På lördag är det dags för årets första deltävling i melodifestivalen. Den går av stapeln i Karlstad och bla så tävlar Kikki Danielsson, Benjamin Ingrosso och Edward Blom. Ska ni se? Jag kommer se även om jag tycker att det är sjuuukt utdragen process med alla dessa delfinaler och andra chanser mm. Hinner typ tröttna innan det är dags för final. Men vill ändå se haha :-) Edward Blom känns mest som en kul grej och inget seriöst direkt. Men han kommer säkert gå vidare ;-) Är inget fan av Kikki heller direkt...
Sen vill jag bara säga att jag inte kommer blogga mer om mina tankar kring att EVENTUELLT skaffa barn på egen hand. Det blev en läsarstorm som jag inte orkar med just nu. Fått en del negativa kommentarer om att jag inte skulle klara att vara mamma eftersom jag har psykiska problem. För mig är det bullshit! Ni vet inte hur jag fungerar eller hur mitt liv ser ut eftersom jag inte bloggar om allt. Finns så mycket ni inte vet om mig och mitt liv. Alla får ha sina åsikter men jag orkar inte med all negativitet just nu. Ibland är det bäst att hålla saker för sig själv. Har aldrig skrivit att jag SKA skaffa barn på egen hand, har bara skrivit att tanken slagit mig. Så förstår inte denna hysteri. Men nu lämnar jag det bakom mig. Kram!
Nathalie

Det är så jävla jobbigt när folk lägger sig i och tror att de vet ALLT om en bara för att man delar med sig av några rader. Fan man spaltar väl inte upp hela sitt liv liksom!

Jag vet inte vad jag tycker om mellon längre. Tycker de bara blir sämre och sämre för varje år och känns mer som ett jippo o_O
Kraam

Svar: Ja precis. De tror sig veta mitt bästa fast dom inte känner mig. Haha, ja det blir inte bättre med åren direkt haha ;-) Kram
Ida

Anonym

Tyvärr är detta kopplat till att kvinnor i alla tider har klankat ner på och kritiserat andra kvinnors mödrarskap/förmåga att ta hand om barn osv vilket alltihop är ett resultat av patriarkatet! Att folk ( jag gissar kvinnor) går in o rasar över att de inte anser att du är lämplig att ta hand om ett barn beror alltså på att vi lever i en värld där kvinnor ständigt jämför o rannsakar varandra, om alla kvinnot bara insåg att vi har så mycket gemensamt och stöttade varann så skulle vi kunna uppnå stora saker. Haha vet inte var jag vill komma förutom att säga att du ska stå på dig, inse att det framförallt handlar om en orättvis värld, inte om dig. Jag vet inte hur du tänker kring feminism? Men om du skulle skaffa barn på egen hand ( vilket du säger inte är aktuellt nu men ev i framtiden) så skulle det kunna ses som en stark handling ur ett feministiskt perspektiv.

Svar: Ja verkligen! Vi borde stötta och uppmuntra varandra ist för att jämföra oss med varandra och trycka ned varandra. Jag är feminist och skulle lätt kunna skaffa barn på egen hand. Behöver ingen man för att bli lycklig även om jag saknar kärleken och hoppas finna en partner i framtiden.
Ida

Camilla

Jag ska titta på melodifestivalen. Mest för skojs skull sådär 😊 tycker också att det är en onödigt lång segdragen precess med delfinaler och sånt. Så synd att det ska bli sånna diskussioner när du skriver om dina planer och funderingar. Önskar att alla fick göra och vara som dom är. Du är stark ❤️ Kramar

Svar: Ja det är sjukt segt. Ja jag fattar inte varför folk ska hoppa på en och påstå saker de inte vet nåt om. Men försöker skaka av mig all skit och fortsätter drömma <3 Stor kram
Ida

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Ska bli så kul med mello :) Får dock se det i efterhand då jag ska på hockey

Svar: Har du nån förhandsfavorit? :-)
Ida

Lotta

Älskar mello! Så himla roligt :)

Svar: Då har du några månader att se fram emot :-) haha!
Ida

Elin

Tycker du är otroligt klok och rak, gillar verkligen din blogg och är övertygad om att du skulle vara en bra mamma!

Svar: Åh va glad jag blir nu :-D Tusen tack! Kramar till dig <3
Ida

lilliskutt.blogg.se

Alltså gud vad arg jag blir på människor som skriver/säger/tänker så! Man kan vara precis lika bra förälder trots allt, jag mår kasst men jag har en hund som nog är den mest vältränade, får mest ute tid både i stan och att springa lös i skogen varje dag och som behandlas som en liten prins, en guldklimp. Ens förmåga till att vara förälder/matte/husse har inget med det att göra om man nu inte skulle vara så dålig att man inte kan ta hand om ett barn eller är en fara för det vilket du inte är. Förstår ditt val av att inte orka med dumma kommentarer men vill passa på att säga att jag själv haft samma tanke. Jag är ingen barnmänniska egentligen men om jag ska ha barn är det ett alternativ även för mig. Men jag kanske väljer att inte ens skaffa barn vilket också verkar ses som konstigt men ja, jag är just nu och har varit i hela mitt liv en djurtjej, det är där jag trivs bäst och känner mig mest bekväm, kan tolka djuren mycket bättre än människor (aspergern ställer till det). MEN om jag väljer att skaffa barn kommer jag göra allt för att bli en bra mamma, läsa allt som finns, gå kurser, ta råd av andra osv. Jag kommer bli en precis lika bra mamma oavsett diagnoser. Lämna det bakom dig på bloggen men inte i ditt liv. Jag tror att du kommer bli en underbar mamma. All kärlek

Svar: Ja bara för att man har problem så betyder det ju inte att man inte är en bra förälder eller matte/husse. Många som mår dåligt är väldigt bra på att ta hand om andra. Dessutom vet folk inte allt om en. Så det är väldigt hårt att skriva att man skulle va en dålig mamma tex. Att inte vilja ha barn är inget konstigt. Vet flera som inte vill ha barn och alla ska få leva som dom vill utan påhopp. Stå på dig <3 Kram
Ida

Mia

Ha en jättefin helg Ida. Nu har jag flyttat till Trollhättan, så snart kanske vi kan ses om du vill/känner att du orkar. Har samma problem själv så vi tar dagen som den kommer ♥ Kramar Mia

Mia

Ha en jättefin helg Ida. Nu har jag flyttat till Trollhättan, så snart kanske vi kan ses om du vill/känner att du orkar. Har samma problem själv så vi tar dagen som den kommer ♥ Kramar Mia

Svar: Åh va kul :-) Absolut kan vi ses framöver :-) Kram <3
Ida

Maria

Melodifestivalen är ett enda stort skämt numera tycker jag. Förra året bojkottade jag den helt, såg varken deltävlingar eller final. Gör nog detsamma i år tror jag :) Finns annat att göra istället som att läsa eller brodera i mitt fall :)

Svar: Ja det är inget jag ser fram emot utan mest nåt jag ser för att jag inte har nåt annat att se haha! Men fan bättre att läsa eller göra nåt annat ist :-)
Ida

Anonym

Hej! Glöm alla negativa kommentarer. De är bara du som kan känna när och om du vill ha barn. Du är en kämpe. Och vet du? Utan drömmar kan man inte leva. Jag tro folk som skriva negativ har stora egna problem och skriver bara av sig här. De finns ett ordspråk. Kasta inte sten när du sitter i växthus själv. Kram och håll dina drömma vaken.

Svar: Asså TACK <3 Dina ord ger mig styrka! Ska skita i alla negativa människor, de har säkert egna problem som du skriver, Kram
Ida

Netti Starby

Jag ska se på melodifestivalen ikväll och jag förstår inte varför Kikki ska vara med igen? Men det blir säkert underhållande och har ingen favorit ikväll :-D Kramis

Svar: Haha, nä Kikki är ingen favorit direkt... Kramis o ha en fin kväll :-)
Ida

Isa Bylund

Hoppas inte du menar att slopa barnskaffandedrömmarna utan bara att skriva om det?! Isf kan det nog vara ett klokt beslut, även om det är trist att behöva undvika vissa ämnen så kan det göra så jävla ont med hårda ord kring sina känsligaste issues in life. Då är det bättre att undvika det för att slippa risken att få det där extra saltet i såret. Har själv insett att vissa områden gällande ätstörningar ska jag INTE skriva om för då jävlar blir det liv i luckan och vissa människor har en tendens att verkligen stampa rätt okänsligt på de ömmaste tårna de hittar. Mycket metaforer och ordspråk i den här kommentaren va? haha. Kram Ida och ha en fin lördag <3

Svar: Nej nej, drömmarna finns kvar :-) Kanske kommer jag skriva om det längre fram men inte just nu då jag är i en känslig period då jag trappar ner mina Fluoxetin mm. Önskar att man kunde vara helt öppen som bloggläsarna ju vill att man ska vara men det går inte för man möts av så mycket skit. Bäst att hålla igen på viss information. Man får ju fan knappt yppa något om mat/kropp/ångest utan att folk hoppar på en och tror att man blivit jättesjuk igen. Suck! Kram o ha en fin lördag du med <3
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress