jag vill och SKA göra slut med den relationen men det tar tid. Vet inte om psyk kan hjälpa mig med detta eller om jag faktiskt klarar mig bättre utan deras "hjälp"? Ta stöd av andra som gjort samma resa, läsa böcker osv.
Har förresten lånat några böcker på bibblan nu :-) En som jag bläddrat lite i redan är "Lev din dröm - lär dig bemästra attraktionslagen". Nån som läst den? Jag tror den kan hjälpa mig på vägen mot mina mål och drömmar. Jag tänker inte ge upp! STOR KRAM!!
Anonym

Är du verkligen på rätt ställe. De låter så att dem inte lyssna på dig. Har nån pratat
om medicin med dig? Gick du en ny utredning om andra psy sjukdom? Kämpa på och lycka till.

Svar: Undrar jag med. Känns inte så hjälpsamt tyvärr. Träffade en läkare men han va emot medicin. Har behovsmedicin vid ångest. Nej ingen utredning om andra psykiska sjukdomar. Tack! Kram
Ida

Anonym

Stoooopp! Nej du klarar dig inte själv.
Du har försökt själv i 18 år precis som du säger.
Hoppa inte av nu. Försök hitta en jobb några gånger i veckan.
Det kommer nog hjälpa dig mer.

Svar: Hoppa av vad? Min terapeut som anser att dbt inte är rätt för mig och jag också. Jag VILL ha hjälp! Får inte jobba pga att jag är sjukpensionär. Kram
Ida

Nathalie

Jag tycker det är så himla konstigt att din samtalskontakt inte tycker att du ska lägga in dig om det är det du vill. Visst att du "får klara dig själv" sen när du kommer hem, men det känns som att du behöver hjälp nu. Hoppas verkligen att du får må bättre snart, det är vidrigt det där helvetet :( Kraam <3

Svar: Ja väldigt konstigt argument. Mår förhoppningsvis bättre efter en ev inläggning och klarar mig bättre själv då. Får kriga på ensam känns det som. Kram ❤
Ida

Anonym

Hej där😊 vill tipsa om kajsa Stinas inlägg om vad som fick henne att vilja bli frisk och att faktisk agera på alllvar. Kom genast att tänka på dig eftersom även hon varit sjuk över 10 år och liksom dig gått på mhe. Försök tänka tillbaka på de gånger du varit på mhe och de tekniker de lärt dig. Du vet hur du ska slå dig fri, och kombinera det med din terapeut. Lägg upp en plan tillsammans med henne och ha mål varje vecka. Bryt tvången en efter en, vecka för vecka. Du har alla möjligheter att fixa detta. Kramar!

Svar: Redan läst hennes inlägg. Jag vill sätta upp mål o ha en plan med terapeuten men känns inte som hon jobbar så alls :( Känns som jag måste göra detta själv. Jättefint att Kajsa-Stina kommit så långt men våra resor går inte att jämföra. Jag har mycket annat att jobba med också samt så bor jag ensam utan nåt stöd i vardagen. Men jag ska kämpa på! Tack för pepp! Kram
Ida

Camilla

Modigt att du tog dig iväg idag. Kan ju kännas lite bättre av att bara få prata av sig. Tycker du att din terapeut är bra? Kraam <3

Svar: Ja skönt att prata av sig men det hjälper ju inte på sikt. Nja hon är väl sådär. Känner inte att hon säger nåt jag inte redan visste... Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress