När allt är tufft så är det viktigt att försöka se framåt. Att tänka att "det kommer inte alltid att vara så här". Jag har inga direkta planer för sommaren eller våren. Inga resor inplanerade. Men en sak jag ser fram emot är att få träffa min vän J som jag inte sett på flera år. Hon bor i Lund så det är en bra bit härifrån tyvärr. Men i mars ska vi försöka att få till en träff i Göteborg. Vi båda älskar att sitta på mysiga cafèn och prata så det ska vi göra. Jag hoppas vi kan gå till lè petit som är sååå mysigt! Kanske kan vi ses tidigt så vi hinner äta deras frukost. Jag tycker verkligen att äta frukost på cafè är livskvalitet. Önskar jag hade råd med det oftare (sker kanske två gånger om året haha).
Andra saker jag ser fram emot är en kurs jag ska delta i OM det blir tillräckligt många deltagare. Hoppas hoppas! Vill inte berätta för mycket om det ännu då det inte är säkert att det blir av.
Ser fram emot att umgås med Otto i sommar. Se om han gillar att bada vilket han inte visat uppskattning på ännu.
Ser fram emot att eventuellt kunna jobba några timmar i veckan. Inget jag kan spoila något om än då det heller inte är ristat i sten. Har en del saker som hänger i luften som jag hoppas kommer bli av. Försöker tänka på det idag då det är slask och grått ute och ångesten river inom mig. Ser fram emot att må bra UTAN psykofarmaka i kroppen. Vet att ångesten ökar nu pga utsättningen. Men det kommer bli bättre. Det måste bli bättre. Vad ser du fram emot? Stort som litet? Kram och kärlek <3
ninna

Jävligt att inte ha råd med det man vill. Cafe är nog dyrt, vissa priser helt otroliga. Skulle du vilja resa någonstans? Är det fast på pengar? Jag ser också framemot sommaren och våren, massor med roliga planer och händelser sker då för mig och min familj. Önskar att de förverkligas. Men emellan kan livet överraska och allt går inte som man vill. Det måste man bara acceptera. Just nu är jag inspirerad av ett projekt jag började med.

Svar: Ja det är svindyrt! Tyvärr :-( Skulle gärna resa någonstans men inte ensam. Spännande med ett projekt :-)
Ida

Nathalie

Åh vad kul att du ska träffa din vän och att du har en hel del att se fram emot!! <3 Hoppas verkligen att det blir av!
Stor kram <3

Svar: Ja, hoppas något blir av iaf :-) Men har inte så mycket planerat. Svårt att planera in saker i förväg tycker jag. Kram <3
Ida

Camilla

Så roliga saker du har att se fram emot. Jag försöker boka in saker, stort som smått för att orka kämpa vidare.
Jag ser fram emot att jag ska vara barnvakt, gå en surdegskurs, börja på mindful yoga,resan till Rhodos, en övernattning i Tällberg och förhoppningsvis hyra en stuga i sommar.
Stor kram ❤️

Svar: Åh va mycket kul du har framför dig :-) När reser du till Rhodos? Med killen? Spännande med en surdegskurs! Var hålls den? Hyra stuga låter såå mysigt!!! Stor kram
Ida

Sara Ekman

härligt :) jag ser framemot att resa bort i sommar! :)

Svar: Åh va skönt! Var ska du resa?
Ida

Hanna

Hej! Jag har en fundering: en tjej som bloggar om sin anorexi har sedan något år tillbaka haft som sysselsättning att typ 2-3 dagar i veckan vara på ett äldreboende och umgås med de äldre (https://nouw.com/vägentillfriheten). När jag har följt henne från att hon var sjuk till att hon nu mår ganska bra så tror jag att mycket beror på hur fint hon har haft det med de äldre på det där äldreboendet. De dömer henne inte, de visar henne hur viktig hon är för dem och hon känner sig på samma gång behövd, vilket jag tror är jätteviktigt för att må bra. När jag läser hennes blogg så skulle jag vilja tipsa ALLA som mår dåligt och är sjukskrivna att fråga kommunen(eller vilka man nu frågar...haha) om det finns någon möjlighet att hjälpa till på ett äldreboende. Kanske även kunde vara något för dig? All lycka till dig från mig!

Svar: Hej! Jag följer också Sara och har gjort i många år. Underbart att se hennes framsteg :-) Absolut kan man höra sig för om att hjälpa till på äldreboenden. Jag har faktiskt gjort det förut men fått till svar att de har volontärer redan i form av pensionärer och folk från röda korset som kommer dit. Men blir det inget med mitt ev jobb så ska jag höra mig för igen :-) Kram och tack för din omtanke <3
Ida

Sara Ekman

Ska på en weekend till London i juni och i juli ska jag på två veckor till mitt drömresmål Maldiverna :D

Svar: Åååå Maldiverna är ju drömmen 😍😍
Ida

Matilda Berlin

Jag håller verkligen ALLA mina tummar och tår för att utbildningen blir av! Skulle göra mig så glad för din skull!! <3

Svar: Är ingen utbildning jag ska gå utan nåt annat... men berättar mer om det blir av 😃
Ida

Anonym

Långa frukostar är så mysiga ❤ men har du provat henrys? De har massa gott för bara 75. Superbra pris ju 😊

Svar: Japp varit där ett par gånger 😃
Ida

Anonym

Saras blogg är så bra❤ Hannas kommentar är helt klart sann. Älskar hur sara numera njuter av livet och rar tillvara på det med god mat vänner och resor och jobb. Hur bra det blir om man gör slut med ätstörningen.❤

Svar: Ja verkligen 😍
Ida

Camilla

Tyvärr blir inte killen med till Rhodos. Min bror och sambo ska gifta sig där så därför ska vi åka dit. Blir med min familj, hennes föräldrar, barn, syster mm så vi blir väldigt många. Det är inget som jag ser fram emot så mycket eftersom jag inte har något bra förhållande med min familj men jag måste följa med på bröloppet känner jag. Har iallafall fixat så att jag får eget rum. Surdegskursen är under en dag och den är här i stan ☺️ Ska bli kul. Kramar ❤️❤️

Svar: Ah jag förstår. Hoppas det kan bli en fin vistelse även om det känns jobbigt att resa med din familj. Försök att inte ta åt dig av deras negativa energier <3 Skönt med eget rum :-) Du får berätta hur kursen var sen, så kul att baka ju :-) Kram
Ida

Janie Lindahl

Så viktigt att ha något att se fram emot emellanåt 💕 Käka på ett mysigt café är ju livet! Håller tummarna för att det blir något med kursen för dig 💕❤️

Janie Lindahl

Så viktigt att ha något att se fram emot emellanåt 💕 Käka på ett mysigt café är ju livet! Håller tummarna för att det blir något med kursen för dig 💕❤️

Svar: Ja verkligen! Ja att äta på cafè är såå mysigt :-) Önskar jag hade råd. Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress