4 februari 2018

Frukost hela dagen!

Allmänt

Som vanligt kollar jag på nyhetsmorgon när jag äter frukost. Bästa sättet att starta dagen på tycker jag :-) Varför heter det frukost egentligen? Fru-kost, är det till för alla fruar? Haha! På engelska fattar jag att breakfast betyder att man bryter nattens fasta men då borde det heta brytfasta på svenska. Nu ska jag äta brytfasta haha ;-) Okej, nu spårar jag ur...
Idag gästades nyhetsmorgon av ägarna till cafèt Pom och Flora i Stockholm. Jag har aldrig varit där men hört mycket gott om det stället. Jag blir typ kär när jag tittar på bilder från deras cafè. Asså det är GALET vad mycket gott de erbjuder! Jag som älskar frukost skulle lätt kunna äta deras måltider både till frukost, lunch och middag haha :-) Dessutom är deras porslin heeelt otroligt snyggt! Åh, så synd att jag inte bor i Stockholm (eller tur kanske för hade nog blivit ruinerad om jag ätit där ofta). Önskar det fann något liknande här i stan men vi det finns inte ett enda ställe som serverar gröt, chiapuddingar, yoghurt, bowls eller avokadomackor. Här är det ost- och skinkmacka som gäller typ :-( Finns två ställen som serverar frukost men det är ingen rolig sådan så kan lika gärna äta hemma.
Nu har iaf ägarna till Pom och Flora, Anna och Rasmus, kommit ut med en bok som heter "frukost hela dagen". Skulle verkligen vilja ha den boken :-) Har ni varit på deras cafè? Nästa gång jag är i huvudstaden SKA jag dit! Punkt slut!
Nathalie

Vad tråkigt att ni har så dåligt utbud! Har ni inga hotell med goda frukostar? Jag vet faktiskt inte alls hur det ser ut här i stan, men jag tror de är ganska gott om ställen att käka på om man vill det :)
Kram!

Svar: Ja såå trist! Ett hotell men dit vill jag inte gå ensam. Vi har många mysiga café men inga roliga frukostar eller nytänkande pålägg tex. Bara frallor o det är såå trist :( Kram
Ida

Chall

Frühstück = Frukost på tyska. Früh = Tidig, Stück = bit.... Så "tidig bit" ;) // challiz

Svar: Tack för informationen 😃
Ida

Johanna

Ser jättegott ut!

Svar: Ja verkligen 😋
Ida

Matilda Berlin

Men alltså guuu vad gott det ser ut!! ÄLSKAR verkligen frukost med =)) Kram fina <33

Svar: Jaa!! Har du varit där? Kramis
Ida

Hemma Hos Felicia

Frukost är min favoritstund på dagen, jag måste ha boken!!!!! :D

Svar: Samma här 😃
Ida

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress