26 februari 2018

isvecka, nej tack!

Allmänt

Nu är det dags att klä på sig underställ och thermobyxor om en ska gå ut (alternativt lägga sig under täcket och gå upp först i mitten på mars). Den kommande veckan vankas det nämligen en isvecka. Kyla från Sibirien parkerar sig över oss och bjuder på iskyla under en hel vecka. Ända in i mars ska den hålla sitt grepp om oss tydligen. BURR!!! Jag som vill ha vår! Men våren har faktiskt kommit till Skåne nu :-) Så den är på gång även om den är sjukt seg...
Lite avis på min vän som under ett halvår arbetar på en kryssning som ska åka jorden runt men just nu befinner sig i Japan och på Filippinerna. Skulle hellre vara på Filippinerna än i vår istid...
Skulle verkligen behöva sol just nu. Måste inte vara 30 grader och badväder (tycker det är på tok för varmt för att jag ska må bra). Däremot saknar jag solen. Solsken gör verkligen underverk för mitt humör. Tänk när jag kan sitta på min balkong och njuta av solens strålar på min vinterbleka hud och avnjuta eftermiddagsfikat där. Åh vad jag längtar!!!! Vad är det bästa med våren tycker ni? Eller brukar ni kanske hamna i en vårdepression?
Vingt.se - Tv-serier & Underhållning

Det snöar i södra Skåne just nu... Vet nog inte om jag vill kalla det vår.... ;)

Svar: Det stod i Aftonbladet att våren kommit till Skåne 😃
Ida

Mia

Värme och sol är skönt, verkar va många som bokar lite utlandsresor nu den här tiden när kylan sätter in ❤ tänkte på ditt inlägg om att du tycker helger är tråkiga. Vore intressant att läsa om hur en dag ser ut för dig. Vad gör du liksom då du varken jobbar eller pluggar?

Svar: Ja många vill fly vintern... Har skrivit ett inlägg tidigare om hur mina dagar ser ut :-) Jag lyssnar på poddar, träffar mamma o hundarna, träffar Otto, bakar, städar, går på stan, hänger på bibblan, skriver, målar, ska börja i dbt, sitter barnvakt mm.
Ida

Mia

Åååh, älskar solbilder... hade velat åka med mina föräldrar i år igen till släkten i Grekland, men ekonomin ställer till det för oss alla., så vi får ta det en annan gång. Jag älskar iofs detta vädret OM det bara hade varit mer snö, här i Trollhättan verkar snön ha övergivit oss..
Kram Mia

Svar: Åh va härligt att ha släkt i Grekland :-) Tyvärr kostar det ju en del som du skriver... Ja här är det bara isigt, typ ingen snö. Hur trivs du i trollhättan? Kram
Ida

Allt oviktigt

Här dröjer våren många månader till. Bävar lite för när snön ska börja smälta för i år är det mycket. Våren är inte rolig när skogsvägarna ligger under vatten och skogen bara är glömma att försöka gå i. Nu ska jag inte klaga så mycket för det är härligt att promenera vid ån och älven resten av året. Vinterdagar med minus 10 grader och solen som lyser är perfekta. Förstår dock att vintern inte är lika rolig när man bor på något ställe var det mest bara är grått och trist

Svar: Sol, kallt väder och vindstilla är underbart :-) Men här är det typ storm och isiga gator. Längtar efter att kunna cykla :-)
Ida

Camilla

Jag är också riktigt trött på den extrema kölden som är nu . - 12 här nu och det ska tydligen bli ännu kallare och mer snö. Vill ha vår nu! Njuter du av våren och sommaren eller tillhör du den som brukar bli deppig? Kramar <3

Svar: Det är lika kallt här och dessutom blåser det som fan så känns som det är minus 30 eller nåt. Jag längtar efter solen!!! Våren gillar jag mer än sommaren då sommaren är så förknippad med en massa måsten och krav på att man ska hitta på en massa saker med sina vänner, resa osv. Känner mig alltid så ensam på sommaren. Kram
Ida

Jzon

Jag Ä L S K A R vintern och njuter verkligen av all snö och kyla. I västerås har vi ganska mkt snö och rätt mkt sol och det går att promenera långa sträckor på mälaren.
😊😊

Svar: Det låter ju underbart :-) Här är det bara isigt, ingen snö och mulet och blåsigt haha! Njut på du :-)
Ida

Mathilda

Så fina bilder!! Jag tror jag går upp i mitten på mars :) <3

Svar: Haha!!! Det gör du rätt i :-)
Ida

Anonym

Verkligen sjukt kallt🙈.

Sofiesdrommar.blogg.se

Svar: Ja burr! Ta hand om dig!
Ida

Jonna Elb

Vill verkligen också ha vår!

Svar: Ja nu är vi inne i mars så våren borde vara på gång :-)
Ida

Matilda Berlin

Men åhhh!! Att jobba på kryssningen lät ju verkligen inte alls fel! Speciellt med tanke på vädret som är ju st nu, hihi! Kram <33

Svar: Eller hur? :-) Nu får fan våren komma hit tycker jag :-) Kram
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress